Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@bakus_44dziś po poludniu będę miał ten Protocaps M w tabletkach. Podpowiedz proszę, ile tabletek rozpuścić i w jakiej ilości wody, żeby móc namoczyć w tym pokarm? 
I dalej - jaki pokarm podać/nasączyć tym roztworem Protocapsu, - czy granulki (Naturefood Cichlid Plant), czy  płatki (OSI Spirulina)? Mam jeszcze D-Alio Plus.

Opublikowano
5 minut temu, luck83 napisał:

@bakus_44dziś po poludniu będę miał ten Protocaps M w tabletkach. Podpowiedz proszę, ile tabletek rozpuścić i w jakiej ilości wody, żeby móc namoczyć w tym pokarm? 
I dalej - jaki pokarm podać/nasączyć tym roztworem Protocapsu, - czy granulki (Naturefood Cichlid Plant), czy  płatki (OSI Spirulina)? Mam jeszcze D-Alio Plus.

Lepsze będą granulki, z płatków robi się ciapa, ale też można nimi karmić. Wody jak najmniej i rozpuścić jak najwięcej leku- roztwór nasycony. Proszek wysyp z tych kapsułek. Ja lałem w kubek na dno nieco wrzątku, w to jakieś 4/5 kapsułek, bo więcej już się nie rozpuszczało. Całość zasypywałem pokarmem tak żeby wciągnął całą wodę. Karm tylko tym jakiś tydzień.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja robiłem zgodnie z zaleceniami hodowcy, od którego kupowałem ryby.
Jedną kapsułkę Protocaps M rozpuszczałem w niewielkiej ilości ciepłej wody, namaczałem w tym pokarm (spirulina w granulkach) i jak wszystko wsiąkło to po kilku minutach podawałem rybom.
Potem po ok 30 min naklejałem na szybę akwarium 4 tabletki Sera BactoTabs i rybki skubały je powoli.
Kuracja trwała 12 dni, przy czym leki podawałem tylko rano i potem nie podawałem już żadnego pokarmu.
Po 5 dniach podmiana wody o 30%, kolejna po następnych 5 dniach i jeszcze jedna po 2 dniach.
Po 12 dniu kuracji stosowałem węgiel aktywny.

Łukasz jak chcesz to mam jeszcze trochę tej spiruliny w granulkach i tabletki BactoTabs -  chętnie pomogę.

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, bakus_44 napisał:

Karm tylko tym jakiś tydzień.

Jakiś tydzień, w sensie jednakowe porcje pokarmu rano i wieczorem, czy np porcja jednorazowa  raz dziennie do spożycia przez ryby w czasie powiedzmy 15-20 sekund?

Godzinę temu, rafalniski napisał:

Łukasz jak chcesz to mam jeszcze trochę tej spiruliny w granulkach i tabletki BactoTabs -  chętnie pomogę.

OK, w razie jak mi zabraknie leku, to pozwolę sobie odezwać do Ciebie, chyba mam nawet jeszcze nr tel zapisany :)

Edytowane przez luck83
Opublikowano
19 minut temu, luck83 napisał:

ten preparat to jest to samo co ProtoCapsM?

Nie. Połączenie tego z metro to tzw. "lecznie skojarzone" stosowane w późniejszym stadium choroby. Drugi lek ma za zadanie wyleczyć infekcję bakteryjną często towarzyszącą problemom trawiennym wywołanym przez pierwotniaki (zespół bloat). Ma jednak pewną istotną wadę- wybija biologię. Nie wiem czy akurat te tabletki, ale Bactopur Sery ne pewno, więc można sobie narobić więcej szkody niż pożytku.

Proponowałbym najpierw sam metronidazol, a coś na bakteriobójczego dołączyć przy braku poprawy- ryba je więc nie jest tak źle.

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 minuty temu, bakus_44 napisał:

Proponowałbym najpierw sam metronidazol, a coś na bakteriobójczego dołączyć przy braku poprawy- ryba je więc nie jest tak źle.

No właśnie je, jak szalona, przesiewa piasek, pływa tak samo normalnie jak inne ryby, żadnego wytrzeszczu itd. Jak już wspominałem, ryba nie wykazuje jakichkolwiek innych objawów chorób.. 
Mozliwe, że to wczesne stadium bloat więc chyba nie chcę już zwlekać i bawić się w groszek.. 
OK, zastosuję dziś ten Protocaps M do nasączania pokarmu. 
Na bakterie w domu mam MicrobeLift Herbtana. 

Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, bakus_44 napisał:

Nie. Połączenie tego z metro to tzw. "lecznie skojarzone" stosowane w późniejszym stadium choroby. Drugi lek ma za zadanie wyleczyć infekcję bakteryjną często towarzyszącą problemom trawiennym wywołanym przez pierwotniaki (zespół bloat). Ma jednak pewną istotną wadę- wybija biologię. Nie wiem czy akurat te tabletki, ale Bactopur Sery ne pewno, więc można sobie narobić więcej szkody niż pożytku.

Proponowałbym najpierw sam metronidazol, a coś na bakteriobójczego dołączyć przy braku poprawy- ryba je więc nie jest tak źle.

To Sera BactoForte S (też jest w tabletkach) wybija biologie, a BactoTabs jest bezpieczny! 

Edytowane przez rafalniski
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Panowie, zostanę przy scenariuszy leczenia za pomocą ProtocapsM i nasączanie granulek przez 7 dni + obserwacja i w razie potrzeby włączę preparat na bakterie, o którym wspominałem tj. MicrobeLift Herbtana. 
Nie czuję się pewny w obszarze leczenia, wiec będę konsultował z Wami dalsze ewentualne kroki (mam nadzieję, że nie będą konieczne). 
 

Edytowane przez luck83
Opublikowano
13 godzin temu, bakus_44 napisał:

Na bank nie jest to opuchlizna związana z gotowością do tarła.

W moim przypadku okazało się, że odbyło się jednak tarło - dziś po powrocie z pracy samica pływała już z ikrą w pysku :) 
Ale powiem szczerze, że przez chwilę przeszło mi przez myśl, że coś może być nie tak, ale na szczęście przeczucie mnie nie myliło :) 

@luck83 trzymam kciuki za pomyślność kuracji.

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.