Skocz do zawartości

Start z HS Aqua zaraz po zalaniu zbiornika


radecki

Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem, że dyskusja jest o tych preparatach https://hsaqua.eu/nl/bacterien-zoetwater

Powiem tak, nie wierzę w cudowne środki ale od kiedy mam krewetki musiałam zweryfikować wyrobione opinie. Są preparaty , które powodują np. pojawienie się w akwarium "życia" w postaci oczlików. Piszę tutaj o akwarium , w którym jest tylko piasek z piaskownicy, woda kranowa i korzenie. Więc część tych specyfików faktycznie może umożliwiać bezpieczne wpuszczenie ryb w kilka godzin po zalaniu akwarium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, suricade napisał:

Są preparaty , które powodują np. pojawienie się w akwarium "życia"

Ten cudowny specyfik z którego pojawia się życie to nic innego jak jaja spoczynkowe które składają np.: wrotki. Innym robakiem którego hodowałem była rozwielitka , składała jaja zimowe.
Kończę bo dyskusja zmierza do pokarmu a to nie ten dział.:D
pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę czytajcie ze zrozumieniem. Nigdzie nie wspomniałam o cyklu azotowym. Napisałam tylko, że są preparaty , które "pobudzają akwarium do życia" . Z jednej strony wierzycie w działanie Kordon Amquel Plus a z drugiej negujecie takie działanie pod inną nazwą ?

Nikt na forum tego nie używał, zamiast toczyć akademickie dyskusje , może zapytajcie sprzedawcę o doświadczenie ze stosowaniem tego preparatu.

25 minut temu, raiders napisał:

 

Preparat o którym piszesz a  masz zapewne na myśli  MOsura rich wather lub qual drop rich one  to nic innego jak kwasy humusowe  poddane fermentacji z dodatkiem  bakterii.

 

Akurat chodzi o zupełnie inny preparat ale to nie ten wątek i nie to forum. Akwaria mam nie od wczoraj i proszę nie uświadamiaj mnie jak działają :lol:.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze preparat po holendersu pozwole sobie napisac co tam oni na stronie napisali odnosnie HS aqua Bacto Turbo

Nie sa to zadne stabilizatory takie jak Sachem, czy Kordon amquel plus.

Stare bakterie nitryfikacyjny pochadza z glownie z oczyszczalni sciekow gdzie sa przyzwyczajone do rozwijania w bardzo brudnej wodzie, gdzie maja bardzo duzo pozywki. Tam moga się szybko mnozyc i rozwijac. Z tego wzgledu ze w akwarium jest znacznie czystsza woda bakterie te rozwijaja się powoli i dlatego cykl azotowy trwa tak dlugo. 

Tutaj w tym preparacie mowa jest o nowych bakteriach  ktore holendrzy stworzyli na potrzeby akwarii i oczek wodnych, nazwali sobie je  - "turbo bakterie". Nie potrzebuja one tak duzo pozywki jak "stare" bakterie, poniewaz stworzono je z mysla o zyciu w czystej wodzie - z mysla o akwarystach. Przez to ze sa przystosowane do akwarystycznych warunkow rozwijaja się superszybko i dzieki temu w kilka dni osiagamy rownowage biologiczna. To tak po krotce z opakowania produktu.

Edytowane przez mlody.czub
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, radecki napisał:

w trakcie korespondencji na temat zakupu ryb z Tan-Mal zaproponowano mi Holenderskie bakterie HS Aqua które podobno umożliwiają wpuszczenie ryb do prawie świeżo zalanego zbiornika - gwarantują że będzie wszystko ok. 

