Skocz do zawartości

Zablokowany? purolite i phos-out


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie z tego co widzę to są dwie szkoły:
1. stara - węgiel tylko gdy potrzeba i usunąć max po miesiącu, bo odda co pobrał.
2. nowa (amerykańska) - węgiel to super złoże biologiczne i nie ma co się nim przejmować.
Może teraz są jakieś "nowe" węgle i ryzyko oddania przez nie syfu do zbiornika jest mniejsza?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Phos-out i purolite razem w bloku na HW603 są już od miesiąca, ale prawdę mówiąc to ja trochę głupieje już....
Od miesiąca nie robię większych podmian (tyle co uzupełnienie odparowania i wody jaka idzie do płukania prefiltra) i NO3 mam stabilne ale... na poziomie 20. Nie do końca to rozumiem, wygląda że żywica działa bo NO3 jest na stałym poziomie mimo braku podmian, ale z drugiej strony jego poziom jest trochę wysoki jak na działającą żywicę.

Miał ktoś podobne doświadczenia?

Acha, w bloku z puro mam teraz patrząc od dołu, pół oryginalnej czarnej gąbki, fizelinę Azoo, phos-out (~ 150ml), węgiel aktywny Sachema (100ml) a potem żywica podzielona na 3 paczki, każda w oddzielnej skarpecie. Żeby nie było problemu z ułożeniem skarpet, to w każdej jest zrobiony krąg z rurki od RO, zapewniający równomierne rozłożenie złożą. Na koniec jeszcze jedna warstwa fizeliny Azoo i wszystko razem mocno dociśnięte pokrywą.
Raczej nie widzę możliwości żeby woda przepływała obok złoża, chociaż woda to "sprytna" bestia i zawsze sobie drogę znajdzie :)

 

Opublikowano
58 minut temu, karolus napisał:

Phos-out i purolite razem w bloku na HW603 są już od miesiąca, ale prawdę mówiąc to ja trochę głupieje już....
Od miesiąca nie robię większych podmian (tyle co uzupełnienie odparowania i wody jaka idzie do płukania prefiltra) i NO3 mam stabilne ale... na poziomie 20. Nie do końca to rozumiem, wygląda że żywica działa bo NO3 jest na stałym poziomie mimo braku podmian, ale z drugiej strony jego poziom jest trochę wysoki jak na działającą żywicę.

Miał ktoś podobne doświadczenia?

Acha, w bloku z puro mam teraz patrząc od dołu, pół oryginalnej czarnej gąbki, fizelinę Azoo, phos-out (~ 150ml), węgiel aktywny Sachema (100ml) a potem żywica podzielona na 3 paczki, każda w oddzielnej skarpecie. Żeby nie było problemu z ułożeniem skarpet, to w każdej jest zrobiony krąg z rurki od RO, zapewniający równomierne rozłożenie złożą. Na koniec jeszcze jedna warstwa fizeliny Azoo i wszystko razem mocno dociśnięte pokrywą.
Raczej nie widzę możliwości żeby woda przepływała obok złoża, chociaż woda to "sprytna" bestia i zawsze sobie drogę znajdzie :)

Witaj w klubie kolego.

Jestem w podobnej sytuacji co Ty, jeszcze nigdy nie zbiłem NO3 przy pomocy Purolite niżej aniżeli 20 na długi okres czasu. Jak rozpoczynałem zabawę z Phos-out i Purolite to na początku odbębniłem sukces ale po krotkim okresie czasu z powrotem wróciłem do punktu wyjścia i od pewnego czasu tak jest.

Także niestety trzeba chyba przyznać że w pewnych warunkach (do dziś nie jestem pewien jakich i tylko przypuszczam, że chodzi o siarczany) purolite nie zbije NO3 niżej aniżeli 20-25!

Opublikowano

Woda kryształ?

Woda bez zabarwien?

W wodzie NO3 stałe?

Jeżeli tak to wszystko działa. Gdyby azotany rosły to można uważać, że puro nie działa a tak to nie widzę problemu. Gdyby nie żywica to pewnie poziom byłby na dużo wyższych wartościach. Nigdzie nie jest powiedziane, że puro zbije wszystko do zera.

Opublikowano

Woda nie jest super klarowna, ale to z winy mocno stłumionego przepływu na wejściu kubełka, mam parę pomysłów co z tym zrobić, ale na razie brakuje czasu.
Natomiast zdecydowanie woda jest czysta i przynajmniej według testów cały czas NO3 w okolicy 20 (testy zooleka). W sumie to stabilny poziom ~ 20 jest chyba lepszy od niskiego, bo przynajmniej nie grożą mi sinice

Opublikowano

Masz NO3 na poziomie 20 to śpij spokojnie. Jeżeli chcesz się przekonać czy wysokość siarczanów blokuje działanie purolite do poziomu 20 to kup drugie 0.5 litra, użyj i wszystko będziesz wiedział. Może być tak ,że te 0.5 litra ( podajesz 0.5kg)  nie jest w stanie niżej zbić biorąc wszystko pod uwagę czyli siarczany w kranie, ilość  ryb itp.

Opublikowano

Na chwilę obecną mam już w kubełku 1L purolite, więcej na 240L to już chyba przesada. 
Swoją droga trzeba mieć w życiu trochę szczęścia, skoro nawet phos-out nie pomaga w pełnym odblokowaniu puro ;)

No nic, dziś kolejny tydzień bez podmiany.... jedyny widoczny pozytyw z zastosowania phos-out to mniejsza liczba okrzemków (pewnie z powodu pochłaniania przez niego krzemu. 
Będę dalej mierzył NO3 co tydzień i obserwował czy nic złego nie dzieje się w zbiorniku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.