Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ostatnio mam strasznie metna wode wrecz biala jakas nie wiem co jest grane probowalem i filtr czyscic pol wody w akwarium podmienilem i nic w realu wyglada gorzej jak na zdjecisch wczesniej przed podmiana ryb już prawie widac nie bylo Pomocy myslalem ze od slimakow helmet ale jednak nie ktos pomoze? 

20180509_225830.jpg

Opublikowano (edytowane)

Moje typy to zakwit pierwotniaków po dużej podmiance wody...Dwa to wyczyściłeś filtry,więc to też było powodem...Trzy obstawiam że kamienie tobie mogą pylić(wapienie itd.)...

Im częściej grzebiesz w zbiorniku tym większe masz kłopoty...

Jaką masz filtrację?

Po podmiance wody dodałeś jakieś bakterie?

Ile ryb masz w swojej 112?

Edytowane przez egon44
Opublikowano

 Filtr Unimax 250 dopiero ma 1 miesiac wiec nowy 14 ryb mam w 112 ale do segregacji jak mi się wybarwia,  po podmianie dodalem sol akwarystyczna i victoria bufer i cichlid lake salt mwm ten problem od 2 tygodni wczesnie bylo wszystko ok co do ksmieni mam tylko czerwony i zielony wapien,  

Opublikowano
1 minutę temu, dawidmalawi napisał:

 Filtr Unimax 250 dopiero ma 1 miesiac wiec nowy 14 ryb mam w 112 ale do segregacji jak mi się wybarwia,  po podmianie dodalem sol akwarystyczna i victoria bufer i cichlid lake salt mwm ten problem od 2 tygodni wczesnie bylo wszystko ok co do ksmieni mam tylko czerwony i zielony wapien,  

A po co dodawałeś sól?

Po co bufory?

Jakie masz pH w kranie?

Jakie złoża masz w tym Unimaxie?

Jakie masz parametry wody zbiorniku(NO2,NO3,NH3/4,PO4)?

Opublikowano

Nawet slimaki chwilowo wylowilem mam 10 slimakow helmet myslalem ze to one cos wydzielaja z siebie i dlatego taka woda raz mam wrazenie ze ta woda zielona raz ze biala ciezko mi to teraz rozwiazac a lampy uv nie chcem bo ona i te pozyteczne bakterie by mi zezarla

Jutro porobie testy calej wody i dam ci znac 

BiocereMax , Zeomax , 3 gabki , wata i Nitromax

teraz mialem zamiast nitromax  PhosMax

Opublikowano

No sol akwarystyczna pisza ze dawac po podmianie wody wiec dodawalem 1 lyzeczke co do wody ro to ja mieszam pol kranowy pol wody demineralizowana i teraz już woda metna od 2 tyg nic nie pomaga filtr nie chce yego przefiltrowac chodz moze i mam zakwit wody

Opublikowano
5 minut temu, dawidmalawi napisał:

BiocereMax , Zeomax , 3 gabki , wata i Nitromax

teraz mialem zamiast nitromax  PhosMax

Zostaw tylko w kubełku 0.5l Bioceramax ,a na jego zasys daj gąbkę w postaci prefiltra...

No i przydałby się filtr mechaniczny...

Po co dajesz wodę demineralizowaną?

 

Czekam na wyniki testów z wody kranowej...

Pamiętaj aby pomiary robić w przechodzącym świetle dziennym...

Opublikowano

Mam podac testy z wody kranowej?  Wiem ze duze gh jest z kranowy chyba 24 dlategi dawalem wode deminerslizowana pol na pol co robilo mi to gh 14 jakos jutro podam wyniki testow 

Filtr mechaniczny?  Do akwarium 112l mam unimax 250 on nawet jest za mocny do akwarium 112 wiec zawsze woda byla krysztal do czasu

Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, dawidmalawi napisał:

Mam podac testy z wody kranowej? 

Z kranu jak i z akwarium...

32 minuty temu, dawidmalawi napisał:

Wiem ze duze gh jest z kranowy chyba 24 dlategi dawalem wode deminerslizowana pol na pol co robilo mi to gh 14 jakos jutro podam wyniki testow 

Za dużo kombinujesz z tym GH...

Podaj jutro wyniki  testów o które prosiłem...

32 minuty temu, dawidmalawi napisał:

Filtr mechaniczny? 

No filtr mechaniczny który będzie zmiatał syfek z dna zbiornika...

Biolog czyli w Twoim przypadku kubełek Unimax odpowiada za biologię...

32 minuty temu, dawidmalawi napisał:

Do akwarium 112l mam unimax 250 on nawet jest za mocny do akwarium 112 wiec zawsze woda byla krysztal do czasu

A dno i tak odmulasz z syfu ;) 

Więc nie jest on moim zdaniem za mocny...

Kiedyś na priv też pisałeś że masz super filtrację,a jak widać tak nie jest skoro walczysz z mętną,zieloną wodą itp...

Próbujesz za wszelką cenę wmówić sobie że jest ok,a tak nie jest co nie tylko ja potwierdzam ale też inni koledzy...

Troszkę pokory...

Edytowane przez egon44
Opublikowano

No mowie bylo wszystko ok od 5 lat uzywam filtr unimax250 zawsze woda byla krysztal od 2 tyg mam metna wode filtr jest napewno odpowiedni pralki mi nie robi w akwa 

A ten unimax 250 to drugi nowy w sklepie kupiony dobrze filtrowal wode ale od dwoch tyg cos się stalo porobie pozniej testya wy lejecie sama wode kranowe?  Unas tam gdzie ja mieszkam jest twarda woda 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.