Skocz do zawartości

Przesiadka z 450l na 290x70x70


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam w związku z budowa domu zaplanowałem tam sobie miejsce na akwarium bo moje 450 l już się trochę skórczylo i teraz mam pytanie jak przygotować podłogę czy normalnie może być jak w całym domu styropian podlogowka i wylewka czy wylać zbrojona płytę w miejscu akwarium to takie pytanie na teraz dalej będę stopniowo rozwijał temat wraz z pracami. Na zdjęciu widoczna wybrana ściana

4DC8E60B-3A38-405B-BD5C-782AD7C355D6.jpeg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

cos moge poradzic bo niedawno sam to przerabialem . i u mnie jest tak
plyty zbrojonej nie dawalem bo akwarium bedzie stalo na zbrojonym stropie pod sciana . jedynie co to zamiast styropianu polozylem bloczki betonowe i nie dawalem w tym miejscu podlogowki . ale zanim jeszcze zrobisz wylewke to przemysl sprawe wody elektryki i wszystkiego co bedzie potrzebne pod akwarium. w sumie ja bym od tego zaczal a pozniej jak wszystkie rury polozysz to dopiero lal wylewke.

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No właśnie elektryka jest na środku ściany już rozprowadzona ale chciałem spytać gdzie najlepiej wodę i kanalizacje doprowadzić. Filtrację chce oprzeć o sumpa wydaje mi się ze do takiego dużego akwarium to najlepiej i można sprzęty do niego wstawić i stały poziom wody w akwarium jest. U siebie mam narurowca i jest całkiem spoko ale to jednak 3 razy teki zbiornik. Nie miałem odczynienia z sumpem i nie wiem jak najlepiej doprowadzić wodę i kanalizacje

Opublikowano

wedlug mnie masz dwie opcje.
1.albo planujesz wszystko co gdzie ma byc już na tym etapie co wydaje mi się niewykonalne zeby wszystko przewidziec
2. albo doprowadzasz gdziekolwiek wszystkie media a pozniej jak bedzie wszystko uruchamiane rozprowadzasz wszystko wedlug potrzeb

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam udało mi się wprowadzić do domu więc teraz pora na akwarium. Docelowo akwarium 240/70/70 mam kilka pytań i problemów

1 Filtracja do taj pory miałem narurowca i wszytko było fajnie ale denerwowało mnie bardzo częsta wymiana wkładów sznurkowych. Myślałem nad sumpem bym wykorzystał swoje 450l. Tylko nie mam pojęcia jak się za to zabrać i się zastanawiam czy będzie działał tak dobrze jak narurowiec i czy z dna też będzie nieczystości pochłaniał czy tylko powierzchnią wody. Fajne w sumpie jest to że w akwarium jest stały poziom wody( czy można zrobić też z narurowcem żeby woda automatycznie się dolewała do stałego poziomu. mam doprowadzone wodę i odpływ pod akwarium)

2  Ile modułów led potrzebne będzie na taki zbiornik Teraz miałem oświetlenie na modułach białych i RGB oparte o Led Dimmer Pro

3 Skąd najlepiej zakupić zbiornik i jak grube szkło

4 Czy stelaż musi mieć jakiś specjalny kształt. Chodzi mi o jakieś skośne wzmocnienia i tym podobne rzeczy czy wystarczy prosta konstrukcja i jak grubego profilu użyć

Dzięki za pomoc

Opublikowano
3 godziny temu, jesiotr napisał:

1 Filtracja do taj pory miałem narurowca i wszytko było fajnie ale denerwowało mnie bardzo częsta wymiana wkładów sznurkowych. Myślałem nad sumpem bym wykorzystał swoje 450l. Tylko nie mam pojęcia jak się za to zabrać i się zastanawiam czy będzie działał tak dobrze jak narurowiec i czy z dna też będzie nieczystości pochłaniał czy tylko powierzchnią wody. Fajne w sumpie jest to że w akwarium jest stały poziom wody( czy można zrobić też z narurowcem żeby woda automatycznie się dolewała do stałego poziomu. mam doprowadzone wodę i odpływ pod akwarium)

Jeśli masz dopływ i odpływ, to możesz u góry z boku akwarium zrobić przelew, tj. otwór + przelotka + kawałek elastycznej rury. Bardzo precyzyjnie jesteś wtedy w stanie ustawić sobie poziom lustra wody.
Ja tak mam, zobacz do mojego wątku (np. post #32). To jest niezależne od sposobu zastosowanej filtracji w akwarium.

