Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Planuję obsadę do swojego zbiornika o wymiarach 170x55x60.

Ostatecznie zdecydowałem się na non-mbune i podpatrując obsadę od klubowiczów o podobnych akwariach jak moje wyszedłem z założenia:

Placidochromis phenochilus Mdoka

Copadichromis borleyi

Labidochromis caeruleus

Mam jednak pewne wątpliwości co do borleyki czytając wątki kolegów z forum. Nigdy nie miałem ryb z jeziora Malawi, a ich temperament znam tylko z tego co przeczytam z forum i trochę się obawiam co to może być.

Co do Mdoki i yellowa jestem zdecydowany. Biję się jednak z myślami co do Copadichromis borleyi.

Co powiecie np na taki układ:

Placidochromi phenochilus Mdoka

Placidochromis blue otter

Labidochromis caeruleus

Doradźcie coś proszę.

Opublikowano

Borleyi to w takim zbiorniku ryzykowny temat. Może się udać lub nie. Ja swoje borleyi namalenje wyrzucam. 

Na Mdoki możesz sobie popatrzeć w galeriach i na Youtube. Wszyscy mają tą rybę. Celuj w coś mniej popularnego. Blue Otter to super ryba. Mam i uważam ją za najistotniejszą rybe w moim akwa.

Yellowki też mam o mocno się zastanawiam nad rezygnacją. W końcu to nie non mbuna.

Zachecam do wyboru ryb niepopularnych.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Zaproponujesz coś?

Jak wspomniałem, nigdy nie miałem ryb tego typu i na mdoki i yellow decyduję się mając pełną świadomość tego, że wiele osób je ma. Natomiast z Borlei jestem gotów zrezygnować. Na co można by he wymienić, wspomniany Blue Otter?

Opublikowano

Może Copadichromis, ale ivory Undu Reef, albo mloto ivory? Pewnie wybrałeś borlejkę z powodu czerwonego koloru, ale poza nią nie ma przedstawicieli non mbuny w takim kolorze. Chyba że Aulonocary: Fire Fish, red rubin, red burgund itp. ale to sztuczne twory. Dlatego zostały stworzone. Wracając do propozycji, to może jeszcze Copadichromis mbenji. Podobno rośnie mniejszy od borleyi i jest łagodniejszy (spokojniejszy). Ma piękne, długie płetwy piersiowe.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Dziękuję @pozner za propozycję, popytam jak to wygląda na hodowlach z dostępnością i cenami.

Jeżeli chodzi o dostępność i cenę to Blue Otter w tan-mal mają w bardzo fajnej cenie. Ja napaliłem się na te mdoki i tego już pewnie nie zmienię, czy byłby ok taki skład jak mdoka, yellow i blue otter?

Opublikowano

Jeśli chcesz czerwony akcent to może Protomelas steveni Taiwan Reef. Musisz mieć jednak pewność, że to ryba dokładnie z tej rafy,  ponieważ są jeszcze dwie odmiany. Jest tylko mały minus- roślinna dieta. Jednak z łagodną mbuną można by było go połączyć?. Bardzo ciekawa zachowaniem ryba warta przemyślenia. 

https://malawicichlids.com/mw08087b.htm

Opublikowano

Nie koniecznie zależy ma akurat na czerwonym akcencie, wiadomo fajnie mieć. Jednak jak napisałem na początku, pierwotny wybór obsady wziął się z obsad podobnych wielkościowo akwariów tego forum z non-mbuną.

Opublikowano
2 godziny temu, pozner napisał:

Wracając do propozycji, to może jeszcze Copadichromis mbenji. Podobno rośnie mniejszy od borleyi i jest łagodniejszy (spokojniejszy). Ma piękne, długie płetwy piersiowe.

Pozner - na 99% masz na myśli Copadichromis borleyi Mbenji. Z racji na długie płetwy piersiowe i relatywnie mniejszą zwrotność, raczej nie dawałbym go do P. phenochilus Mdoka.

Copadichromis mbenji to inny gatunek. Dość trudno dostępny.

Opublikowano
8 minut temu, tom77 napisał:

Copadichromis mbenji to inny gatunek. Dość trudno dostępny.

Od zawsze mam problemy z tym nazewnictwem;) W cenniku TM jest właśnie Copadichromis mbenji. Co to za ryba, nie wiem.

Godzinę temu, qntek napisał:

Ja napaliłem się na te mdoki i tego już pewnie nie zmienię, czy byłby ok taki skład jak mdoka, yellow i blue otter?

Jak najbardziej. Mdoka to piękna ryba i warto ją mieć w akwarium.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.