Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 10.12.2017 o 11:12, hagrzesiek napisał:

 Niestety nie ma emoji20.png Pierwsze napełnienie muszę zrobić z baterii kuchennej, żeby woda miała prawidłową temperaturę . Pózniej, podczas podmianek, mam nadzieję, że nie będzie to uciążliwe i dam radę niwelować to małą, a częstszą podmianą wody zimnej. Jeśli nie, to czeka mnie podciągnięcie do „fiszrumu” wody cieplej.

A dlaczego napełnienie musi być ciepłą wodą. To wg mnie nie ma w ogóle znaczenia, zbiornik startuje min. 2 tyg. a temperatura osiągnie pokojową za 1-2 dni. Zimną jest nawet taniej ;).
Ja mam tylko zimną pociągniętą pod akwarium i uważam że to wystarcza jeśli nie robimy podmianki przy której spuszczamy bardzo dużo wody a potem naraz dużo nalewamy.
Jak masz pociągniętą wodę i zrobisz przelew w akwarium to podmiany polegają tylko na dopuszczaniu wody. Można pokusić się nawet o system ciągłej podmiany wody, który jeśli chodzi o różne sposoby podmiany jest najlepszy (najmniejsze wahania parametrów) .
Co do umywalki na pewno nie jest to standardem jak pisze Henryk. Z mojego punktu widzenia żeby było to praktyczne musiałaby być ona duża, a te pod akwarium takie nie mogą być niestety. Dlaczego duża, ano jak wypłukać gąbkę w takie małej dziubince. Ja uważam że nie warto zajmować w ten sposób miejsca, ale lepiej niech się wypowie tych kilka osób co ma.
No chyba że mówimy o dodatkowej dużej umywalce na przyzwoitej wysokości umieszczonej gdzieś w fishroomie, to wtedy zgoda.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, troad napisał:

Czy te dodatkowe belki (kolor czerwony) będą z bloczków betonowych?
Jeśli tak to nie jest niestety najlepszy pomysł. Już wyjaśniam dlaczego.
Te pełne ścianki betonowe mają jak najbardziej sens ponieważ beton posiada bardzo dużą wytrzymałość na ściskanie.
Belki zginane (lub rozciągane) powinny być żelbetowe ponieważ sam beton do tego typu obciążeń się nie nadaje (niska wytrzymałość na rozciąganie - zginanie to też naprężenia rozciągające).

@troad ta tylna belka ( póki co, tylko ona jest w planie) jest z klejonki (drewniana)120mmx120mm. Miałem taką, przyciąłem na wymiar i przykręcę na dniach do lica murków, tak jak na rysunku. Z tą drugą-"spinką", też myślałem o drewnianej, to się tylko zastanawiam i dlatego zapytałem ;) Ale rozumiem, że to głupota i jej nie zamontuje.

Cytat

Ja bym doradził tak. Jeśli nie masz zamiaru burzyć tego co zrobiłeś, to to co narysowałeś czerwone zrobiłbym z profilu stalowego. To wcale nie musi być pancerny dwuteownik (jaki pokazał Henryk ;)) , bo wystarczy np. profil kwadratowy powszechnie wykorzystywany przy tego typu stelażach.

Z tym pancernikiem to wiedziałem, że Heniu żartuje i nie wchodzi on w rachubę :D

Cytat

Osadziłbym go nie całkiem z tyłu (jak na rysunku), ponieważ wydłubanie w tym miejscu betonu mogłoby osłabić cały róg ścianki. Wg mnie lepiej ten profil osadzić nieco bliżej środka akwarium. Jeśli dasz odpowiedni przekrój to możnaby zrezygnować nawet z pionowej podpórki i cieszyć się całą dostępna powierzchnią roboczą pod. Jak chcesz bardzo bezpiecznie to daj tę podpórkę.
Jeśli nie oglądałeś to zobacz co @makokbuduje. Przy jeszcze szerszym rozstawie bocznych ścian nie będzie miał podpórki.
Ponadto ty chcesz blat którego on nie będzie miał, więc będzie to dużo sztywniejsze.

Miałem taki plan, ale przez dodanie tej mojej, drewnianej do lica murków poszerzyłem powierzchnie dna do 75cm ( bez tej belki szer. dna to 60cm)

Cytat

Zastanawia mnie dlaczego dajesz takie grube szkło (15mm) przy wysokości akwarium 50cm. Jeśli już podjąłeś decyzję i baniak już zamówiony, to w ogóle bym się nie martwił, bo samo akwarium będzie bardzo wytrzymałe i przesadnie wytrzymała konstrukcja pod akwarium jest zbędna

Ja też zdębiałem, dostając ofertę z eRybki, ale upierali się strasznie. Pisałem już o tym, bo zaskoczeniem dla mnie jest również uparcie powtarzane przez nich stwierdzenie, że przy moich wymiarach szkło to 15mm, pełne wzmocnienia dookoła baniaka i spinka pośrodku. Po wielu rozmowach odpuścili środkową spinkę ;) Teraz ja się zastanawiam, czy do niej nie powrócić, bo profil led będzie na czym położyc ;)

Edytowane przez hagrzesiek
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, hagrzesiek napisał:

@troad ta tylna belka ( póki co, tylko ona jest w planie) jest z klejonki (drewniana)120mmx120mm. Miałem taką, przyciąłem na wymiar i przykręcę na dniach do lica murków, tak jak na rysunku. Z tą drugą-"spinką", też myślałem o drewnianej, to się tylko zastanawiam i dlatego zapytałem ;) Ale rozumiem, że to głupota i jej nie zamontuje.