3 godziny temu, jesiotr napisał:

3 Skąd najlepiej zakupić zbiornik i jak grube szkło

Raczej 15mm, przy większej ilości wzmocnień można próbować potanić na 12mm.

3 godziny temu, jesiotr napisał:

4 Czy stelaż musi mieć jakiś specjalny kształt. Chodzi mi o jakieś skośne wzmocnienia i tym podobne rzeczy czy wystarczy prosta konstrukcja i jak grubego profilu użyć

Prosta konstrukcja wystarczy, np. profil kwadratowy 30x30 lub 40x40 o grubości ścianki 2mm. W projektowaniu może pomóc Ci inny np. taki projekt (post #28)

  • Lubię to 1
Opublikowano
4 godziny temu, jesiotr napisał:

Filtracja do taj pory miałem narurowca i wszytko było fajnie ale denerwowało mnie bardzo częsta wymiana wkładów sznurkowych.

Polecam zamiast sznurków gąbkę, świetnie sprawdza się w narurowcu, czyścisz ją raz na miesiąc, a nawet można rzadziej. Ja u siebie mam 45ppi, ale bardziej polecane są 20 lub 30ppi. Na rurkę po sznurku nawijam odcinek 50x25x1cmm. Jak się zabrudzi wystarczy przepłukać pod kranem i po robocie😉

20190810_192854.thumb.jpg.1b2b5ae6cd0fa377b28f7163f6be6e7a.jpg

Opublikowano
15 godzin temu, jesiotr napisał:

1 Filtracja do taj pory miałem narurowca i wszytko było fajnie ale denerwowało mnie bardzo częsta wymiana wkładów sznurkowych. Myślałem nad sumpem bym wykorzystał swoje 450l. Tylko nie mam pojęcia jak się za to zabrać i się zastanawiam czy będzie działał tak dobrze jak narurowiec i czy z dna też będzie nieczystości pochłaniał czy tylko powierzchnią wody. Fajne w sumpie jest to że w akwarium jest stały poziom wody( czy można zrobić też z narurowcem żeby woda automatycznie się dolewała do stałego poziomu. mam doprowadzone wodę i odpływ pod akwarium)

W SUMPie będzie problem z odchodami z dna. Widziałem na to radę, ale nie mogę znaleźć teraz na YT, tj. do jednej z szyb komina dokładasz jakby druga warstwę szkła tak z 10 cm od dołu tak, by pomiędzy tymi warstwami woda była zaciągana do góry do komina. Z doświadczeń z kominem wiem, że lepiej zrobić komin z boku, niż na środku, a jeszcze lepiej wygląda zewnętrzny, np. za akwa, bo nie zajmuje miejsca w akwa i nie trzeba go ciągnąć przez całą wysokość akwa, ale trzeba naciąć górna krawędź akwa na przelew.

Osobiście jakbym miał dopływ i odpływ wody pod akwa, to bym się nie bawił w sumpy, tylko dał małego kaseciaka czy nawet samego mechanika do środka i zrobił automatyczną podmianę wody, czyli woda leje się non stop przez ustrojstwo filtracyjne małym ciurkiem, a przez otwór w szkle na takim poziomie, jakim chcesz przelewa się do kanalizacji.