 

11 godzin temu, halabala napisał:

Moim zdaniem zaproponowano tobie taka opcję żeby szybciej zarobić pieniążki  na sprzedanych rybkach. Dzisiaj niestety wszystko kręci się wokół  kasy

Nie sądzę, żeby Tan Mal dla zysku narażał zdrowie i życie ryb. Rozumiem sceptycyzm, ale te preparaty są tak sprzedawane i tak kupowane i chyba nic złego się nie dzieje. Inaczej szybko by były wycofane z rynku. "Zwykli" akwaryści nie mają pojęcia o cyklu azotowym. Stawiają akwaria, kupują od razu rybki, stosują te preparaty wg. zaleceń producenta i najwyraźniej nic złego się nie dzieje. Zamiast dyskutować trzeba je przetestować i tyle.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewertowalem holenderskie i belgijskie fora, i nie znalazlem zadnych negatywow ani pozytywow o tych srodkach. Wadomo ze jak preparat dziala to ludziom się nie chce nic pisac, ale jak nie dziala to zaraz go obsmaruja w necie. Fakt faktem ze najnowsza informacje znalazlem na belgijskim forum tanganiki - 2014r i  ktos tam pisal ze za bardzo nie wierzy w tak szybki start. Czyli reasumujac tyle inforacji co i tutaj. Nie przetestowal ale neguje dzialanie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2018‎-‎02‎-‎22 o 21:18, mlody.czub napisał:

- "turbo bakterie". Nie potrzebuja one tak duzo pozywki jak "stare" bakterie, poniewaz stworzono je z mysla o zyciu w czystej wodzie

Możesz sprecyzować jaka jest różnica między starymi i nowymi bakteriami ? Z tego co wiem, Nitrobacter odpowiada za pierwszy stopień nitryfikacji a Nitrospira za kolejny. Pierwsze słyszę że bakterie tego typu stworzono dla akwarystyki, ta dziedzina korzysta z doświadczeń oczyszczalni ścieków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, piotriola napisał:

Możesz sprecyzować jaka jest różnica między starymi i nowymi bakteriami ? Z tego co wiem, Nitrobacter odpowiada za pierwszy stopień nitryfikacji a Nitrospira za kolejny. Pierwsze słyszę że bakterie tego typu stworzono dla akwarystyki, ta dziedzina korzysta z doświadczeń oczyszczalni ścieków.

Jest kilka rodzajów bakterii odpowiedzialnych za proces nitryfikacji. Nitrosomonas, Nitrosococcus czy Nitrosospira przekształcają amoniak, a wymienione przez Ciebie Nitrospira, Nitrobacter oraz np. Nitrococcus przekształcają azotyny. Jedne z nich są bardziej, inne mniej skuteczne.

Szczepy bakterii hoduje się, więc nie widzę nic dziwnego w tym, że jakaś firma może przygotować szczepy odpowiednich bakterii reagujące szybciej w czystrzej, akwariowej wodzie. W tym kontekście można mówić o starych i nowych bakteriach.

Edytowane przez pozner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś gość powiedział, że Ziemia jest okrągła, była to taka bzdura, że wszyscy mu mówili, że pierwsze słyszą takie rzeczy. 

