Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 godzin temu, RomanoLindano napisał:

Ale w jaki sposób? Masz jakąś propozycję jak to zrobić? Bo nie bardzo wiem jak miałoby to działać.

Brakuje mi możliwości po połączeniu się ze sterownikiem po prostu włączenia i wyłączenia poszczególnych kanałów bez programowania.  Tzn zwykły przycisk w aplikacji on off. 

Mam ustawiony sterownik na cały  rok i jest ok, ale przychodzi deszczowy dzień ciemnej niż zwykle i zamiast programować całego sterownika na lata chciałbym włączyć jeden kanał ( na maxa) tak jak działał w starym sterowniku przycisk w  obudowie tak bym chciał  każdy kanał... oczywiście jeśli to możliwe... 

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Jak długo można czekać, aby przycisk działał. Chodzi o krótkie i długie kliknięcie. Wiem, że akwarystyka to pasja i że się mówi, o cierpliwości akwarysty. Jednak dla mnie ten nowy sterownik jest póki co gorszy od starego... Co Mi po nowej aktualizacji - wybór języka, jeżeli ja jestem Polakiem i już prawie rok nie mogę się doczekać, aby przycisk na sterowniki zadziałał. Panie Romku- zlituj się Pan. Pozdrawiam 

Opublikowano

Idzie długi weekend. Postaram się przysiąść do tego. Niestety prace nie idą tak szybko jak bym chciał. Obiecuję, że dołożę wszelkich starań żeby jak najszybciej dostarczyć tę funkcję. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Po prelekcji pozostało jeszcze jedno pytanie -  czemu została wybrana metoda łączenia przewodów za pomocą śrubek? Znacznie podwyższył by się koszt gdyby były kostki? Niby nie rozłącza się tego codziennie ale słuchacze zadali takie pytanie. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Koszt połączenia za pomocą kostek wtykanych byłby nawet niższy. Niestety kostki powodowały liczne problemy. Słaby styk, iskrzenie, nawet potrafiły się wypalić. Ponieważ dzięki WiFi prawie nie ma potrzeby odłączania, to zdecydowałem się na podłączenie śrubowe. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Godzinę temu, RomanoLindano napisał:

Koszt połączenia za pomocą kostek wtykanych byłby nawet niższy. Niestety kostki powodowały liczne problemy. Słaby styk, iskrzenie, nawet potrafiły się wypalić. Ponieważ dzięki WiFi prawie nie ma potrzeby odłączania, to zdecydowałem się na podłączenie śrubowe. 

Jeśli mowa o tych zielonych z poprzedniej wersji to faktycznie nie zdały egzaminu. Przez pół roku zastanawiałem się czemu mi ledy migają. W końcu doszedłem, że to te kostki styku nie mają poprzez wadliwą konstrukcję. Te co są teraz w najnowszej wersji już tego problemu nie mają.

Opublikowano

Jest dostępna nowa wersja firmware i programu (4.0.6).

W tej wersji dodałem w końcu obsługę kliknięcia przycisku na sterowniku. Pozwala to czasowo obejść ustawienia i przełączyć sterownik w tryb "manualny". Sterownik płynnie ustawi zaprogramowane w ustawieniach poziomy świecenia (oddzielnie dla krótkiego lub długiego kliknięcia). Powrót do trybu automatycznego (programu) następuje automatycznie po czasie zaprogramowanym w ustawieniach sterownika lub po ponownym kliknięciu przycisku.

W poprzedniej wersji została dodana obsługa języków. Na razie jest tylko pełne tłumaczenie na angielski. W programie można dokonać tłumaczeń na inne języki (niemiecki, hiszpański, rosyjski). Po dokonaniu tłumaczeń należy plik z tłumaczeniem zapisać i przesłać na adres serwis@palabras.pl (abym mógł go załączyć do następnej wersji programu).

Cena sterownika spadła do 189 zł. Nadal obowiązuje zniżka 10% dla użytkowników starszej wersji oraz 15% dla członków Klubu Malawi.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Panie Romku, mam jeszcze pytanie - czy dałoby radę zrobić test jasności poszczególnych kanałów tak jak w poprzedniej edycji sterowników. Czyli 6 suwaków, którymi można by w czasie rzeczywistym testować sobie jasność nie ruszając zaprogramowanych ustawień.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.