Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Aktualizacja po 3 dniach.

Leki podaje od niedzieli na zmianę co 12h wg zaleceń producenta.

Wczoraj rano nakarmiłem groszkiem , popołudniu spirulinką namoczoną w herbtanie, dziś rano  namoczoną w artemiss.

Na chwilę obecną nie zauważyłem białych ciągnących odchodów, ryba która była płochliwa i się chowała coraz częściej pływa po zbiorniku,

może nie tak ochoczo jak wcześniej ale jest zdecydowana poprawa, pokarm również pobiera.

Dziś mierząc parametry wszystko w normie poza znacznym wzrostem NO2, wynik to 0,1, zastanawia mnie czy leki osłabiły biologię, czy jaki czort.

Producent podaje że te ziołowe specyfiki są całkowicie bezpieczne dla biologii.

Jutro znowu zmierzę NO2 i zobaczę jak wygląda sytuacja, może to jakieś pojedyncze zachwianie.

Edytowane przez Kubeq
Opublikowano

Sprawdziłem kaseciaka i poza tym że troszkę powierzchnia zasysu była ustawiona na większa niż normalnie to innych nieprawidłowości nie zauważyłem.

Kilka dni temu czyścilem gąbkę i możliwe ze coś przy okazji poruszyłem zwiększając powierzchnie zasysu, już poprawiłem ciekawe czy to było to :D

Opublikowano (edytowane)

Doszły rybki do siebie? Ja od jutra zaczynam kurację, bo chyba przesadziłem z karmieniem po powrocie z urlopu no i się zaczęło.

Dziś niestety nie mogę rozpocząć bo "apteczka " nie wyposażona w pełni :(

A czy przed aplikacją leków microbe robić podmiankę wody czy nie?

Edytowane przez mareckee
Opublikowano
1 godzinę temu, mareckee napisał:

A czy przed aplikacją leków microbe robić podmiankę wody czy nie?

Jak masz podwyższone parametry wody(NO2,NO3) to bym zrobił podmiankę wody...

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, egon44 napisał:

Jak masz podwyższone parametry wody(NO2,NO3) to bym zrobił podmiankę wody...

Tu jest ok. W opisie preparatów piszą żeby usunąć min purigen z filtracji. Purolite też to dotyczy?

Nie żeby mi się nie chciało wyjąć, ale co może się stać gdy zastosuję herbtanę i artemiss mając 1l purolite w kubełku?

 

Oczywiście autora i modów przepraszam za maluśkie OT

Edytowane przez mareckee
Opublikowano
1 godzinę temu, mareckee napisał:

Doszły rybki do siebie? Ja od jutra zaczynam kurację, bo chyba przesadziłem z karmieniem po powrocie z urlopu no i się zaczęło.

Dziś niestety nie mogę rozpocząć bo "apteczka " nie wyposażona w pełni :(

A czy przed aplikacją leków microbe robić podmiankę wody czy nie?

Jest poprawa choć ryba jest dalej płochliwa i sporo czasu spędza między kamieniami lub w grotach.

Dalej nie pobiera pokarmu tak jak reszta, coś tam skubnie raz czy dwa razy i się chowa, ciągnacych odchodów nie zauważyłem.

Jestem w połowie kuracji, wczoraj skoczyło mi NO2 na 0,1 , dziś mierzyłem i dalej się utrzymuję na poziomie 0,1.

Zastanawiam się czy robić podmiankę jutro, myślę tutaj o 30-40% i dodaniu ampułki Prodibio Biodigest, czy poczekać na koniec kuracji żeby nie stresować dodatkowo ryb.

Mam jeszcze Kordon Amquel Plus , którego mógłbym użyć zamiast robić podmiankę, ale nie wiem czy to wskazane podczas używania preparatów Microbe lift.

Opublikowano
9 godzin temu, mareckee napisał:

Tu jest ok. W opisie preparatów piszą żeby usunąć min purigen z filtracji. Purolite też to dotyczy?

Nie żeby mi się nie chciało wyjąć, ale co może się stać gdy zastosuję herbtanę i artemiss mając 1l purolite w kubełku?

 

Oczywiście autora i modów przepraszam za maluśkie OT

Żywica może pochłonąć to co wlejesz i nie będzie działało.

Opublikowano
20 minut temu, michal_j napisał:

Dokładnie, przy podawaniu leków nie może być węgla, żywic i innych pochłaniaczy i UV wyłączone.

Przy podawaniu leków tak jak napisał Michał.

Przy podawaniu Polpharma Metronidazol 250 mg Tabletki z apteki lub  Zoolek Protocaps M  - to ten sam metronidazol bez recepty tylko kapsułki akwarystyczne z proszkiem a nie twarda piguła jak ta z apteki którą musimy najpierw pokryszyć.

Nie ma potrzeby wyjmowania złoża biologicznego.

Metronidazol to antybiotyk zabijający tylko bakterie beztlenowe więc wybije denitryfikację ale nie ruszy nitryfikacji.

Przy stosowaniu Kuracji zespolonej  w połączeniu z Sera Baktoforte i BaktoforteS ( to zupełnie dwa rózne leki )  jest napisane by wyłączyć filtrację ponieważ te leki zabiją biologię nitryfikacyjną. Trudno pozbawić ryb filtracji to bezwzględnie przed podaniem leku wyjmujemy złoże biologii czyli ceramikę i gąbki a świadomie poświęcamy część biologii tej w piasku.

Wystarczy tą ceramikę i gąbkę przechować w kubełku lub misce z wodą z ustrojstwa.

Po skończonej kuracji i po usunięciu węglem aktywnym z akwarium  resztek leku wkładamy na powrót i tą gąbkę i złoże.

Jak tego nie zrobisz to gwarantuję każdemu że pojawi mu się amoniak a NH3/4 skoczy i skoczy jak koleżance @anna nawet do 0,6ppm a potem dołączy do tego NO2 nawet >0,5ppm.

Co to oznacza dla schorowanych i osłabionych ryb nie muszę chyba pisać.

Można się też ratować pożyczką złoża od kolegi lub z innego biotopu - każda ilość złoża ma znaczenie bo zaszczepia tą pustynię biologiczną po lekach.

Microbe Lift Herbtana i Artemiss nie niszczą biologii więc tylko usuwamy to co podał wcześniej Michał.

dodam tylko do tych , UV, węgiel, wszelkie żywice i biopolimery ( Purigen, PuroliteA520E, PA202, TMBT, NGBC )  zeolit, jeszcze gasimy zupełnie światło bo niektóre leki ulegają rozkładowi pod wpływem światła.( akryflawina w Baktoforte/Baktopur nie znosi światła )

Przed zastosowaniem Baktoforte lub Baktoforte S proszę przeczytać doskonale opracowany u nas od dawna temat

 

Opublikowano (edytowane)

Ja podałam metronidazol oraz baktoforte s i rzeczywiście poziom Nh skoczył mi bardzo . Ale  w moim przypadku dopełnieniem złego była  też zepsuta  pompa w narurowcu,więc  zła filtracja też bardzo zaburzyła biologię.Po wymianie pompy ,wlaniu bakterii i podmiance 30% wody,następnego dnia parametry się unormowały. Jednak mam przygotowaną pracującą biologię w innym akwarium,którą zamierzam po skończonej kuracji i podmiance wody przenieść do zbiornika ,w którym obecnie leczę ryby

Edytowane przez anna

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.