Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, deccorativo napisał:

Witaj kolego wydaje mi się że przybyły do nas na forum za sprawką Andrzeja z grup FB.:D i od razu z dorobkiem wartym kopiowania a nawet propozycją produkcji.

Henryku koniecznie załóż sobie konto na FB i zobaczysz jak to wszystko funkcjonuje :D 

Jeszcze raz powtórzę że tło wygląda znakomicie :) 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
6 godzin temu, deccorativo napisał:

Witaj kolego wydaje mi się że przybyły do nas na forum za sprawką Andrzeja z grup FB.:D i od razu z dorobkiem wartym kopiowania a nawet propozycją produkcji.

Witaj, użytkownikiem Km jestem już chyba jakieś 2 lata,więc tak niedokońca to sprawka Andrzeja ? aczkolwiek muszę przyznać że aktywniejszy jestem na Fb. Co do kopiowania czy też może inspirowania się na tle mojego wykonania to oczywiście zachęcam, ponieważ taki był cel mojego posta i uważam że każdy może takie tło wedle swoich upodobań i preferencji wykonać samemu i to nawet z dużo lepszym efektem aniżeli kupując gotowca. Co do propozycji wykonania takiego tła na zamówienie niestety musiałbym odmówić z trzech powodów jakimi są brak czasu, brak warunków i najważniejszego, czyli żony ? której już słabo na myśl o kolejnym projekcie do większego akwarium ?.

1 godzinę temu, Wolfik napisał:

Grubość tła to 10 cm?

Tak 10cm, ale prawdziwą głębię myślę że dałby arkusz 20cm, co sprawdzę przy następnym projekcie ?

Opublikowano

Jakieś 2 lata temu dziwiłem się dlaczego wszyscy dłubią w białym styropianie i już wtedy polecałem styropian grafitowy bo tak on się nazywa.

Jedyna przeszkoda do pokonania to tani zakup 2 - 3 arkuszy  styropianu grafitowy 10cm . Całe paczki widziałem w Castoramie ale to za dużo na przeciętny baniak.

Trudno kupić pojedyncze płyty  - każdy ci przywiezie tira tego styropianu.

Jak zdobyłeś ten w kolorze grafitowym . ?

Mamy także farby akrylowe w sprayu bezpośrednio na styropian więc gruntowania i te CX są zbędne.

Wystarczy trysnąć np ciemno zielonym  z góry i przetrzeć suchym pędzlem jasno szarym by uwypuklić lite tło z  zielonego serpentynitu z jasnymi przebarwieniami.   wiele roboty i ten CX odpada który jest mocno podejrzany .:D Poczytajcie co Adam @troad  zauważył  jak to stalaktyty robi w wodzie. Nie piszcie że macie i ryby nie zdychają bo to wiem ale czy nie szkodzi rybom nie udowodnimy - lepiej nie stosować jak nie musisz.

  • Lubię to 1
Opublikowano
20 minut temu, deccorativo napisał:

Jedyna przeszkoda do pokonania to tani zakup 2 - 3 arkuszy  styropianu grafitowy 10cm . Całe paczki widziałem w Castoramie ale to za dużo na przeciętny baniak.

Trudno kupić pojedyncze płyty  - każdy ci przywiezie tira tego styropianu.

Jak zdobyłeś ten w kolorze grafitowym . ?

Niestety masz rację co do braku możliwości zakupu jednego czy może dwóch arkuszy. Ja zakupiłem całą paczkę, czyli 6 arkuszy tego styropianu fasadowego w kolorze grafitowym w Leroy Merlin z czego jeden wykorzystałem, dwa szfagier zajumał, a pozostałe wykorzystam w kolejnym projekcie. Kosztowało mnie to około 60zł. 

Opublikowano
24 minuty temu, deccorativo napisał:

Wystarczy trysnąć np ciemno zielonym  z góry i przetrzeć suchym pędzlem jasno szarym by uwypuklić lite tło z  zielonego serpentynitu z jasnymi przebarwieniami.   wiele roboty i ten CX odpada który jest mocno podejrzany .:D Poczytajcie co Adam @troad  zauważył  jak to stalaktyty robi w wodzie. Nie piszcie że macie i ryby nie zdychają bo to wiem ale czy nie szkodzi rybom nie udowodnimy - lepiej nie stosować jak nie musisz.

I tu niejesteś pierwszą osobą która radziła abym bezpośrednio malował po styropianie , tymbardziej że cała powierzchnia arkusza została drobiazgowo przytopiona rozgrzanym nożem. Oczywiście i ja korzystałem z techniki suchego pędzla oraz gąbeczki?

  • 2 lata później...
Opublikowano (edytowane)

Witam. Troszkę odkurzę temat.

Czyli jak wygląda proces wykonania tej ścianki, bo się troszkę pogubiłem.

Styropian grafitowy, rzeźbimy np lutownicą i na to co ?

Żeby wyszedł taki efekt jak na 1 zdjęciu, bo tam jest chyba bez kleju.

To jest goły styropian czy na tym jest jakaś farba i cieniowane ?

DSC_0059.thumb.JPG.b7f927a616eccf650e7f545f2646e9d0.jpeg

Edytowane przez Yoo!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.