15 godzin temu, jesiotr napisał:

2  Ile modułów led potrzebne będzie na taki zbiornik Teraz miałem oświetlenie na modułach białych i RGB oparte o Led Dimmer Pro

Od 30W bym zaczął, a jak zależy ci na glonach to do 50W można złozyć, polecam White Full Spectrum i do tego dorzuć sobie po 5 niebieskich i 5 czerwonych. Zielonych praktycznie się nie używa.

Te 50W możesz sobie podzielić na wolne kanały, łatwiej będzie sterować. Możesz dać np. na jeden kanał środkowe, by było swiatło skoncentrowane w centrum zbiornika, a na inne zewnętrzne, patrząc po długości.

 

15 godzin temu, jesiotr napisał:

3 Skąd najlepiej zakupić zbiornik i jak grube szkło

Mogę ci dać namiar do gościa, który mi robił akwarium - jest z Grójca, więc blisko. Do mnie do Gdyni przyjechał i kleił na miejscu, to nie musiałem wnosić na 3 piętro. Ma dobre ceny.

Maciej Fabiański, nr tel wyślę na priv. Powiedz, że Jarek z Gdyni polecił.

Grubość sugeruję 15 mm i ze 2 wzmocnienia poprzeczne. Szkło sugeruję guardiana wziąć, ew front jedynie opti, choć niekoniecznie.

 

15 godzin temu, jesiotr napisał:

4 Czy stelaż musi mieć jakiś specjalny kształt. Chodzi mi o jakieś skośne wzmocnienia i tym podobne rzeczy czy wystarczy prosta konstrukcja i jak grubego profilu użyć

Proste słupki tylko. Pamiętaj by frontowe słupki cofnąć o 8 cm, by potem jak zabudujesz żeby zawiasy weszły.

Opublikowano
38 minut temu, Falcowski napisał:

Od 30W bym zaczął, a jak zależy ci na glonach to do 50W można złozyć, polecam White Full Spectrum i do tego dorzuć sobie po 5 niebieskich i 5 czerwonych. Zielonych praktycznie się nie używa.

Te 50W możesz sobie podzielić na wolne kanały, łatwiej będzie sterować. Możesz dać np. na jeden kanał środkowe, by było swiatło skoncentrowane w centrum zbiornika, a na inne zewnętrzne, patrząc po długości.

