Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak obiecywałem tak zrobiłem.

Wczoraj wyjąłem blok adsorbera z Drak Phosreduc + PA202  do regeneracji i potem wsadziłem zakupiony świeżo  Microbe Lift Phos-Out4.

Na wygląd między nimi nie ma żadnej różnicy - możliwe że jest to ten sam produkt z niemieckiej firmy ARKA Biotechnologie GmbH.

Jak się wejdzie na ich stronę www.arka-biotech.de to się okazuje że na Europę to właśnie ta firma produkuje wszystkie preparaty Microbe Lift.

Ale jeśli ten Phos_Out4 usuwa także siarczany to zastosowałem modyfikację mojego bloku.

Ma on mały przepływ rzędu ok 50l/h i Drak był po żywicy PA202 a teraz zaraz po pompie dałem najpierw 100ml czyli pół szklanki   ML Phos-Out4 by najpierw usunął siarczany a po tym taka woda przeszła przez żywicę.

Na pewno taki układ złóż spowoduje że PA202 będzie rude a nie kremowe ale powinno działać znacznie lepiej i co wyszło po dobie.???

PO4 spadło z 1ppm do 0,5ppm Salifert

NO3 spadło z 10ppm do 2ppm Salifert

Moje pomiary nie świadczą na 100% że to zasługa tego duetu ML Phos-Out4 + PA202 bo jeszcze w obiegu w kaseciaku siedzi 1 litr TMBT który też zwala NO3  ale ostatnio trzymał pod 10ppm NO3 .

Za kilka dni następne pomiary.

 

  • Dziękuję 2
Opublikowano

Minęło 4 dni od zastosowania i wyniki już się nie zmieniają.

NO3 stale pozostaje na poziomie - 2mg/l

PO4 dziś zmierzone fotometrem MW12 - niezmiennie 0,5 ppm +/- 0,04  co kolejny raz potwierdza że tylko test kropelkowy Salifert PO4 dobrze mierzy ten parametr wody.

Wnioski:

1/  Układ złóż czyli najpierw woda przez Phos-Out4 a potem przez żywicę do usuwania NO3 jest skuteczniejszy i poprawia pracę tej żywicy znacznie obniżając próg zwalania azotanów . Poprzednio na Drak Phosphreduc  miałem azotany w przedziale 5-7 ppm.

2/ Zupełnie nie sprawdza się zalecenie producenta co do dawkowania Phos-Out4 dla wody słodkiej ( 25ml/100l wody)

https://www.arka-biotech.de/produkte/liste/suesswasser/produkteinzelansicht/product/phos-out-4-1/

Dałem od razu dawkę morską czyli 50ml / 100l wody  i jak widać preparat nie daje sobie rady w naszym niezwykle silnie obciążonym fosforanami biotopie.

Co prawda utrzymuje poziom fosforanów 0,5ppm ale jest on za wysoki nawet na ten podawany przez literaturę akwarystyczną.

Przy NO3=2ppm a PO4 =0,5ppm  zgodnie z Tabelą Buddiego mam wskażnik 5 , a to oznacza że siedzę głęboko w sinicach i na dłuższą metę nie wolno tego tak pozostawić. Tylko dlatego że od lat akwarium jest opanowane przez krasnorosty i zielenice to sinice na razie się nie przebijają ale jest to tylko kwestą czasu. Gdyby to był świerzo dojrzały baniak bez glonów to byłyby sinice jak byki i to od razu.

Oczywiście nie można  uogólniać że zawsze i u każdego bo są koledzy co i bez redukcji PO4 mają niskie poziomy fosforu w akwarium i brak sinic ale ja zawsze miałem przy swojej typowo roślinożernej obsadzie przyrost PO4 tak o 1ppm / m-c.

Nie będę na razie otwierał bloku i dokładał Phos-Out4 ale zrobię to po zapchaniu tego absorbera fosforanów.

Przytaczam właściwą i pełną procedurę stosowania Microbe Lift Phos-Out4 .

" Dawkowanie:
50 ml na 100l wody akwariowej

Wskazówki:
- zacznij stosowanie produktu od zalecanych dawek, w razie dalszych problemów z fosforanami stopniowo zwiększaj dawkę "

https://erybka.pl/product-pol-14440-Microbe-Lift-Phos-Out-4-1000-ml.html

dla porównania strona producenta

"

Dosierung (Süßwasser-Aquarium):
Verwenden się 25 ml auf 100 Liter Wasser.

 

Dosierung (Meerwasser-Aquarium):
Verwenden się 50 ml auf 100 Liter Wasser.

 

Tipps:
•  Fangen się stets mit der empfohlenen Dosiermenge von Phos-Out 4 Granulat an und steigern diese bei anhaltend hohen Phosphat-Werten.

Opublikowano

Ile takie złoże pozostaje "aktywne" ?  w sensie co jaki czas trzeba wymieniać ? Wiadome że u każdego będzie inaczej ale w przybliżeniu to dni, tygodnie, miesiące ? Co się stanie gdy przestanie absorbować ? Czy po prostu pomału zacznie przyrastać PO czy może złoże samo z siebie coś odda dodatkowego do baniaka ?

  • Dziękuję 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
38 minut temu, michal_j napisał:

@bakus_44 jak Ci się sprawuje ten preparat ML ? odblokował purolite na dobre i wszystko dalej działa ?

Wczoraj badałem- No3 wciąż na poziomie 5-10ppm.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dnia 11.08.2017 o 13:50, L.A.J.O.N. napisał:

Możecie chłopy coś napisać jak złoże po takim czasie?

 

Dołączam do pytania

Opublikowano

Po dzisiejszych pomiarach nadal nic się nie zmieniło- NO3 wciąż na poziomie nie większym niż 10. Blok uruchomiony 27 maja, czyli już prawie 3 miesiące- w dodatku bez jakichkolwiek podmian.

  • Lubię to 1
Opublikowano

No i tu chyba pies pogrzebany - bez podmian czyli bez nowego ładunku siarczanów, ewentualnie z niewielkim od dolewanej wody po odparowaniu...

Wysłane z telefonu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.