Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Proste tanie gotowe po drobnych przeróbkach urządzenie do zastosowania 
w akwarium jako chłodziarka .
DYSTRYBUTOR WODY !!!
Większość jest na agregatach chłodniczych z czynnikiem R134a .
Należy tylko zwrócić uwagę na ilość czynnika w danym modelu podanego w gramach na tabliczce znamionowej .
Urządzenie posiada również potężną grzałkę do wody gorącej ,
po utemperowaniu jej mocy za pomocą mocniejszego regulatora prądu zmiennego
oraz wymianie termostatu z niskim zakresem mamy również rozwiązanie
ogrzewania .
Zakupiony prze zemnie dystrybutor miał regulację mocy grzani jak i chłodzenia .
Najprościej „spiralę chłodzącą” zanurzyć w sampie co wiąże się kontaktem
wody z miedzią .
Jednak można wykorzystać naczynie chłodzące które jest w każdym 
dystrybutorze – ja mam ze stali nierdzewnej ale są również plastikowe .
Po drobnej przeróbce zbiornik można hermetycznie zamknąć przez dorobienie pokrywki i wykorzystać jak wymiennik ciepła filtracji narurowej jako osobny bypass.

Uwaga pozostawiłem włączone urządzenie na około 10 godzin w wannie z 200-stoma
litrami wody rano wokół spirali chłodzenia była bryła ogromna LODU !!! 
W 240-stu litrowym akwarium możemy łatwo przesadzić i zabić w nim całe życie !

Pozdrawiam tych ze ścianami wentylatorków oraz ogniwami Peltiera ;-)

https://www.olx.pl/oferty/q-Dystrybutor-wody/?search[order]=filter_float_price%3Aasc

Chłodzenie 1.jpg

Chłodzenie foto 2.jpg

Chłodzenie foto 3.jpg

Chłodzenie foto 4.jpg

Edytowane przez AndrzejWalb
Opublikowano (edytowane)

Tak właśnie śmiga ,  obecnie mam 20c a zbiornik ma ponad 1400 L

Rośliny zrobiły się ładniejsze rybcie zadowolone :-) 

Nie mam pewności na ile jest z tym związany spadek temperatury wody ,
ale razbory i neonki są od dłuższego czasu ciągle w tarle co dotychczas miało rzadko miejsce .

Edytowane przez Rafcio
Opublikowano (edytowane)

He he he nie ,
Po prostu zostawiłem włączone na noc bo wczoraj był niesamowity upał 
i wieczorem miałem już 28C w zbiorniku .
Do tego agregat pracuje bezszelestnie .

Upały ponad 30c a bez problemu utrzymywałem w zbiorniku 
22/24C co prawda chłodziłem 24/h ale to przez otwarty zbiornik (wisząca lamp)
i filtr narurowy 10 korpusów w podstawie to niezły wymiennik ciepła w odwrotnym
kierunku ;-) .

Edytowane przez Rafcio
Opublikowano

Proponowanie jakiś ustrojstw w oparciu o zakup używanych śmieci z olxa - to nie jest moja bajka. Sam pomysł nie jest nowy i ma od dawna rozwiązanie stosowane w morszczyżnie - nazywa to się chiller . Jedyna wada to cena i gdyby nie ta cena wyparłoby wszystkie inne warczące wiatraki.

Taki nowy dystrybutor wody na butle 19l na allegro kosztuje od 500 do 700 zł.  i dalej nie masz regulacji temperatury i faktycznie jeśli to działa w twoim akwarium ( nie wiem w którym czy w tym 60l czy w 1200l ) .

Więc jeśli miałbym kupować to już za  195$ z kosztem przesyłki do Polski taki akwarystyczny chiller  z agregatem chłodniczym na medium chłodniczym R134a czyli  taka akwarystyczna lodówka  1/10HP 200W  za  702 zł i to ma i termoregulator z ustawianiem temperatury w akwarium i czujnik pomiarowy wody w akwarium i podłączenia do pompy akwarystycznej tylko  pompa potrzebna albo włączenie tego w obieg razem z kubłem czy narurowcem

chiller.thumb.jpg.f706f8a4161e00302ae46943770c858c.jpg

https://pl.aliexpress.com/item/chiller-fish-tank-marine-tank-refrigerator-water-cooling-machine-200w-for-less-than-60L-aquarium-shrimp/32792616251.html?spm=a2g17.search0104.3.307.2YgtR2&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10065_10151_10068_5430020_5410020_10304_10307_10301_10137_10060_10155_10154_10056_10055_10054_10059_100031_10099_5400020_10103_10102_10052_10053_10142_10107_10050_10051_5380020_10171_5390020_10084_10083_5370020_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_10312_10313_10314_10315_10078_10079_10073_5420011,searchweb201603_2,ppcSwitch_5&btsid=de1a9f69-fa53-4d06-9ab6-072f509adc07&algo_expid=f61233dc-a594-4430-b0bc-6cc74c98eb15-40&algo_pvid=f61233dc-a594-4430-b0bc-6cc74c98eb15&transAbTest=ae803_1

co prawda polecają do akwariów do 300l ale .

Ponieważ u nas wystarcza zwalić z 31 C do 28 C to podejrzewam że nawet w 1000l baniaku da radę .

Co roku latem zastanawiam się nad zakupem takiego chillera do swojego Malawi w pracy i co roku jest tańsze :D poczekam do jesieni i kupię.

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Ale to się sprawdza i jak już zdążyłeś „oblukać” na OLX-e nie kosztuje 400 czy 
500zł tylko kupisz  od 50 do 100zł !
Poza tym ja ci tego nie wciskam na siłę zawsze możesz ominąć mój wpis ,
więc nie „trol” aż tak bardzo . Ha ha ha facet wyluzuj ludzie szukają 
tanich rozwiązań w sezonie i do tego nie w akwarystyce morskiej .
Będę wdzięczny jak nie będzie tu śmiecił , tylko dodasz coś konstruktywnego 
w temacie .
Tematyka chłodzenia jest tu dosyć często opisywana jakoś cię wcześniej nie było z 
tematem .

Nie każdy pomysł poza Twoim to zło w czystej postaci !
Niektórzy nie to chyba celowo nie chcą zrozumieć grzecznej aluzji pod
swoim adresem !!! :-)
Wpadasz i od razu obrażasz ludzi wyzywając ich rzeczy od śmieci , co wiąże się 
osobami kupującymi którzy są w tym momencie dla ciebie śmieciarzami.
Ładnie to tak jesteś na forum publicznym więc zachowuj się jako tako 
nim ja i inni stracą do ciebie resztę szacunku ;-)

Z tego co czasem tu czytam to zawzięcie montujesz „swiatełka” ledy itp.
Więc wróć z łaski swojej do zajęć i daj się rozwinąć temu zagadnieniu .
Proszę Cię bardzo !

Edytowane przez Rafcio
  • Lubię to 2
Opublikowano

Czy dobrze rozumiem, że z pompki idzie wężownica która jest włożona do tego metalowego pojemnika, wypełnionego wodą?
Czy dobrze się domyślam, że można by podłączyć do akwa sterownik chłodzenia, który przy zadanej temperaturze włączył by jednocześnie dystrybutor i pompę dodatkowego obiegu? Lub sam dystrybutor, jeśli obieg wody byłby odnogą narurowca czy innej filtracji? Wiesz może jak taka chłodziarka będzie znosiła dodać częste włączenia/wyłączenia?

Wysłane z telefonu

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.