30 lub 50 watów na prawie 1200L baniak 70cm wysoki?
Będzie jak w piwnicy ;).
Wg mnie przynajmniej 200W w ledach będzie potrzebne.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Napięcie jak u S.  Kinga. Dobrze, że wszystko się poprostowało.
    • Witam malawijskie towarzystwo! Minęły już 3 miesiące od mojego ostatniego wpisu. Od tamtej pory mocno ruszyły glony, ryby podrosły a akwarium w końcu żyje pełnią życia. Oczywiście znalazła się też masa problemów - od nich właśnie chciałbym zacząć dzisiejszą aktualizację. Podczas codziennego obserwowania ryb grupy mbuna z jeziora malawi zawsze najbardziej robiła na mnie wrażenie ich ruchliwość, która w połączeniu z niebanalnymi kolorami pyszczaków dawała oczom prawdziwy spektakl skrawka pięknego biotopu w moim własnym salonie. Pierwszy problem pojawił się wtedy, gdy ryby przez przeszło miesiąc czasu żyły w ciszy pod kamieniami. Było to o tyle kłopotliwe, że ani ja nie mogłem się cieszyć widokiem ryb, ani ryby nie mogły cieszyć się odpowiednio szybkim wzrostem. Ich płochliwość spowodowała zmniejszenie apetytu a co za tym idzie spowolnił także ich przyrost masy. Przyczynę problemu wykryłem dość szybko. Jak tylko wykluczyłem możliwość zbyt słabych parametrów wody odkryłem, iż mój kot notorycznie wrzucał zakrywkę od pokrywy akwarium do jego środka. Duża częstotliwość takiego działania spowodowała strach do pływania w toni u ryb. Jak tylko połączyłem kropki zabezpieczyłem zakrywkę tak, aby kot już nie mógł wrzucić jej do akwarium. Same ryby zacząłem na nowo przyzwyczajać do człowieka stosując głodówkę (oczywiście w granicach rozsądku - zamiast 3 razy dziennie dostawały raz). Gdy ryby zaczęły wychodzić zza kamieni przy karmieniu z powodu większej chęci do jedzenia szybko zaczęły z powrotem przyzwyczajać się do człowieka. Największy problem nastąpił około miesiąc temu: Otóż nie myśląc za dużo przy montowaniu oświetlenia opartego na modułach led postawiłem na przyklejenie go akrylem do pokrywy akwarium… Jak można się domyślić akryl w środowisku olbrzymiej wilgotności nie miał prawa wyschnąć, co poskutkowało odpadnięciem całej listwy z oświetleniem prosto do środka akwarium. O zaistniałej sytuacji dowiedziałem się dopiero po powrocie z pracy, kiedy to woda była już na tyle mętna od akrylu, że bałem się o zdrowie ryb. Od razu zabrałem się za podłączenie węży do akwarium, jeden pompował wodę przez balkon a drugi nalewał świeżej z kranu. Po godzinie okazało się, że wąż odprowadzający wodę z akwarium nie wyrabiał nad tym dolewającym i w salonie miałem wody po kostki. Szczęście w nieszczęściu, że żadna ryba nie ucierpiała. Nie mniej jednak wyciek wody spowodował zwarcie w zasilaczu od oświetlenia, który przez to, że leżał na podłodze za akwarium został zalany wodą. Po ogarnięciu sytuacji i ponownym zamontowaniu oświetlenia tym razem na śrubach, sytuacja się ustatkowała. Nie będę ukrywał, że spodziewałem się zdziesiątkowania populacji mojego akwarium, co na szczęście nie miało miejsca i ani jedna ryba nie przypłaciła mojego błędu życiem. Od tamtej pory wszystko śmiga jak należy więc mogę teraz napisać coś o samych rybach. Zacznę od gatunku Metriaclima Fainzilberi Makonde - ryba która tak jak wcześniej pisałem jest najbardziej związana ze środowiskiem skalnym przez co nie jest stałym bywalcem toni wodnej. Omawiany gatunek prawdopodobnie trafił mi się w statystyce 9+6 - o ile nie mylę się, iż samice mogą być tylko OB. Mooże jeszcze coś wyjdzie w ciapki ale szczerze wątpię. Z aż 9 samców tylko dwa dają się we znaki reszcie obsady. Dzieli ich +- 1cm wielkości. Większy osobnik zajmuje grotę po środku akwarium i nie narusza zbytnio cielesności innych ryb. Mniejszy samiec okupujący grotę w prawej części akwarium dużo bardziej natarczywie pokazuje swoją dominację na tym obszarze akwarium, ale nie robi przy tym większej krzywdy innym rybom. Nieustannie odgania nieproszonych gości ze swojego terytorium, ograniczając się przy tym jedynie do krótkiej pogoni. Z obserwacji tej dwójki nadal ciężko mi dojść