Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zakładam zbiornik z drapieżnikami Malawi, w skrócie o akwarium:

Zbiornik: 230 x 60 x 70cm ~1000l, tło strukturalne

Podłoże: grys wapienny 1-2mm 120kg, grys koralowy 10-20mm 20kg, (skały prawdopodobnie dark grey stone)

Filtracja: SUMP 35 x 45 x 150cm ~240l, ceramika Aquael Bioceramax 600 10l, Seachem Matrix 4000ml, gąbki +wata na start biologia Seachem Stability, obieg wody oparty na pompie obiegowej CO

Obsada – i tu zaczynają się schody. W sumie prawie już wybrana:

- F. Ice Bearg

- B. Rhoadesi Yellow

- F. Rostratus

- N. Livingstoni

- D. Compreciseps

- C. Mori

- A. Chrystyi

- N. Fuscoteaniatus

- T. Nigriventer

- N. Venustus

- E. Anagenys

- Ch. Caeruleus

Moje pytanie brzmi:

1.       Czy kupić młode 3-5cm w większej ilości tzn po5szt np. z zamiarem redukcji docelowej obsady do 1+2?

2.       Czy kupić średniaki 8-10cm w większości już będzie można określić płeć czyli 1+2?

3.       Gdzie kupić – Malawi Śląsk posiada powyższe ryby prawie wszystkie (rozmiar 3-5cm) w przystępnych cenach ~15zł za sztukę, Tan Mal posiada 3-5cm jak i średniaki 8-10cm ~conajmiej 3x drożej, a może zaproponujecie jeszcze jakąś inną hodowlę relatywna cena do jakości? O obu hodowlach na forach jest pełno opinii dobrych jak i i tych nie do końca… Na pewno nie chce mieć ryb prawie ok tzn. chów wsobny po raz nty.

Akwarium ma być ciekawym dodatkiem domu (dla mnie najważniejszym) więc chce by było w miarę kolorowo, ciekawe zachowania i nietuzinkowe ryby. Nie zamierzam zostać hodowcą i mocno skupiać się nad rozmnażaniem – ale jeśli się coś uda to oczywiście będę się cieszył.

Domyślam się, że pewnie dostanę reprymendę co do zbiornika/ tła/ podłoża /  – drodzy koledzy mi się podoba, myślę że jasno stawiam sprawę. Co do obsady uwagi jak najbardziej wskazane, jeśli macie propozycję zwiększenia barwy kolorów / urozmaicenia to poproszę. Mam zamiar wystartować baniakiem za parę dni (poprzeczki schną) i za jakieś 2 tyg zamawiać ryby.

Jeśli kogoś by interesowały szczegóły baniaka :

 

Opublikowano

Umyślnie przerybiajac w okresie przejściowym między akwariami miałem 30 to była istna zupa...40 ryb może trochę więcej będę miał w 4.2k l a nie 1k...

  • Lubię to 2
Opublikowano

W takim baniaku mozna zrobić fajne predatorium  z mniejszymi i delikatniejszymi drapieznikami jak exo , lichno , N. Linni itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.