Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem że sporo osób stosuje AC2000, ale szukam jakiejś alternatywy dla niego, głównie z powodu opinie o jego głośności (no i 27W poboru mocy.....)

Dodam że chciałbym kupić filtr wewnętrzny ale z możliwością podpięcia pojemnika na media (chciałbym móc w razie potrzeby do niego wkładać purolite, tak żeby kubełek z biologią otwierać jak najrzadziej) oraz możliwością dodatkowego natleniania wody.

Macie jakieś pomysły?

Opublikowano

Witaj!

Posiadając filtr jako mechanik,a jednocześnie mając w nim umieszczony purolite,trudno będzie to pogodzić razem...

Złoże zapcha się syfem i co chwilę będziesz to wyjmował aby wyczyścić...

Druga sprawa to Aquael 2000,ma duży przepływ więc nic dziwnego że pompa pobiera 27W,bo chcąc nie chcąc coś musi ją napędzać...

Coś za coś ;) 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wiem, że perpetum mobile nie istnieje, ale hałas generowany przez osprzęt jest niestety ważny (już ta nieszczęsna ikola sporo hałasu mi generuje ;))
Z drugiej strony chyba lepiej grzebać co tydzień w mechaniku, niż w kubełku, Nie chcę zaburzać biologii w kubełku, mechanik to inna sprawa.

Opublikowano

Ja mam w swoim akwarium 450l 2 filtry AQUAEL TURBO 2000. Mam również żonę wyczuloną na wszelkie halasy; zwłaszcza w nocy i jakoś nie narzeka na ze filtry są głośne a akwarium stoi w pokoju w którym śpimy...

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
42 minuty temu, SlavekG napisał:

A nie prosciej bedzie dac prefilter przed ikola?? Hw 603 chyba się on nazywal.

A pomiędzy 2 gąbki purolite...

HW-603A posiada trzy gąbki...Jedną wyjmiesz i po sprawie...

 

@karolus można spróbować,ale nie daję gwarancji jak prefiltr sprawdzi się z purolite,głównie mam na myśli jego zapchanie...

Ja posiadam Ikolę+prefiltr HW-603A(między dwoma górnymi gąbkami mam dodaną cienką warstwę waty filtracyjnej...Prefiltr spokojnie wytrzymał 22dni...

Nawet wytrzymał by dłużej,ale wolałem usunąć z obiegu odchody ryb...

 

Moim zdaniem prefiltr z purolite wytrzyma góra trzy tygodnie,ale to nie problem,bo gąbki wypłuczesz i zabawa trwa dalej ;) ...

Spróbuj a się przekonasz na własnej skórze... 

Edytowane przez egon44
Opublikowano (edytowane)

hmmm przestaje coś rozumieć...

Wydawało mi się że idea dobrej filtracji w malawi polega na rozdzieleniu biologii (kubełek) do której zaglądamy raz w roku, od mechanika (np AC 2000 z prefiltrem) który czyścimy powiedzmy raz na tydzień.

@egon44czy ja dobrze rozumiem że u siebie masz hw603 jako prefiltr/mechanik a za tym ikole i nic więcej?

@przemo-h , @Robson79 kupując ikolę też czytałem że cicha (w zasadzie nie znalazłem innych opinii) niestety u mnie wyszło co innego :( boje się że z AC będzie podobnie, co gorzej w stosunku do nich często znajduje info że są głośne, nawet na naszym forum ktoś pisał że są dużo głośniejsze od ikoli....

Nie kosztują one może majątku, ale.... no właśnie, zawsze to coś koło 100 trzeba wydać ( i ze 40 na prefiltr eheima), zastanawiam się czy może lepiej od razu kupić jakiegoś wewnętrznego echeima (aquaball, lub profi) tyle że nawet najmocniejsze mają zdecydowanie mniejsza wydajność niż AC2000

Edytowane przez karolus
Opublikowano
1 minutę temu, karolus napisał:

 zastanawiam się czy może lepiej od razu kupić jakiegoś wewnętrznego echeima (aquaball, lub profi) tyle że nawet najmocniejsze mają zdecydowanie mniejsza wydajność niż AC2000

Niestety w cenie zbliżonej do AC 2000 nie znajdziesz sprzętu o takiej wydajności. Te Eheimy, o których piszesz na pewno będę za słabe, żeby Ci obsłużyć filtrację mechaniczną.

Jeśli nie jest to dla Ciebie problemem, żeby w środku był wewnętrzny mechanik (dla niektórych osób ze względów estetycznych jest to jakiś problem), pomyśl może o Tunze Silence 1073.020 lub o tańszym zamienniku, tj. Sicce Syncra Silent, ale osobiście na początku spróbowałbym z AC 2000 - stosunkowo niewielki wydatek, a może może trafisz na egzemplarz, który spełni Twoje oczekiwania pod względem akustycznym. Szkoda, że nie mieszkasz bliżej Krakowa, bo mój AC 2000 leży nie używany i mógłbyś sobie go przetestować ;-)

 

 

 

Opublikowano

Bardzo chętnie pominąłbym wkładanie mechanika (240L to i tak mało przestrzeni, więc po co zabierać jeszcze i tą odrobinę), ale do tej pory wydawało mi się to konieczne, jeśli myliłem się i dodanie HW603 przed kubełkiem załatwia sprawę to "już gonię do sklepu" :)

Tyle że co wtedy z natlenianiem? wylot z kubełka mam obecnie bez żadnej kierownicy, jakieś ~4cm pod poziomem tafli wody, widać lekkie ruchy powierzchni wody, ale to naprawdę lekkie ruchy, boje się że jak temperatura za oknem podskoczy, pojawią się problemy z tlenem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.