Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja mam i borleyi i kopaczy (L.Lethrinius) i jak na razie jakoś to się kula.
Jak borleyi podchodzi do tarła to faktyczne pozostałe nie przejawiają naturalnych zachowań. Czasem jak samce L.Lethrinus się przepychają i zobaczy to alfa C.Borleyi to momentalnie przegania.
Gonione są zresztą wtedy wszystkie i Yellowy i Mdoki też, z części akwarium wybranej do tarła. Jak mu przejdzie to raczej nie ma większego problemu i wtedy Lethrinopsy odżywają.
Lethrinopsy też rosną w siłę i czasem widzę jak próbują się przepychać np. z samcem B i C Borleyi.
Może jakiś kopacz z Twoją obsadą da radę. Mam co prawda nieco większą powierzchnie dna niż ty Basia i nie mam tła więc u mnie pewnie jest trochę łatwiej.  Nie chcę się tutaj mądrzyć bo nie mam takiego doświadczenia jak [mention=935]tom77[/mention], możesz spróbować lub może faktycznie lepiej dokupić Mdok  


Ja tło tez wyrzuciłam, wyżej moje aktualne akwa i narazie nie będę nic zmieniać. Chciałabym tylko dołożyć kamieni wyżej ale boje się , ze spadną
Wiec trochę miejsca się zwolniło. Dlatego tez dodałam zdjęcie aby był podgląd.

Mój samiec Kandago rządzi w zbiorniku, czasem połowa jest jego. A w okresie tarła również przegania inne. Samiec nr 2 stracił piękne kolory od 3 miesięcy, chyba wtedy,kiedy odszedł nr3.
Dlatego szukam czegoś , aby zrobiło się ciekawie w zbiorniku, a najlepiej aby to były kopacze, ale okazuje się , że mam małe dno

A może dodać coś zupełnie innego niż moja lista.
Kuszą mnie te sumiki, w Tan Mal mają.,,ale tez bym dodała inny gatunek. Może 1 sumik i kilka rybek np Twoich kopaczy? Tom pisze albo to albo to i jak tu wybrać ?




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano

Możesz też pogodzić to. Są jeszcze inne Synodontisy, co prawda z Tanganiki, ale rosną sporo mniejsze, więc mogłabyś mieć i sumiki i dodatkowy gatunek. No chyba, że zależy Ci na sumikach malawijskich.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Petricola osiąga kilkanaście centymetrów, więc sporo mniej od malawijskego suma. Możesz śmiało je kupić. Będziesz mogła sobie wtedy pozwolić na dodatkowy gatunek. U mnie pływają S. polli, jeszcze mniejsze sumiki (ok. 10cm.)

  • Lubię to 1
Opublikowano
Petricola osiąga kilkanaście centymetrów, więc sporo mniej od malawijskego suma. Możesz śmiało je kupić. Będziesz mogła sobie wtedy pozwolić na dodatkowy gatunek. U mnie pływają S. polli, jeszcze mniejsze sumiki (ok. 10cm.)

Ile ich kupić? Oglądam różne gatunki i wszystkie dą takie same


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano (edytowane)

Możesz kupić kilka. U mnie jest 5szt. Przecież nie odróżnisz płci, ani ich nie rozmnożysz, więc będą tylko urozmaiceniem w akwarium. Będziesz zadowolona, bo są fajnym urozmaiceniem.

One muszą mieć trochę zakamarków, żeby w nich przebywać. W dzień są widoczne, ale głównie przebywają pod kamieniami, więc powinnaś im takie miejsca stworzyć. Nie wiem, czy kamienie u Ciebie nie są zbyt ścisło poukładane.

Edytowane przez pozner
  • Lubię to 1
Opublikowano

@pozner masz racje , kamienie są trochę ściśnięte ze względu na małe Kadango, poprawię to jak wrócę do domu.

Czyli podsumowując
Kupuje sumiki 5szt a inny gatunek wciąż otwarty


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Bierz Marginatusa, może nawet ładniejszy niż Lethrinus (zgodnie z zasadą wszędzie dobrze gdzie nas nie ma ?), no i bierz większe, lepiej sobie poradzą. Myślę że. 4szt będzie ok. Jak trafisz 2+2 lub 4+1, powinno być ok.

  • Lubię to 1
Opublikowano
Bierz Marginatusa, może nawet ładniejszy niż Lethrinus (zgodnie z zasadą wszędzie dobrze gdzie nas nie ma ), no i bierz większe, lepiej sobie poradzą. Myślę że. 4szt będzie ok. Jak trafisz 2+2 lub 4+1, powinno być ok.

A myślisz , że większe mają taką samą szansę , aby przeżyć 1000km ?

Rozumiem , że układ 2+2 będzie Ok?
Fajnie, że mi je poleciłeś , naprawdę ładne



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.