W krótszym odstępie czasu słyszałem, że czegoś nie ma albo że to nie ma prawa działać, a dziś się okazuje, że jednak ta ziemia jest okrągła. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Po co Ci aż 4 komory w sumpie? 3 w zupełności wystarczą, 1 - gąbki, 2 - ceramika, K1 etc... 3 - pompa. Gąbki w pierwszej komorze wstaw odwrotnie niż na rysunku czyli od dołu 10ppi na nią 20ppi i na wierzch włóknina, 30ppi wylatuje bo będzie Ci się to szybko zapychać. W takiej konfiguracji jak napisałem filtracja mechaniczna odbywa się na włókninie i ją wymieniasz raz lub dwa razy w tygodniu. Gąbek nie musisz wtedy długo ruszać i gdy zbierze się w nich szlam będziesz miał dodatkowe medium biologiczne. Włóknina tylko poliestrowa, inne pylą https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499 Możesz oczywiście użyć JBL Symec (kto bogatemu zabroni) czy innych wat akwarystycznych, ale te tapicerskie wychodzą o niebo taniej i co najważniejsze sprawdzają się. Pod gąbki i media w 2 komorze koniecznie daj kratki rastrowe, są dostępne z dystansami lub bez, wtedy możesz do niej przymocować trytytkami kawałki rurek PVC. Chodzi o to żeby pod mediami zostawić przestrzeń dla swobodnego przepływu. Jak słusznie zauważył @darianus gąbka z przegrody wylatuje. I żadnych łączonych narurowców i dwóch pomp w sumpie, znudziła Ci się sucha podłoga w mieszkaniu? Teraz odnośnie budowy rurki przelewowej, nic nie wspomniałeś co to ma być, mam tylko nadzieję, że to będzie działać na zasadzie syfonu (jest tego sporo na necie). Niezależnie jaki rodzaj wybierzesz to i tak sugeruję zbudować komin. U mnie to działa, skleiłem ze spienionego PCV "pudełko" otwarte od góry z grzebieniem na dwóch krawędziach i umocowałem w rogu akwarium. Rura przelewowa ssie wodę z tego pudełka/komina i w przypadku braku prądu, do sumpa zrzuci Ci tylko to co ponad krawędzią grzebienia plus pojemność komina. Komina nie musisz robić do samego dna akwarium. Przelew zbudowałem taki jak na poniższym filmie. Zmieniłem tylko wymiary rur, dostosowując je do własnych potrzeb. Z tego co pamiętam to rura ssąca i dalej ta co wpada do sumpa to 25mm, a ta najszersza to 75mm. Wszystko bez problemu do kupienia na Allegro. Takie zwiększenie wymiarów dało mi dużo większy przepływ niż pokazany na filmie. Dokładnie jaki, nie wiem nie mierzyłem. W każdym razie pompa Jebao DCP-6500 pracuje na 70% to chyba nieźle. Działa to u mnie już 3 lata, bez przerwy i nie raz zdarzały się wyłączenia prądu. Mogę potwierdzić, że jest to bezpieczne tylko trzeba wszystko dobrze policzyć i wykonać z głową. Poniżej do obejrzenia mój film z testów. Wykorzystałem tam pompę DCP - 2500 bo akurat taką miałem pod ręką. Powodzenia  (film ma 1.3 GB i może się dość długo ładować, ale cierpliwość cnotą akwarysty☝️🤣) 20220814_184535.mp4    
    • No właśnie dlatego to wszystko tak nakreśliłem, choć i tak jest trochę po łebkach, żeby wyeliminować wszystkie błędy. Niekoniecznie musi to być 45. Trochę się kierowałem tym, żeby ta gąbka zbierała przed pompa ostatnie syfki. Ale może jej tam nie być albo jakaś większą gradacja. Nie pomyślałem, że kubełki działają pod sporym ciśnieniem to przepchać wodę przez 45 nie problem. Tu jest inaczej
    • Nie znam się na sumpach ale zaciekawiła mnie ta gąbka ppi 45 włożona pionowo między przegrody. Nie obawiasz się zbyt dużych oporów przepływu?
    • Mam tylko test6 6 in 1 niestety Kh 120 mg/L pH 7.8 Twardość 500 mg/L Chlor 0 - 0,5 NO3 - poniżej 25 NO2 - 0   
    • Zrób test wody i podaj tu go do tematu 
