Jump to content

Biały osad na szybach


Lmanka

Recommended Posts

Dzień Dobry

Zbiornik zalany dwa miesiące temu. Od miesiąca pływa obsada.

Woda Kryształ, parametry wody jak poniżej.

Od pewnego czasu (4 tygodnie) pojawia się na szybach biały osad,

Osad ten jest do usunięcia bez problemu gąbką (używam rękawicy do mycia ciała z Rossmanna ?)

Zauważyłem, że najszybciej pojawia się w miejscu gdzie falownik kieruje nurt wody w szybę przednią i tam ona się odbija i leci dalej.

Wygląda jakby coś się wytrącało z wody przy odbiciu od szyby. W ostateczności wszystkie szyby pokrywają się równomiernie.

Po usunięciu osadu po tygodniu znów szyby nadają się do czyszczenia.

Miałem problem z białym osadem na tafli wody. Kupiłem skimmer - poradził sobie z tym.

Macie pomysł z czego to może być?

Podmieniam wodę raz w tygodniu ok. 20%.

Po podmianie dodaję łyżkę sody oczyszczonej w celu utrzymania PH8.

Dodatkowo dodaję raz w tygodniu po podmianiei jedną łyżkę soli (tak polecił Pan Darek Gaża - sól niejodowana)

W akwa mam czarne tło, które z czasem robi się przez osad szare...

Obecności glonów jeszcze nie zaznałem w zbiorniku.

Jeżeli coś Wam przyjdzie na myśl rzućcie pomysłem, bo już powoli mnie to zaczyna irytować.

 

PH8

No2 <0,01

No3 10

Nh4 <0,05

Link to comment
Share on other sites

Witaj!

3 godziny temu, Lmanka napisał:

Od pewnego czasu (4 tygodnie) pojawia się na szybach biały osad,

Osad ten jest do usunięcia bez problemu gąbką (używam rękawicy do mycia ciała z Rossmanna ?)

Zauważyłem, że najszybciej pojawia się w miejscu gdzie falownik kieruje nurt wody w szybę przednią i tam ona się odbija i leci dalej.

Wygląda jakby coś się wytrącało z wody przy odbiciu od szyby. W ostateczności wszystkie szyby pokrywają się równomiernie.

Po usunięciu osadu po tygodniu znów szyby nadają się do czyszczenia.

Miałem problem z białym osadem na tafli wody. Kupiłem skimmer - poradził sobie z tym.

Macie pomysł z czego to może być?

Podmieniam wodę raz w tygodniu ok. 20%.

Moim zdaniem ten osad to początek glonów (niekoniecznie mam na myśli okrzemki)...

U siebie też mam taki osad ale na kamieniach bo bokach zbiornika,gdzie nie dochodzi światło z uwagi na to że mam je niedoświetlone...Dodam jeszcze,że ten osad mam w miejscach największego przepływu wody...Zbiornik funkcjonuje u mnie kilka lat...

5 godzin temu, Lmanka napisał:

Po podmianie dodaję łyżkę sody oczyszczonej w celu utrzymania PH8.

Tak poza tematem zapytam,jakie masz pH w kranie że dodajesz sodę przy podmiance wody?

Link to comment
Share on other sites

PH mam 6,8. Soda idzie przy podmiance i stabilnie jest 8.0-8,2 w porywach... 

co do osadu, mam wrażenie, ze po wyczyszczeniu trafia z powrotem do wody, zaciągany jest przez filtr i dalej trafia z powrotem w obieg i się osadza. Założyłem już na prefiltrze symec micro. Ale nie wiele to daje

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Lmanka napisał:

PH mam 6,8. Soda idzie przy podmiance i stabilnie jest 8.0-8,2 w porywach... 

Rozumiem ?

8 minut temu, Lmanka napisał:

co do osadu, mam wrażenie, ze po wyczyszczeniu trafia z powrotem do wody, zaciągany jest przez filtr i dalej trafia z powrotem w obieg i się osadza. Założyłem już na prefiltrze symec micro. Ale nie wiele to daje

Może piasek Tobie pyli,albo za dużo karmisz?

Tak w ogóle jakie masz pokarmy?

Dziwne że wata nie wychwytuje tego pyłku,osadu z wody...