Faktycznie pisałeś o tym, że będzie z drewna. Nie doczytałem, sorry, zmyliło mnie to że ona taka gruba ;) 
Wydaję się że będzie ok i tę krótką poprzeczkę można pominąć. 

Edytowane przez troad
  • Lubię to 1
Opublikowano
55 minut temu, troad napisał:

A dlaczego napełnienie musi być ciepłą wodą. To wg mnie nie ma w ogóle znaczenia, zbiornik startuje min. 2 tyg. a temperatura osiągnie pokojową za 1-2 dni. Zimną jest nawet taniej ;).
Ja mam tylko zimną pociągniętą pod akwarium i uważam że to wystarcza jeśli nie robimy podmianki przy której spuszczamy bardzo dużo wody a potem naraz dużo nalewamy.
Jak masz pociągniętą wodę i zrobisz przelew w akwarium to podmiany polegają tylko na dopuszczaniu wody. Można pokusić się nawet o system ciągłej podmiany wody, który jeśli chodzi o różne sposoby podmiany jest najlepszy (najmniejsze wahania parametrów) .
Co do umywalki na pewno nie jest to standardem jak pisze Henryk. Z mojego punktu widzenia żeby było to praktyczne musiałaby być ona duża, a te pod akwarium takie nie mogą być niestety. Dlaczego duża, ano jak wypłukać gąbkę w takie małej dziubince. Ja uważam że nie warto zajmować w ten sposób miejsca, ale lepiej niech się wypowie tych kilka osób co ma.
No chyba że mówimy o dodatkowej dużej umywalce na przyzwoitej wysokości umieszczonej gdzieś w fishroomie, to wtedy zgoda.

Myślałem o ciągłej podmiance przez przelew. przestraszyłem się tylko bocznych otworów do tego, bo w eRybce proponowali wiercenie otworów pod  przeloty VDL. Przez taki "myk" obniżyłbym lustro wody o 3cm, co w moim przypadku (50 cm wys.) będzie mało fajne. 

Chyba, że macie inny patent na wykonanie wlotu wody i przelewu?! Z chęcią poczytam. 

Dziękuję za wszystkie rady.

Opublikowano
6 minut temu, hagrzesiek napisał:

Myślałem o ciągłej podmiance przez przelew. przestraszyłem się tylko bocznych otworów do tego, bo w eRybce proponowali wiercenie otworów pod  przeloty VDL. Przez taki "myk" obniżyłbym lustro wody o 3cm, co w moim przypadku (50 cm wys.) będzie mało fajne. 

Chyba, że macie inny patent na wykonanie wlotu wody i przelewu?! Z chęcią poczytam. 

Dziękuję za wszystkie rady.

No ja tak właśnie mam ;) 
Baniak mam też z Erybki. Otwór przelewowy wywiercony jest najwyżej jak się dało, bodajże ze 2 -3 cm od górnej krawędzi z boku akwarium.
Zakupiłem u nich własnie te przeloty VDL. Przez ten przelot przechodzi biała rura chyba AQUALPEX o ile pamiętam. W akwarium zostawiłem odcinek ok 8-9cm, który wygiąłem ku górze.
Poziom wody w baniaku mam taki, że do połowy mam zalane wzmocnienia wzdłużne (co za tym idzie przeloty VDL są prawie całe w wodzie).
Dodatkowym plusem tego że ten fragment rurki można wyginać jest to że w miarę łatwo regulujesz sobie poziom wody.
Nie mam niestety zdjęcia, żeby Ci to pokazać ale chyba wiadomo o co chodzi.
Aha minus jest jeden - tę rurę wypada zamaskować żeby nie szpeciła. U mnie siedzi w module który zrobiłem, ale jeśli będziesz miał czarne lub ciemne tło to czarna rurka z tyłu akwarium (u mnie jest pośrodku bo nie ma innej możliwości niestety) nie powinna się rzucać w oczy ;) 

28 minut temu, hagrzesiek napisał:

...i spinka pośrodku. Po wielu rozmowach odpuścili środkową spinkę ;) Teraz ja się zastanawiam, czy do niej nie powrócić, bo profil led będzie na czym położyc ;)

no mnie się również przydała do oparcia profili na których powieszone są moduły. Jeśli tło nie będzie w całości albo w ogóle go nie będzie, to ta spinka prawie nie przeszkadza.