    • Witam, Mam akwarium (240L) z 10 młodymi Saulosi od około miesiąca. Od 2 dni zauważyłem większą aktywność ryb. Pływają ławicą wzdłuż frontowej ściany akwarium lub w górę i dół obok grzałki (znajduje się na bocznej ściance).  Dwa dni temu nic nie robiłem specjalnego z akwarium, pokarm też bez zmian (jedzą normalnie i są wiecznie głodne). Rybki są młode, dopiero dwa samce się przebarwiają.  Czy powinienem się martwić ? czego to może być oznaka ? 
    • Witam. Jestem nowy na forum i serdecznie wszystkich pozdrawiam. Przeglądałem sieć i natrafiłem na ten temat, a że jest u mnie bardzo świeży i w niedalekiej przyszłości szykują się u mnie zmiany, postanowiłem tutaj poszukać pomocy. Aktualnie mam zbiornik 300L brutto (klasyk 120x50x50) w wersji ogólnej. Czyli roślinki, skalary i kilka drobniejszych gatunków. Ale tak jak napisałem powyżej, szykują się u mnie zmiany i w wersji słodkowodnej poważnie rozważam opcje Malawi i w nieco większym rozmiarze 450L. Wtedy akwarium już będzie z kominem, ale w chwili obecnej nie ma i niżej wyjaśniam jaki jest plan co do aktualnego zbiornika. Chciałbym przerobić filtrację. Teraz mam dwa kubełki: Ultramax2000 z dwoma prefiltrami narurowymi i Ultra 900 z prefiltrem HW-603. Sprawdzają się super, ale biorąc pod uwagę plany, chciałbym pójść w stronę sumpa. Zdobyłem dodatkowy zbiornik 160L brutto, który włożę do szafki pod akwarium (mam stelaż z zabudową, więc jest wolna przestrzeń przez całą długość akwarium). Rozmiary 100x40x40. Pomyślałem, że zbiornik jest wystarczająco duży, że mogę sobie wydzielić ze 40L na "akwarium" a resztę poprzedzielać przegrodami na sumpa. Jeśli to zrobię to zostanie mi na sumpa mniej więcej 75x40x40 czyli jakies 120L brutto. Najchętniej bym zostawił moje narurowce, ale nie spotkałem się z hybrydą narurowca z sumpem, więc pójdą pewnie do likwidacji. Będzie to konieczne z jeszcze jednego powodu. Akwarium nie ma komina ani zewnętrznego ani wewnętrznego. Będę budował rurkę przelewową i tak wyprowadzę wodę z akwarium. Przy zostawionych narurowcach musiałbym zastosować dwie pompy w sumpie: na wlocie żeby pociągnąć wodę czy to przez narurowca, czy bez niego i na wylocie. Ale czy to się sprawdzi? Można na rurce wlotowej w akwarium na odpowiednim poziomie zrobić otwory, które zapowietrzą układ gdyby pompa na wylocie się wyłączyła lub obie. Ale czy układ dwóch pomp się sprawdzi? Są ze sterownikami i można ustawić na wlocie i na wylocie osobne przepływy. W budowie sumpa chciałbym się wzorować na poprawionym na niebiesko projekcie z postu #23. Tylko nie robiłbym osobnej wąskiej przegrody na wlot, tylko łącznie 4 komory po około 16cm oddzielone podwójnymi przegrodami dwoma 2cm i jedną ostatnią 3cm z gąbką(przepływ najpierw dół, potem góra). Sporo informacji, mam nadzieję w miarę wyczerpujących, ale czy wszystko co ważne zapisałem - nie wiem.  Bardzo Was proszę o pomoc i  pchnięcie w odpowiednim kierunku. Wiem, że sporo kombinacji i być może złego myślenia, ale gdzie mam szukać pomocy jak nie tutaj... pozdrawiam  
    • Hej Demasoni bym sobie odpuścił, ponieważ to nie jest łatwy gatunek. Ja bym Ci zaproponował Metriaclime ....... MC przysłowiowe "ciapki" Gdzie samiec jest niepowtarzalny a samiczki akceptowalne  
    • Po kilku latach chyba 5 czy 6 przeżedziła mi się obsada i z 8-10 sztuk każdego gatunku z jakim startowałem zostało: 1+0 msobo, 1+2 acei + 3x mlodzież, 0+1 yellow, 0+2 chizumulae chizumulu, potem doszły jeszcze saulosi, których teraz jest 1+1 + 3x mlodzież. Czy dużym hardcorem byłoby dołożenie jakiegoś niebieskiego gatunku, np. demasoni? Akwa 160x40x50. Nie wiem ile dokladnie żyją pyszczaki, ale msobo, yellow i chizumulu będą u mnie pływały do końca, natomiast nie zamierzam uzupełniać już tych gatunków. Docelowo na kolejne lata miałyby być: acei, saulosi i właśnie coś nowego niebieskiego? 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.