Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
58 minut temu, mlody.czub napisał:

Nie wiesz jak się zachowa podloga, plyta pod baniakiem czy sam baniak. Jedyne co to zakladasz ze to wytrzyma ( i mam nadzieje ze tak bedzie) ale nie wydaje mi się rozsadnym takie doradzanie

Poczekajmy z tym doradzanie na "Twoj" sposob do momentu az te dwie tony stana na swoim miejscu ?  

Chyba się nie rozumiemy.

Miałem i mam baniaki na stelażach co prawda nie takie 1400l ( to pierwszy) ale takie podobne do tego z tego tematu  bo 200l potem 300l ostatnio 400l  więc mogę wyrażać swoje opinie i w moim mniemaniu jest to nie tylko rozsądne ale i choć częściowo uprawnione. Na pewno najlepiej jakby pisali koledzy co mają od dawna takie baniaki po 450l na stelażach , ale ja korzystam z tego co zapamiętałem jak coś napisali ci co mają jak ja 1400l i więcej już zalane od lat.

Może tu też napiszą ci co mają baniaki po 500l na stelażach z profilu 30x30x2mm . ale to wszystko po czasie bo autor zanim napisał to już przesądził jaki użyje profil bo go już zakupił i pewno pociął.

O łańcuchu bezpieczeństwa też pisałem który obejmuje nie tylko sam pancer-stelaż ale i samo akwarium z wodą, piachem i kamieniami oraz wagą samego stelaża i tą podłogę, stropy a nawet możliwość przecieku z kubła czy każdej innej filtracji. To każde ma jakieś swoje  bezpieczeństwo i ale tworzy łańcuch bezpieczeństwa z pozostałymi..

W temacie  stropu na 7 pietrze kolega wkleił bardzo fachowy link do wyliczeń stropów

i wnioski są takie że nawet jak wszyscy w bloku postawią takie baniaki po 600l każdy albo zrobią  wszyscy na raz imprezki z tańcami w 40 osób w każdym pokoju naraz na wszystkich piętrach to blok nie runie. A jak się bawimy to nie jest to stan statyczny tylko wióry z podłogi lecą jak  pójdzie Sławomir i Miłość w Zakopanem albo Martyniuk i Oczy Zielone  - blok 7mio piętrowy będzie się cały bujał i uginał ale się nie zawali, co innego jak pierdyknie jedna butla z gazem na parterze i wyrwie całą ścianę.

Nawet jak się strop ugnie pod tym baniakiem 450l na  300kg stelażu co w sumie da  800kg to skończy się na pękniętym tynku a nie że baniak spadnie ze stropem na teściową - a coniepoktórzy by chcieli.:lol: nie ma takiej opcji.

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, deccorativo napisał:

Chyba się nie rozumiemy.

Miałem i mam baniaki na stelażach co prawda nie takie 1400l ( to pierwszy) ale takie podobne do tego z tego tematu  bo 200l potem 300l ostatnio 400l  więc mogę wyrażać swoje opinie i w moim mniemaniu jest to nie tylko rozsądne ale i choć częściowo uprawnione. Na pewno najlepiej jakby pisali koledzy co mają od dawna takie baniaki po 450l na stelażach , ale ja korzystam z tego co zapamiętałem jak coś napisali ci co mają jak ja 1400l i więcej już zalane od lat.

Może tu też napiszą ci co mają baniaki po 500l na stelażach z profilu 30x30x2mm . ale to wszystko po czasie bo autor zanim napisał to już przesądził jaki użyje profil bo go już zakupił i pewno pociął.

O łańcuchu bezpieczeństwa też pisałem który obejmuje nie tylko sam pancer-stelaż ale i samo akwarium z wodą, piachem i kamieniami oraz wagą samego stelaża i tą podłogę, stropy a nawet możliwość przecieku z kubła czy każdej innej filtracji. To każde ma jakieś swoje  bezpieczeństwo i ale tworzy łańcuch bezpieczeństwa z pozostałymi..

W temacie  stropu na 7 pietrze kolega wkleił bardzo fachowy link do wyliczeń stropów

i wnioski są takie że nawet jak wszyscy w bloku postawią takie baniaki po 600l każdy albo zrobią  wszyscy na raz imprezki z tańcami w 40 osób w każdym pokoju naraz na wszystkich piętrach to blok nie runie. A jak się bawimy to nie jest to stan statyczny tylko wióry z podłogi lecą jak  pójdzie Sławomir i Miłość w Zakopanem albo Martyniuk i Oczy Zielone  - blok 7mio piętrowy będzie się cały bujał i uginał ale się nie zawali, co innego jak pierdyknie jedna butla z gazem na parterze i wyrwie całą ścianę.

Nawet jak się strop ugnie pod tym baniakiem 450l na  300kg stelażu co w sumie da  800kg to skończy się na pękniętym tynku a nie że baniak spadnie ze stropem na teściową - a coniepoktórzy by chcieli.:lol: nie ma takiej opcji.

 

 

 

 

Masz racje, nie zrozumielismy się. Nie chodzilo mi o grubosci kwadrata a o Twoja plyte podparta nogami. Nie spotkalem takiego rozwiazania i choc przekonany jestem Twojego pomyslu wolalbym taka konstrukcje polecac dopiero poparta faktem, a nie w budowie. Widzisz Henryku jak pewnie zauwazyles tez jestem osoba ktora nie idzie na skroty, ale za kazdym razem zanim cos podam dalej to sprawdzam sam. Jezeli miales już tak podpierany baniak albo widziales gdzies i to dziala to zwracam Ci nalezny honor ?

Co do samego stojaka to moj 1000l jest w calosci zakotwiczony w murze na chemicznych kotwach i sobie wisi na scianie z cegly pomurowanej w 55r. gdzie zaprawe mozna srubokretem dlubac, tyle tam cementu ?

Edytowane przez mlody.czub
Opublikowano
53 minuty temu, mlody.czub napisał:

Nie chodzilo mi o grubosci kwadrata a o Twoja plyte podparta nogami.

Ale to pisz to w moim temacie a nie w panzer-stojaku pod 450l i tam się zrozumiemy a ja odpiszę dlaczego tak a nie inaczej.

Opublikowano
15 godzin temu, biznesgift napisał:

Blat planuję zrobić ze sklejki 4cm(2x20).

Pewnie masz tego świadomość, ale wrazie co pamiętaj że pomiędzy blatem a akwarium dajemy generalnie mate/podkład piankowy. Może być typowa pod akwarium, lub taka pod panele podłogowe.

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.