Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Proszę o radę na rozwiązanie prefiltracji na Aquael Unimax 500 . Niniejszy filtr ma dwa wyloty i dwa wloty i na zbiorniku 100x50x60 który mam funkcjonuje super , ale czy istnieje prefiltr który mógł bym podpiąć pod oby dwa wloty na raz lub czy nieuchronnie  będzie potrzeba stosowania dwóch osobnych prefiltrów?

np: HW 603A myślałem o zastosowaniu rozdzielacza "trójnika" i przeprowadzeniu przez niego dwóch wlotów z aquaela ?

chciał bym uniknąć konieczności stosowania i obsługi dwóch osobnych prefiltrów . Czy to możliwe ?

Zaznaczę , że Docelowo planuję doczesną filtrację zastosować w większym akwarium o wymiarach 150x50x50 i doczesny Aquael unimax 500 powinien dać rade bez problemów więc i prefiltr wolał bym kupić od razu z zapasem   .

Dzięki za rady.

Opublikowano

Witaj!

Co do prefiltrów to nie wiem czy zda egzamin zastosowanie trójnika i podpięcie obiegu wody pod jeden prefiltr...

Wiesz każde rozwiązanie filtracji ma swoje wady i zalety i nie ma filtracji idealnej...

Póki sam nie sprawdzisz tego patentu,to nie przekonasz się czy jest ok czy nie ;) 

Kolega @KarolM ma filtrację z dwoma prefiltrami i z tego co wiem jest bardzo zadowolony,tylko on ma Unimaxa 700 podpiętego do dwóch prefiltrów w zbiorniku 150x50x50...Może skrobnie posta w tym temacie jak znajdzie chwilę czasu...

Musisz też pamiętać o tym mając prefiltr na zasysie kubełka,aby nie zapchać samego kubełka złożami...Na zbiornik 150x50x50 starczy 1.5-2l ceramiki w unimaxie i to wszystko...Gąbek bym nie dawał do Unimaxa bo będą one w prefiltrze...Jedynie do prefiltra między dwie gąbki dałbym cienką warstwę waty filtracyjnej...No i dodatkowo będzie też potrzebny falownik który ogarnie cyrkulację wody w zbiorniku,przy okazji dostatecznie ją natleni,oraz zmiecie syfki z dna wprost do zasysów...

Opublikowano

Hej, ja mam u siebie Unimaxa 500 z 2 prefiltrami HW-602A i takie rozwiązanie sprawdza się.
Jarek @Jerry_jerry ma Unimaxa 500 z 2 prefiltrami Eheima w akwarium i też jest zadowolony z tego rozwiązania.
Jak połączysz obie nitki filtracji to na pewno ją zdławisz - producent w jakimś celu dał 2 wloty i wyloty.
Pamiętam, że ktoś pisał na forum, że pytał producenta o możliwość połączenia wylotów i uzyskał odpowiedź, że wydajność na dzień dobry spadnie wtedy o 30%.
Zastanów się czy warto tak kombinować :)   

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witam ja stosuje w takim zbiorniku unimax 700 ale mam dwa prefiltry hw602. Też kombinowalem żeby był jeden prefiltr ale podejrzewam że przepływ by znacznie spadł (mozę się mylę)

Sprawdza się to rozwiązanie rewelacyjnie czyściłem ostatnio co 2 tyg Ale myślę że wystarczy czyścić co 4 tygodnie .w środku hw602 mam oryginalne gabki plus na górze watoline JBL

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, KarolM napisał:

Sprawdza się to rozwiązanie rewelacyjnie czyściłem ostatnio co 2 tyg Ale myślę że wystarczy czyścić co 4 tygodnie 

Z tą częstotliwością czyszczenia to raczej w górę niż w dół :) 
Jak moje pyśki były małe (było ich ok 40) to czyściłem co 2 tygodnie.
Teraz jak ryby mają już rok i jest ich jakieś 25 to czyszczenie raz w tygodniu to podstawa.
Oczywiście można ten czas przeciągać, ale po to jest przecież mechanik, żeby te zanieczyszczenia jak najszybciej usunąć z baniaka, żeby nie "pracowały" na niekorzyść :)

