Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja zawsze w przypadkach, gdy widzę, że coś się dzieje podaje metronidazol (protocaps M od zooleka) wraz z pokarmem- roztworem nasyconym nasączam pokarm i karmie tym jakiś tydzień. Nie wiem, czy do końca słusznie, ale ostatnio mój Maison miał podobne objawy i go to wyleczyło- teraz żre jak głupi. Ryby niby wypluwają, ale część tego prędzej czy później dostanie się do ich żołądków.

Opublikowano (edytowane)

Masz dwie możliwości. Pierwsza, to zastosowanie preparatów pochodzenia naturalnego, czyli Microbe Lift Herbtana lub Preis Coly, a druga to zastosowanie kuracji, którą poleca kolega wyżej. Poczytaj o tym w necie i sam zdecyduj. Ryby wyglądają i zachowują się normalnie, więc jedna i druga metoda powinna poprawić ich stan.

Edytowane przez pozner
Opublikowano (edytowane)

Metronidazol nie burzy biologi w akwarium? 

Godzinę temu, bakus_44 napisał:

Ja zawsze w przypadkach, gdy widzę, że coś się dzieje podaje metronidazol (protocaps M od zooleka) wraz z pokarmem- roztworem nasyconym nasączam pokarm i karmie tym jakiś tydzień. Nie wiem, czy do końca słusznie, ale ostatnio mój Maison miał podobne objawy i go to wyleczyło- teraz żre jak głupi. Ryby niby wypluwają, ale część tego prędzej czy później dostanie się do ich żołądków.

Protocaps m rozpuszczasz w wodzie i tym namaczasz pokarm? 

Edytowane przez Tonny24
Opublikowano
18 godzin temu, Tonny24 napisał:

Metronidazol nie burzy biologi w akwarium? 

Metronidazol nie powinien wpływać na biologię,  działa na bakterie beztlenowe.  Uważam że każde użycie leków ma jakiś negatywny wpływ. Wydaje się że problem leży w ilości i rodzaju pokarmu, hikari to pokarm dla ryb mięsożernych. Ryby roślinożerne właśnie tak reagują na niewłaściwy pokarm. Podnieś nieznacznie temperaturę, zrób głodówkę i poczytaj jaki pokarm jest odpowiedni dla Twoich ryb.

Opublikowano (edytowane)

@Tonny24 moim zdaniem ryby masz ok,i nie widzę u nich jakiś dziwnych zachowań...

Jedynie co mi przychodzi na myśl to zła dieta,a raczej źle dobrane pokarmy...Pokarmy które posiadasz mają więcej wypełniaczy,hormonów i sztucznych pigmentów niż normalnych składników które odpowiadają za prawidłowy rozwój ryb...

Pokarmy premium jak np.OSI,NorthFin,Nature Food,Omega One,Tropical Africa,Dainichi itp. z kolei są lepiej przyswajalne przez ryby,które powodują optymalne wchłanianie składników odżywczych i pomagają zmniejszyć ilość odpadów w akwarium.

Od dawna w innym dziale o żywieniu  ryb Tobie to sugerowałem...

 

Odstaw na kilka dni Hikari,oraz maczanie pokarmu w tym Seachem Garlic Guard,a dokup 1-2 pokarmy premium lepszej firmy...

Edytowane przez egon44
.
  • Lubię to 1
Opublikowano

Rodzaj pokarmu to oddzielny temat. Te dwie ryby już pokarmu nie pobierają. Zmiana diety tego nie zmieni. Ten lepszy pokarm też będą wypluwać. Poddaj ryby kuracji i zmień pokarm na lepiej przyswajalny. Weź pod uwagę też wielkość pokarmu...jeśli to granulat. Powinna to być bardzo drobna gradacja. 

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Żółte cały wieczór siedzą w ławicy w jednym rogu. Ciekawe, czy boją się jakiegoś tarłowca, czy coś im innego przeszkadza.
    • Nowa odsłona akwarium 260x55x70h (~1001 litrów) Wody weszło około 670 litrów, czyli około 100 litrów mniej niż w poprzedniej wersji. Tym razem za filtrację odpowiada komin o wymiarach 15x40 cm wypełniony gąbkami 10-30 PPI oraz kształtkami K1. W środku pompa Jebao DCP-2500. Oświetlenie bez zmian, dwie belki LED po 260 cm z modułami RGB i 11.000 k.  Więcej osprzętu nie ma. Całość w szczycie doby to pobór około 30 W. Grzałki nie mam, bo zimą temperatura rzadko spada poniżej 22 stopni. Zrezygnowałem z pokrywy. Akwarium jest przykryte sekcjami szyb nakrywowych, na których w tylnej części położyłem doniczki z roślinami. W przyszłości planuję w rogu hydroponikę. Płótno nad akwarium kupiłem w tym roku nad brzegiem jeziora. Mam szczerą nadzieję, że wykonał go lokalny artysta. Nałożyłem go na ramkę z listewek. Obsada to dalej niewiadoma.
    • Dlatego zastanów się czy faktyczne musisz  zmieniać. Teoretycznie im filtr ma większą wydajność , większy pobór mocy itp. tym będzie bardziej głośny. Ale to tylko teoria  bo może się zdarzyć , że ten o mniejszej mocy itp. może okazać się głośniejszy bo np. wirnik jest źle dopasowany i bije na ośce. Spójrz na to jeszcze z innej strony a mianowicie czy planujesz zmieniać akwa na większe?  Jeżeli tak to bym śmiało brał ten który będzie dedykowany do ewentualnego nowego litrażu.  Nikt Ci nie da 100% gwarancji , że konkretny filtr będzie cichy.  Zasugeruj się opiniami na ich temat ale ryzyko zawsze będzie. Ostatecznie zawsze można wyciszyć szafkę i znajdziesz tutaj kilka tematów o tym jak to zrobić.
    • Witam. W moim akwarium 214 litrów mam JBL-a e901 i ten filtr pracuje już 10 lat. Filtr jest sprawny i nigdy z nim nic złego się nie działo. Chcę go zmienić i pytanie czy przejść na nowszy model JBL e902 czy może zastosować większy JBL e1502 zleży mi też na poziomie głośności aby był cichy bo akwarium stoi w sypialni. 
    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.