Link to comment
Share on other sites

Piasek kreissel, nie pyli czyściutki... pokarmy nature food supreme plant, do tego spirulina w płatkach tropicala i osi  cichlid. Sprawa dziwna... dlatego postanowiłem założyć wątek. Woda jest kryształ. Pył po wyczyszczeniu trafia do wody i jest lekko biaława, po 3 godzinach robi się kryształowa i pył z powrotem trafia na szyby po kilku dniach... i tak w kółko ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • @piotriolaale rozumiesz, że wszystko było ok, dopóki nie zjadły? Że mam parametry wody identyczne, jak te w której żyły☺️? Że jest 12 ryb w wielkim akwarium? I że to łagodna obsada? Że zachorowały tylko 3 samce Sani? Te co żeżarły? I nie jest to konflikt bakteryjny jak już. Reasumując, potrafię przyznać się do błędu. Niepotrzebnie dałam rę karmę. Ale nie zmienia to faktu, że taka dla mnie świadczy, że są to ryby bardzo mało odporne i tyle. Oczywiście, że są gatunki bardziej i mniej odporne. Nawet tu, z tych wpisów to wynika   A co to za argument, że pokarmy by Ci starczyły na rok? Skąd wiesz na ile mi starczą? Kupiłam duże i przesypują, bo się finansowo bardziej opłaca.    Trzy, ponieważ jestem dociekliwa przestudiowałam dział choroby bardzo dokładnie. Co powiesz na to, że ryby leczyły osoby, które mają biotop w jednym palcu. Protocapsm, schodzi tu jak coca cola u św Mikołaja. Obsady są wymieniane w całości, bo padają. Nie będę podawała ników, ale najwięksi forumowi wyjadacze, tak samo leczyli ryby. Nie mają doświadczenia jak ja? No trochę, że NIE. Po prostu ryby te są bardzo wrażliwe. Ja zamiast zaprzeczać, to bym potwierdzała, żeby nowicjusze mieli świadomość. Żeby byli gotowi na nagłe leczenie, żeby celowali w gatunki bardziej odporne itd
    • Ja to widzę zupełnie inaczej. 1 Ryby dorosłe, mogły dominować w poprzednim akwarium. Łączenie dorosłych ryb to stres, łączenie roślinożerców praktycznie niemożliwe. 2 nie ma takiej samej wody, każde przenoszenie ryb wiąże się ze zmianą parametrów. 3 Pokarmy skondensowane, ryby mogą ich zjeść jednorazowo tyle co w naturalnym środowisku przez tydzień. 4 Każde przenoszenie ryb to stres. Te ryby wytrzymają no3 na poziomie 80, nie może być to spadek z dnia na dzień. Podobnie jest z pokarmem, są tacy co karmią te ryby nieodpowiednia karmą i nic się nie dzieje. Trzeba jednak zachować umiar, pokarmy które wstawiliście wystarczyły by mi na dwa lata. Masz spore doświadczenie z hodowlą ryb, paletki jednak to coś innego. pozdrawiam
    • Ta! Dokładnie taki schemat ogólny miałem w założeniu oczywiście jeszcze jakiś korpus na chemię. Co do kosztów to przy jakiejś wolnej wieczornej chwili policzę ale myślę, że sump realnie nie wyjdzie taniej niż 1000zł. Pompa będzie tu i tu, jakieś rury, kolanka Zawory trzeba w obydwu przypadkach. Szkło nawet standardowe + przegrody u szklarza kolejny wydatek. A w akwarium komin który też coś kosztuje. Trzeba siąść to realnie policzyć 😁
    • Cześć, Mam taką sytuację - od około 10 lat mam akwarium z pyszczakami. Początkowo były tam Maingano i Saulosi. Maingano się nie rozmnażały (albo słabo) i teraz mam tylko Saulosi. Gdy około 2 lata temu dokupiłem kilka Saulosi, przeszedłem jakąś epidemię i sytuacja uległa stagnacji - nie ma młodych a pozostałe rybki (teraz 5 szt ) są w niekorzystnych proporcjach - 3 wybarwione samce, jeden zabiedzony samiec bladawiec i jedna biedna samiczka. Dodatkowo wraz z feralnym zakupem pojawiły się niepożądane ślimaki.  Teraz pytania: 1) czy zważywszy na przykład na ślimaki itp. robić jakiś poważniejszy restart akwarium? Jak skutecznie pozbyć się ślimaków? 2) wydaje mi się, że dla dobrej kolorystyki fajnie byłoby mieć Saulosi ale dorzucić do nich Yellow.  Innym pomysłem aby zapewnić dobre proporce granatów i żółtego byłoby Maingano + Yellow. Jakieś rady odnośnie doboru i liczebności gatunków?    Z góry dziękuję za pomoc!   Załączam zdjęcie jak to wyglądało w czasach świetności ... teraz, wstyd publikować.  
