Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak. Kupiłem za 129 zł :biggrin: No Trudno , najwyżej sprzedam . Jeśli będę budował kaseciaka to mogę na całej tylnej ścianie dać tą czarną formatkę bo i tak chcę czarne tło i wtedy na to wkleić filtr ?

Opublikowano

dokładnie możesz akurat u siebie dać kaseciak na lewej bocznej ścianie bo ta szafka zasłania ale najlepiej formatka tło a to tego naklejony kaseciak na tylnej ściance - u ciebie najlepiej w lewym rogu..

Jutro dam ci wszystkie pozostałe linki do zakupów by był komplet. i wymiary kasety

Hydora już sprzedawaj bo lepszy z wyświetlaczem grzałek 300W zewnętrzny przepływowy SunSun kosztuje nówka 110 zł

Opublikowano (edytowane)

Napisz mi jeszcze czy ten filtr załatwi sprawę biologiczną, mechaniczną i czy będzie można zneutralizować no3

Jeszcze takie pytanko. Wskazane by było abym zabezpieczył się jakimś filtrem na wypadek awarii tego który zrobię ?

Czy w lampę uv też powinienem się zaopatrzyć?

Sorry za nawał pytań. Lubie być doinformowany .

Edytowane przez Jakubczyk
Opublikowano

a słyszałeś by się pompa C.O. zepsuła - bo ja nie - a tu już wiele narurowców na tych pompach działa.

zadnych lamp UV - biologia ma być naturalna a nie wypalona UVem.

co warto kupić to ci napiszę - np już możesz robić funkcję feed na cały baniak. - wejdzie do tej samej szafki co pompa. a także ustrojstwo do nalewania wody ale to wszystko nie jest program obowiązkowy .

Zastanów się czy często ci wyłączają prąd i czy latem i zimą masz chłodne mieszkanie czy upalnie a żona lubi ciepełko w domu.- może się okazać że oświetlenie + ta pompa podgrzeją wodę na tyle że grzałka będzie zbędna .

Opublikowano

Linki do materiałów z fotki

końcówki pod wąż ssawny fi25mm od traktora a w zasadzie od opryskiwacza traktorowego :D do wyboru albo kolanko albo proste

http://allegro.pl/zlacze-kolanko-opryskiwacza-gwint-1cal-na-waz-25mm-i6712565501.html

http://allegro.pl/zlacze-proste-opryskiwacza-gwint-1cal-na-waz-25mm-i6712585469.html

do zrobienia łuku 180st oraz wylewki  pręt nierdzewny fi3-4mm  zaginasz na drzewku fi10cm i trytkami łapiesz co kawałek do wygiętego pręta albo ten patent Agnieszki do węża pralki.

http://allegro.pl/pret-nierdzewny-kwasoodporny-fi-3mm-100cm-i6878768818.html

http://allegro.pl/opaski-zaciskowe-kablowe-trytki-trytka-150-x-2-5mm-i6831612568.html

pompa powinna leżeć na miękkiej gąbce a węże nie powinny dotykać do ścian szafki .

Kaseciak do pompy C.O.

Pampa w zależności od typu daje na 3 biegu 2500 lub 3300l/h  i przy wężach o fi wewnętrznym 25mm oraz braku oporów ssania na gąbkach i złożach będzie waliła ile fabryka dała na każdym z 3 biegów. Filtracja przez gąbki i złoża to filtracja grawitacyjna a pompa tylko swobodnie przewala wodę z komory A do B jak baniak.

Dlatego kaseta nie może być maleńka z maleńką gąbką .

Moim zdaniem minimum to gąbka ppi 45 lub ppi 30  o wymiarach 25x5x h-10cm gdzie h to wymiar od wzmocnienia do dna zbiornika.

czyli u ciebie prawdopodobnie 25x5x50cm  w ten sposób masz powierzchnię gąbki 1250cm2 czyli niemal jak ta we Fluvalu  FX4 :)

np taka

20170709_073423.thumb.jpg.e222596d9f0b6794f898db5ea060e1c1.jpg

Przy zasysie w dnie powierzchnia okna musi być 75cm2 czyli komora śmieciowa 3cm i bez dna ( tam wsadz kratkę by ryb nie wsysało do kasety)

komora gąbki wiadomo 5 cm, komora eljota 1cm potem wyjmowalna przegroda z przelewem dolnym 5cm x 20cm ( 5cm w miejscu gdzie rura zasysu zamknięte aż do dna kasety)  i komora złoża i zasysu 5cm ( dlatego pisałem by wzmocnienie było 5cm  )

grzałka w komorze śmieciowej jeśli będzie potrzebna a blok z Purolite leżący na wzmocnieniu wzdłużnym z własną pompką 400l/h.

powodzenia  i opisuj postępy prac.

 

 

Opublikowano

No co ty - a jak tu włożysz gąbkę 250 x50x5cm?

Ma być kaseciak wersja uniwersalna z wyjmowalną przegrodą  czyli ten szkic z tematu kaseciak turbo

20170709_120556.thumb.jpg.8beb5576dc17dbb8b871a0a9fca4eec8.jpg

tu wersja prawostronna ty potrzebujesz lewostronną czyli lustrzane odbicie tego szkicu

Opublikowano (edytowane)

Tu znajdziesz kilka fotek z realizacji bardzo podobnego kaseciaka :)

Z tym, że musisz powiększyć okno wlotowe i zmienić ruchomą komorę, tak jak @deccorativo zaznaczył to na zielono w swoim projekcie 

20170709_120556.jpg

Edytowane przez lukas1987
Opublikowano

Czyli najpierw zakupie akwarium , będzie motywacja do szybkiego działania jak już będzie stało . A powiedz deccorativo jeszcze czy filtr kubelkowy do czegoś mi się przyda? Bo sprzedawać szkoda gdyż nie odzyskam kwoty jaka wydałem . Może jako dodatkowa filtracja? 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.