Godzinę temu, KarolM napisał:

w środku hw602 mam oryginalne gabki plus na górze watoline JBL

Ja też mam oryginalne gąbki, ale tą czarną przeciąłem na pół i daję w to miejsce 2 warstwy takiej włókniny:
http://allegro.pl/wklad-filtr-30-x-30-x-2cm-tetra-jbl-eheim-5-sztuk-i5891816424.html
Jeden płat rozcinam na 9 kawałków 10x10cm - z 5 płatów wychodzi 45 kawałków, co przy 4 wkładach na raz (2 warstwy x 2 filtry) starcza na 11 tygodni - średni koszt 1,45zł / tydzień (bez kosztów wysyłki).  
To całkiem oszczędne rozwiązanie - na pewno tańsze niż wkłady sznurkowe do narurowca.

Opublikowano

Tak jak pisał Rafał mam w swoim baniaku 215l Unimaxa 500. Na początku tak jak Ty myślałem aby zredukować ilość rurek wlotowych i wylotowych poprzez trójniki w kształcie Y. Plan był dobry jednak po przeczytaniu jak to jeden z użytkowników od samego producenta dowiedział się, że niby wydajność spada ok. 30% porzuciłem ten pomysł i zrobiłem zgodnie z założeniami Aquaela. Powiem Tobie, że nie warto robić takich testów. Wiem, że plątanina może wyglądać mało estetycznie jednak wraz z redukcją jednego prefiltra pozbawiasz siebie znacznej ilości mechanicznego złoża filtracyjnego. Niby to tylko kilka gąbek ale uwierz mi, że każdy, nawet najdrobniejszy kawałek waty tudzież drobnej gąbki pozwoli Tobie lepiej przefiltrować wodę. Po mojej ostatniej zmianie aranżu i sposobu filtracji cały czas czekam na wyklarowanie wody. Do niedawna miałem Unimaxa 250 ze sznurkowym prefiltrem narurowym plus Aquaela 1500 z prefiltrem Eheima i watą w środku i woda wyglądał jak ta lala. Obecnie takiej przejrzystości nie ma. Nie wiem czy prefiltry nie mają zbyt małej powierzchni dlatego jeżeli planujesz HW to pomysł lepszy od prefiltrów Eheima. Dwa wyloty dają Tobie lepszą cyrkulację dlatego z nich bym nie rezygnował. Mam jeszcze dodatkowo cyrkulator więc i ten może okazać się niezbędny. Im więcej rzeczy kręci wodą tym lepiej. Ja dodatkowo na jednej wyjściowej nitce zamontowałem trójnik Y z zaworkiem aby dodatkowo dołożyć purolite. Takie rozwiązanie zaproponował Rafał @rafalniski. Co prawda ja zamiast modułu od multikani zastosuje dwa korpusy narurowe ale pomyśl może też nad takim rozwiązaniem. Dzisiaj go nie potrzebujesz ale taka jedna odnoga może się zawsze przydać. Jeżeli nie pod jakieś dodatkowe złoże to chociaż aby spuszczać wodę do podmian. Ja purolitea planuję odpalić dopiero w maju a do tego czasu zaworek jest zakręcony i całym impetem wędruje z wylotu do akwarium.

Opublikowano

To ja takie info dostałem od producenta.
Lepiej dać dwa prefiltry HW i nie kombinować bo można niewiele zaoszczędzić a stracić na przepływie sporo.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
31 minut temu, excessiveplus napisał:

Wow Pytanie do tematu

HW 602 A?

czy?

HW 602 B?

czy

HW 603 B ?

:)

Ja bym brał HW-603A bo ma większą powierzchnię filtracyjną niż HW-602A...

Modele z oznaczeniem B posiadają pompę,także tych nie kupuj...

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.