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, troad napisał:

No ja tak właśnie mam ;) 
Baniak mam też z Erybki. Otwór przelewowy wywiercony jest najwyżej jak się dało, bodajże ze 2 -3 cm od górnej krawędzi z boku akwarium.
Zakupiłem u nich własnie te przeloty VDL. Przez ten przelot przechodzi biała rura chyba AQUALPEX o ile pamiętam. W akwarium zostawiłem odcinek ok 8-9cm, który wygiąłem ku górze.
Poziom wody w baniaku mam taki, że do połowy mam zalane wzmocnienia wzdłużne (co za tym idzie przeloty VDL są prawie całe w wodzie).
Dodatkowym plusem tego że ten fragment rurki można wyginać jest to że w miarę łatwo regulujesz sobie poziom wody.
Nie mam niestety zdjęcia, żeby Ci to pokazać ale chyba wiadomo o co chodzi.
Aha minus jest jeden - tę rurę wypada zamaskować żeby nie szpeciła. U mnie siedzi w module który zrobiłem, ale jeśli będziesz miał czarne lub ciemne tło to czarna rurka z tyłu akwarium (u mnie jest pośrodku bo nie ma innej możliwości niestety) nie powinna się rzucać w oczy ;) 

@troad Kurde, prościzna...! :D Nie pomyślałem, że przez przelot można włożyć rurkę np25mm i wygiąć ją do góry. Bingo! 25mm to najmniejszy przelot, czy można gdzieś kupić np. 15-20mm? 

Czy otwór do podmienianej, świeżej wody robiłeś taki sam? też 25mm? Jeśli tak, to jak połączyłeś instalację wody z przelotem VDL?

Kurde, dzwonię do eRybki i domawiam dwa otwory :)

Edytowane przez hagrzesiek
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, hagrzesiek napisał:

Czy otwór do podmienianej, świeżej wody robiłeś taki sam? też 25mm? Jeśli tak, to jak instalację wody z przelotem VDL?

Znalazłem wreszcie w archiwum poczty jak to mam ;)
Otwór erybka zrobiła mi 15mm od górnej krawędzi (28 mm od osi otworu) pod taki przelot który u nich kupiłem https://erybka.pl/product-pol-919-Przelot-PCV-ASU-Srubunek-20-mm.html
Na zewnątrz po podprowadzeniu tego pod akwarium przeszedłem na przez jakąś gumową redukcją na tradycyjne odpływy chyba te najwęższe.
Wieczorem postaram się zrobić zdjęcie jak to mam to Ci podeślę ;) 

Edytowane przez troad
  • Dziękuję 1
Opublikowano
4 minuty temu, troad napisał:

Znalazłem wreszcie w archiwum poczty jak to mam ;)
Otwór erybka zrobiła mi 15mm od górnej krawędzi (28 mm od osi otworu) pod taki przelot który u nich kupiłem https://erybka.pl/product-pol-919-Przelot-PCV-ASU-Srubunek-20-mm.html
Na zewnątrz po podprowadzeniu tego pod akwarium przeszedłem na przez jakąś gumową redukcją na tradycyjne odpływy chyba te najwęższe.
Wieczorem postaram się zrobić zdjęcie jak to mam to Ci podeślę ;) 

Dzięki i czekam na fotki.

Zastanawiam się tylko, czy robić też otwór na świeżą wodę? Odpływ połączę z kanalizacją, bez problemów, ale przecież do dopływu wody nie muszę robić otworu w akwarium. Nie wystarczy podprowadzić ją cienkim, eleganckim wężykiem od osmozy przez pokrywę/koronę z lacobelu, amelinium czy innego spienionego pvc? 

Opublikowano
1 minutę temu, hagrzesiek napisał:

Dzięki i czekam na fotki.

Zastanawiam się tylko, czy robić też otwór na świeżą wodę? Odpływ połączę z kanalizacją, bez problemów, ale przecież do dopływu wody nie muszę robić otworu w akwarium. Nie wystarczy podprowadzić ją cienkim, eleganckim wężykiem od osmozy przez pokrywę/koronę z lacobelu, amelinium czy innego spienionego pvc? 

Dokładnie, racja :) 
Ja nie mam otworu dolotowego, rurka przechodzi przez otwór w pokrywie nad akwarium.
Sorry znowu Cię nie doczytałem,  muszę jakąś mocniejszą kawę chyba ;) 

Opublikowano
3 godziny temu, hagrzesiek napisał:

Myślałem o ciągłej podmiance przez przelew. przestraszyłem się tylko bocznych otworów do tego, bo w eRybce proponowali wiercenie otworów pod  przeloty VDL. Przez taki "myk" obniżyłbym lustro wody o 3cm, co w moim przypadku (50 cm wys.) będzie mało fajne. 

Chyba, że macie inny patent na wykonanie wlotu wody i przelewu?! Z chęcią poczytam.

Otwor z boku akwarium moga ci zrobic nawet na polowie wysokosci. Wysokosc lustra wody regulujesz sobie w srodku akwarium kolankami i rurkami. Ja tak mam u siebie. Wyregulowalem lutro wody do 3mm pod wzmocnienie wzdluzne. Nie przejmuj się tym i bierz tam gdzie ci zrobia - nie jest to absolutnie zaden problem.

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.