    • @piotriola żadne, ryby są od jednego hodowcy. Nie było zmiany parametrów wody, nie było stresu z transportem związanego. Dostały nowy pokarm i o tym napisałam. Wybacz, ale jednak zachorowanie od jednorazowego podania nowego pokarmu, dla mnie świadczy, że to bardzo wrażliwe ryby, a nie odporne. Bo chyba nie mówimy o no3 na poziomie 10/20☺️
    • Bo tak jest , trzeba zapoznać się z pewnymi zasadami aby nie chorowały. 1 Ryby dobieramy gdy są małe. 2 Zmiana parametrów wody. 3 Zmiana diety, nadmiar białka. 4 Stres związany z transportem. Prawdą jest że w organizmie ryby uaktywniają się pierwotniaki i bakterie. Śledzę temat i mam pytanie, które z punktów zostały spełnione w Twoim zbiorniku?
    • @Pikczerwiciowce są w pakiecie z mięsożernymi rybami. To nie kwestia diety, a raczej tego co zasiedlą ich jelita. Dieta, nieprawidłowa tylko je uaktywnia. Namnażają się w większej ilości i atakują od jelit, po narządy wewnętrze. Widziałam dziury w głowach paletek po inwazji. Do tego dochodzą bakterie. Te chyba u non mbuna są gorsze, bo ryby zwijają się w ekspresowym tempie. Paletki można wyleczyć samym metro. Tu w pakiecie musi być przeciwbakteryjny zawsze. Obstawiam, że ryby roślinożerne nie są tak podsądne na wiciowce, to potwierdza, że na forum o wiciowcach mówią głównie Ci, którzy mają mięsożerne. Ale dalej, z tego wynika że łączenie non, z mbuną to proszenie się o kłopoty. Tak na chłopski rozum. U Ciebie mogły przywlec bakterie, bo to chyba jedyna rzecz na jaką nie leczyłeś? Najlepiej to by było sekcję zrobić i posiew. Ale po leczeniu to i tak nic nie da:-(
    • Ja zacząłem od Mbuny i żadnych chorób, powoli przeszedłem na non-Mbuna i długo było super. Aż pewnego dnia po dotarciu nowych ryb się zaczęło... Może to zabieg okoliczności. Nawet Ślimaki usunąłem mimo iż mi się podobały. Niektóre z ryb miałem po ponad 3 lata i nagle padły a wcześniej nic im nie było.  Wlazło jakieś paskudztwo do akwarium i siedzi. Coś przyjechało z zamawianymi rybami.  Może to jednak dieta? 
    • Czyli w taki sposób? Dobry pomysł👍 Jak się zdecydujesz jednak na narurowca i jak będziesz potrzebował to pomogę Ci to dalej zaprojektować. Ale teraz, na powyższym przykładzie zacznij liczyć sobie koszty. Na same korpusy wydasz około 400zł, dołożysz stówę i masz taką pompę do sumpa https://allegro.pl/oferta/jebao-dcp-6500-z-kontrolerem-max-6500l-h-13837618410 Te pompy są bezgłośne, sam używam dokładnie takiej i polecam. A to dopiero początek. Pompa c. o. to kolejne ~400zł, a gdzie jeszcze rury, kolanka, trójniki, przejściówki, mufy, redukcje, zawory... Jak nic wyjdzie ponad 1,5 tysia.
    • Nie popełniaj błędu z rozdzielaniem mbuny i nonmbuny, jeśli chodzi o preferencje żywieniowe. W mbunie masz gatunki, które wolą mięsko, a w nonmbunie masz roślinożerców. Czy mbuna jest odporniejsza? Nie wiem. Odkąd mam akwa z malawi, trzymałem tylko nonmbune.
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.