Skocz do zawartości

Pomoc w doborze zasilacza do modułów LED


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kiedyś jak były świetlówki nie było problemu, teraz gdy mamy punktowe żródło kolorowego światła z diod LED  a belki są tuż nad wodą a nie wysoko nad akwarium to problem efektu kameleona bardzo łatwo złapać.

Moduły mają 3 diody RGB dość blisko siebie-  jak pomiędzy poszczególne moduły RGB dasz te białe moduły i to wisi nisko nad wodą to na bank masz kameleona jak ryba płynie pod powierzchnią koło belki

Trzeba moduły umieszczać obok siebie te RGB i Białe wtedy jest OK .

Najlepsze są diody RGBW bo całe światło wychodzi z jednego punktu  i nie masz ani efektu kameleona ani efektu kolorowej ramki od diod RGB , a jak dasz diody full spectrum FSA to masz ciągłość światła i prawdziwe odtwarzanie kolorów z CRI >90 ale wtedy nie masz niebieskiego nocnego i trzeba je dołożyć co nie robi ryb fioletowymi tylko  z białego 6500K robi tak pod 10000K  i niebieski kolor ryb wychodzi niebieski ale diody blue muszą być gęsto i równomiernie . Jak to zrobiłem to znacznie lepsze oświetlenie uzyskałem niż samo FSA.

 

Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, deccorativo napisał:

Moduły mają 3 diody RGB dość blisko siebie-  jak pomiędzy poszczególne moduły RGB dasz te białe moduły i to wisi nisko nad wodą to na bank masz kameleona jak ryba płynie pod powierzchnią koło belki

Trzeba moduły umieszczać obok siebie te RGB i Białe wtedy jest OK

Heniu jakoś nie mogę załapać tej części wypowiedzi. Nie dawać ich naprzemiennie tylko rząd RGB i białych? 

Edytowane przez Bezprym
Opublikowano

wszystko zależy jak wysoko będzie belka nad wodą jak nisko to nie dawaj naprzemiennie tylko RGB i białe jedno obok drugiego  bo ci kameleony wyjdą szczególnie jak przykręcisz jeden z  kolorów .

Wtedy trojka RGB ne świeci na biało tylko na taki kolor niebiesko-zielony albo biskupi a białe na biało i wychodzi kameleon

Opublikowano

Koniec końców kupiłem zasilacz 60w i 5A, nie wiem czy nie za duży zapas. Moduły przyszły i je przykleiłem do pokrywy. Niestety jak pech to pech. Podczas przyklejania nie obejrzałem tych modułów dobrze, tylko przykleiłem kierując się ich liczbą, przypominam 7 po 9000k i 5 po 6500k. Coś mi jednak z tym oświetleniem nie pasowało. Samiec Hary podpływając do szyby robił się biały a podpływając do tła łapał niebieski kolorek. Obejrzałem więc sobie moduły i jakież było moje zaskoczenie kiedy okazało się, że na tylnych modułach zamiast 6500k pisze 10 000k. Zadzwoniłem do sprzedawcy i wyjaśniło się że to producent omyłkowo im wysyłał nie te moduły co powinien i zaoferowali się, że zwrócą mi pieniądze, machłem jednak na to ręką pomny waszej zjebki. Mam tylko problem bo chciałem zimniejsze dać na środku, po bokach a teraz będę musiał dać cieplejsze.

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.