Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czegoś tu nie kumam;)

Typowa szafka pod akwarium i dwie boczne komory na dwa wielkie kubły - jakie 37x34cm widzę pełną wysokość szafki a to co najmniej 60cm. nawet dziury są w tyle na wyprowadzenie szlaufa

weż ty legalizowany centymetr:D

ale fakt musi być cicho - tylko pompa C.O. i tylko kaseciak na tej pompie.

Ale koledzy w takich szafkach regularne narurowce robią tylko dziurek w bokach trzeba kilka wywiercić

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano

Zgadza się, wysokość to 62 cm a każda komora ma 37x34 cm powierzchni. Zauważ że blat tej szafki jest wymieniony . Poprzedni miał 120x40. Jestem trochę techniczny bo jestem hydraulikiem. Objasnisz jak wykonać taką filtracje ? 

Opublikowano

zauważyłem i dlatego niby to była ta okazja - tak coś czułem że stawiasz większy baniak na szafce z nano reefa:D

16 minut temu, Jakubczyk napisał:

Jestem trochę techniczny bo jestem hydraulikiem. Objasnisz jak wykonać taką filtracje ? 

O jak jesteś hydrauliczny to wytłumacz mi proszę czemu te skośnookie karły w pompie IBO dali gwinty 6/4 cala ale skok gwintu jak w  1"  przez co nie do końca można zakręcić redukcję mufowo-nyplową  - wiesz że jeszcze miesiąc temu nie wiedziałem co to 6/4 albo 5/4 cala., nypel i mufka:D

Ale teraz podam ci zasadę filtracji kasetowo-narurowej Jakubczyka, ale pod warunkiem że zmienisz tytuł tematu na "Filtracja kasetowo narurowa Jakubczyka"

Jak zbudować płaski kaseciak w lewym rogu twojego baniaka to wyczytasz na tym forum , ale szczegółowo napiszemy i damy projekt póżniej.

Teraz zasada a ona prosta jak budowa cepa.

Kupujesz regularną pompę IBO Beta 25/40  za 240 zł ale zastanów się bo taka silniejsza 25/60 jest droższa tylko o 3 zł.

Masz tam w komplecie dwa śrubunki 6/4 GW na 1"GW  do tego dokupujesz dwa kolanka od traktora te czarne :lol:,dwa cybanty i wąż ssawny fi 25 koniecznie ten po 4,80 zł/m http://allegro.pl/waz-ssawny-pcv-do-wody-fi-25mm-elastyczny-i6874890612.html

dla informacji ci podam że taki akwarystyczny wąż 19/25 kosztuje 25 zł/m i jego fi to 19mm a nie jak w tym ssawnym 25mm a to ogromna róznica w oporach przepływu ale to wiesz jako hydraulik..

Jak zagiąć tą rurę by wyszedł łuk to patent mój  Dlaczego właśnie ta rura a nie pcv i kolanka widać jak na dłoni.

Najpierw musisz się zdecydować bo nie będę pisał na darmo.:D

Tak to wygląda bez tych śrubunków bo je przetoczyłem i nie mogę pokazać jak teraz wyglądają , rura też tu nie fi 25 ale fi 32 ale zasadę widać

20170708_155811.thumb.jpg.d7dc3e8f4ab5b91ddf76ae1b74d087ef.jpg

Po lewej zasys idzie do komory pompy kaseciaka ale bez pompy a po prawej wylot z pompy prosto do baniaka i po powierzchni na szybę przednią sikasz albo inaczej jak tam ci się zechce.

Wiesz ile fabryka tej pompie dała tyle będzie sikać na wylocie, ale masz 3 biegi by wyhamować :D zalety i wady kaseciaka  znasz jedną z nich była głośna praca pomp akwarystycznych. Tu tego nie ma, ale cegła w baniaku na razie jeszcze pozostała ;) ale to już tylko moment.

To co robimy??

 

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Albo jestem ślepy albo nie wyspany. Nie mogę znaleźć gdzie zmienić tytuł tematu. he he

Nie wszystkie gwinty są tzw. metryczne . Część producentów specjalnie pcha gwinty nie metryczne żeby pasowały ich złączki bądź złączki producentów współpracujących z nimi.

Ta pompa na zdjęciu ma przecież gwint 1 1/4 i do takich pomp są specjalne śrubunki z uszczelkami gumowymi z gwintem 1 cal.

Deccorativo jestem zdecydowany że zbuduje taki filtr.

Edytowane przez Jakubczyk
Opublikowano

Ta IBO ma gwint 6/4 czyli 1 i 1/2"  ale wytłumaczenie twoje ma ręce i nogi - tak samo pomyślałem - musisz kupić komplet pompa+ śrubunki bo może ze sklepu taki nie pasować. Poproś @AndrzejWalb to ci zmieni tytuł ale jak najedziesz na temat to podświetla się na biało i daje się samemu zmienić.

Jak zwykle brawo Agnieszko ale problem w tym że nasz wąż ssawny fi25 ma średnicę  zewn ponad 30mm a ten z fotki  fi 32mm to aż 37mm - to już kawał rury że się tak wyrażę:D. Może nie wygląda estetycznie i uporządkowanie jak rurki z pcv do klejenia ale jest równie tanio bez kolanek tylko łuki wewnątrz gładka ścianka i nie da się załamać jak te węże akwarystyczne , poza tym cena śmiesznie niska.

no i trzeba jeszcze powrót uformować a on idzie inaczej zaraz skręca w górę. ale jesteś blisko. Ja ten sam instrument podpatrzyłem w kubłach Fluvala

  • KUBSON zmienił(a) tytuł na "Filtracja kasetowo narurowa Jakubczyka"
Opublikowano (edytowane)

A będę mógł przy tej filtracji zastosować grzałkę zewnętrzną ? Bo już mam 300w hydor. I po ostatecznych namysłach akwa będzie miało 450 l.

Edytowane przez Jakubczyk
Opublikowano

W ten uchwyt upchniesz węższe i szersze rurki/wężyki niż to wynika z opisu , prawdopodobnie masz przy pralce, zobacz jak to wygląda. Przydatne np. przy spuszczaniu wody z akwarium .

Opublikowano

Jeśli to uchwyt do węża pralki to może być jak najbardziej OK z fotki nie widać proporcji .  Ja kupiłem pręt nierdzewny fi3mm wyginasz go łukiem 10cm i trytkami łapiesz do niego ten wąż - jak wygniesz drut tak ułoży się wąż.

W tej filtracji na pompie CO i kasecie nie dasz grzałki zewnętrznej - dajemy zwykłą 300W za 20-60 zł  wsadzoną obok węża ssącego do komory pompy .

Ta grzałka Hydor to też okazyjny zakup ?

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.