Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W piątek zrobiłem testy 

KH-6

PH 7,5

NO4-0,05

NO2-miedzy 0,01 a 0,025

NO3 20 

Parametry wydały mi się ok wiec wpuściłem ryby, 30 szczeniaków jak zalecali koledzy z forum, dziś zrobiłem testy  No2 i No3

N02 wzrosło do 0,05 a NO3 do 30  czy to znaczy ze się za bardzo pośpieszyłem z zarybianiem i baniak nie dojrzał do końca ??

Podmienić wodę ??

Opublikowano

Biologię masz dojrzałą ale teraz następuje faza dostosowania się jej do ryb czyli faza stabilizacji i zazwyczaj trwa co najmniej miesiąc. W pierwszej fazie stabilizacji i dostosowywania się do obsady która jednak daje amoniak stale i inaczej niż pożywka startowa, niemal zawsze występuje chwilowy wzrost  NO2 nawet do 0,2-0,3 ppm oraz wzrost NO3 .

Razem świadczy to o prawidłowej pracy obu etapów nitryfikacji.

Staraj się teraz podmianami wody utrzymywać NO3 na poziomie nie przekraczającym 20ppm a to ci da odpowiedz jak często i po ile wody trzeba podmieniać co tydzień. Więc wypada zrobić niezwłocznie podmiankę tak 20-30% wody ale przez ustrojstwo.

Możesz też teraz na etapie stabilizacji zbiornika,  jak masz stale rosnące poziomy NO3 i zapewne PO4  pomyśleć o zastosowaniu :

- żywic jonowymiennych typu Purigen lub lepiej Purolite A520E

- biopolimerów typu TMBT

- nano-denitryfikacji naturalnej na  Brightwell Xport NO3 Cubes. ( nowość)

Najtaniej wychodzi Purolite ale wymaga regeneracji , zakupu soli tabletkowej, zabawy w rajstopy czy bloki z pompką oraz stałej kontroli NO3 i koniecznie też PO4 by w sinice przy nskich poziomach azotanów nie wpaść..

Potem jest Xport - nano złoże - wkładasz w siatce z Lidla jak ceramikę i zapominasz o NO3 - na ile czasu? tego jeszcze nikt nie sprawdził u nas-  choć właśnie wielu kupuje bo Coral House dotrzymuje słowa i naszym Klubowiczom sprzedaje z upustem 20% .

Ja właśnie kupiłem taką Trójcę Brightwell'a i zamiast zapłacić złoża na baniak 1400l  - 343,80 zł zapłaciłem - 275zł

więc oszczędziłem 68,80 zł - czyli  3x tyle co aktualny koszt wstąpienia do Klubu.:D

Może ktoś napisze że drogo - nowości kosztują to fakt ale mnie stać to kupuję co zechcę by sprawdzić - no tak już mam.

Takie będzie wyposażenie w złoża w szybkowarowcu

https://www.coralhouse.pl/xport-bio-cubes-500ml---ultra-porowaty-material-filtracyjny~p34394

https://www.coralhouse.pl/xport-no3-cubes-500ml---ultra-aktywne-media-denitryfikacyjne~p34393

https://www.coralhouse.pl/brightwell-aquatics-microbacter7-125ml---bakterie~p33706

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.