do tego, który z nich jest rzeczywistym liderem u tego gatunku. Wielkość oraz okupowana przestrzeń skłania mnie ku stwierdzeniu iż to większy samiec wiedzie prym. Z drugiej jednak strony mniejszy osobnik wykazuje większą agresję wobec innych ryb i wcale nie schodzi z drogi temu pierwszemu. Myślę, że moje wątpliwości rozwieje zaobserwowanie wyczekiwanego przeze mnie ich spotkania na neutralnym gruncie, które podpowie mi kto tu jest maczo. Drugi gatunek to Metriaclima Msobo Magunga - gatunek widoczny non stop, uwielbiający pływanie w toni. Tutaj nie mam za dużo do powiedzenia. Wszystkie ryby tego gatunku to nadal żółtki nijak odróżniające się od siebie nawzajem. Jedyne co wiem to to, że dwa osobniki powoli nabierają „brudnej żółci” co świadczyć może o ich powolnym wybarwianiu się ku niebiesko-czarnym kolorom dorosłych samców. Trzeci i ostatni już gatunek w moim akwarium to Metriaclima Kingsizei Lupingu - ryba widoczna najczęściej ze wszystkich, bojąca się człowieka najmniej. Wiecznie zainteresowana wszystkim spoza i w akwarium, pierwsza do jedzenia i pogodnie nastawiona. Tutaj o jakimkolwiek samcu nie mam pojęcia, każda ryba wygląda identycznie a odróżnia ich jedynie wielkość. Nie mogę się doczekać momentu, kiedy jakiś samiec wybarwi się na kolory dominanta. Przy istniejącej sytuacji zbiornika i takim a nie innym usposobieniu gatunków póki co w akwarium jest zdecydowanie za żółto. Przełom w tej sprawie będzie dopiero w nowym, większym baniaku po dodaniu czwartego gatunku, kiedy to bilans ryb o tym kolorze troche zmniejszy się w stosunku do całości obsady. Tutaj jeśli jeszcze ktoś to czyta prosiłbym o sugestie jaki gatunek mógłbym dodać. Chciałbym utrzymać akwarium w klimacie ryb z rodzaju Metriaclima. Nowy baniak będzie miał 700l także możecie pisać swoje propozycje co by do niego pasowało, uwzględniając oczywiście dopasowanie do obecnej obsady. Póki co na celowniku mam Metriaclima hajomaylandii. Tak akwarium prezentuje się na dzień dzisiejszy: IMG_8375.mov   Na koniec wrzucam filmik z wczorajszego wieczornego karmienia i życzę wszystkiego dobrego, pozdro! IMG_8269.mov  
    • No  i sprawa wyjaśniona w tym konkretnym przypadku. Ja cały czas stosuje coś takiego jak w linku .  Ma zwolenników i  sceptyków. Osobiście polecam. https://www.ustm.pl/produkt/wkłady-sedymentacyjno-weglowe-sto/
    • Odpisali mi z zoolka. Oto co napisali: W przypadku preparatów firmy ZOOLEK wskazujemy termin do którego produkt zachowuje swoje właściwości. Nie podajemy terminu przydatności po otwarciu. Jeśli chodzi konkretnie o preparat Antychlor, to spokojnie zachowuje on swoje działanie nawet po przekroczeniu terminu. OK to gitara. Mogę spokojnie używać ten antychlor. Nie musze się przejmować jakąkolwiek datą ważności.
    • Przeczytałem ten artykuł co podałeś, wynika z niego że mam ten nowy prefiltr bo mam 2 kosze zamiast jednego wielkiego.
    • Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale kiedyś był problem z obiegiem wody w JBL. Firma zmieniała konstrukcję górnego koszyka. Może to właśnie Twój problem? https://www.akwarystyczny24.pl/artykul/nowy-prefiltr-w-filtrach-jbl-cristal-profi-greenline-ii-158
    • Napisałem wczoraj do zoolka. Może dzisiaj odpiszą.
    • Data  na opakowaniu antychloru to data ważności produktu w zamkniętym i oryginalnym opakowaniu ( w odpowiednich warunkach) .  Masz racje poddając wątpliwości. Po otwarciu substancje aktywne mogą się  pomału ulatniać i degradować. napisz do producenta to udzieli wyjaśnień .
    • Chyba napisze do zoolka bo czuje że nic się tutaj nie dowiem... 
    • Nie zadawaj mi takich pytań bo ja na przykładzie testów kropelkowych miałem na myśli ważność antychlorów na np. pół roku albo więcej. Przykładowo bo chce się tego dowiedzieć. Nic nie pisałem o 48h bo to bzdura. Moje pytanie kieruje do kogoś kto zna się na chemii i czy może mi powiedzieć ile czasu ważności mają antychlory po pierwszym użyciu?  Do kogoś kto się naprawde na tym zna.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.