Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panie Romku kiedy kolejna aktualizacja oprogramowania, bo według mnie bez podglądu jasności poszczególnych kanałów niewiele mogę zrobić.

Opublikowano (edytowane)

A jak to jest,że nie mam żadnego wykresu,wszystko wykasowane a ledy jednak świecą ? Jak się miesza barwą ?

Generalnie ciągle świeci mi niebieski kanał choć mam go wykasowanego a załączony czerwony.Jest jakaś funkcja reset ?

Edytowane przez inmar
Opublikowano

Prawdopodobnie masz program wpisany dla jakiegoś innego dnia i jeśli nie zmienisz ustawień dla "dziś" to będzie świeciło stary program. Najlepiej wtedy dla dziś ustawić wartość "zero" dla w Twoim przypadku niebieskiego.

Opublikowano (edytowane)

Prześledziłem wszystko i nie znalazłem na razie wpisów,w punktach świecenia mam 0/200.

Po odłączeniu zasilania i USB światło się wyłączyło,widocznie się zawiesił,ale teraz znów to samo.Albo coś z sterownikiem,albo ze mną.

Przełożyłem przewody do kanałów 4,5,6 i mogę sterować nimi z kanału 1,2,3 to chyba nie jest normalne ?

 

Edytowane przez inmar
Opublikowano

U mnie v4 tez jakoś tak dziwnie działa jak dam kanał 4 (biały) npna 60% to załącza również kanały. 1 2 3 czy to normalne działanie czy chochlik się wkradł ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

@inmar Jest błąd w oprogramowaniu, który skutkuje tym, że jak zmienia się punkty, to może zostać świecenie takie jak było chwilę wcześniej. Reset sterownika oczywiście to wyzeruje. Sterownik się nie zawiesza. Jak by był zaprogramowany, to nie było by problemu. Poprawię to w najbliższej wersji, która powinna być w tym tygodniu.

@kadlubekJeżeli kanały 1,2,3 nie są zaprogramowane, to ustawienia z kanału 4 mogą przenieść się na następne kanały. Jeżeli tylko cokolwiek zaprogramujesz na danym kanale, to ma on swoje ustawienia. W ten sposób łatwo jest wysterować kilka kanałów tak samo (gdy chcemy rozłożyć obciążenie).

 

Opublikowano

Ok dzięki. A przekaźnik działa gdybym chciał prze dodatkowy przekaźnik wysterować jakieś urządzenie ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)

Program w najnowszej wersji jest już w zasadzie gotowy. Nie udało mi się zrobić jeszcze opcji obejścia programu przez krótkie i długie kliknięcie (nie działa to jeszcze). Za to jest opcja podglądu ustawień "na żywo". Przygotowałem krótki filmik z objaśnieniem jak programować sterownik i jak to wszystko działa.

https://www.youtube.com/watch?v=xThd2mW_klE

Program (i nowy firmware) powinien być opublikowany najdalej do środy.

Edytowane przez RomanoLindano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.