Skocz do zawartości

Czy to już czas na Purolite i inne wynlazki?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odnośnie filmu i ustawienia wylotu.

Do wczoraj wylot z biologa miałem ustawiony tak, że rurka była do połowy zanurzona w wodzie. Pozmieniałem lekko i podsunąłem ją do góry - obecnie jest ok. 2 cm nad taflą wody. Fakt, woda chlupie i bąble powietrza ładnie dotleniają wodę ale kompletnie mi to nie przeszkadza.

Opublikowano
14 godzin temu, luck83 napisał:

I jak tam sytuacja? Poprawiło się u Ciebie z tą wodą? 

W zasadzie sam już nie wiem. W sobotę podmienilem ok. 30% wody plus zakupiłem seachem stability i wlalem 5 nakrętek. Następnego dnia myślę sobie: "Amerykanie to jednak potęga i mają najlepsze produkty". Mam czystą wodę czyli jest lepiej. Dzisiaj sytuacja jakby znowu powróciła do stanu przed. 

Plan mam taki. Czekam aż sytuacja sama się wyklaruje tzn. natura sama się z tym upora. Jeżeli jednak tak się nie stanie to podlaczam 304 a do środka pakuje wate, która zdziała cuda. Ostatecznie kupię microbe i może ten będzie najlepszym lekarstwem. 

Sam nie wiem co robić. :confused: A może zbyt dużo wymagam?! Może mam czystą wodę ale oczy brudne? 

Generalnie @luck83 masz identyczną sytuację jak ja. Witaj w klubie.;)

Opublikowano
9 godzin temu, Jerry_jerry napisał:

Plan mam taki. Czekam aż sytuacja sama się wyklaruje tzn. natura sama się z tym upora. Jeżeli jednak tak się nie stanie to podlaczam 304 a do środka pakuje wate, która zdziała cuda. Ostatecznie kupię microbe i może ten będzie najlepszym lekarstwem. 

Sam nie wiem co robić. :confused: A może zbyt dużo wymagam?! Może mam czystą wodę ale oczy brudne? 

Generalnie @luck83 masz identyczną sytuację jak ja. Witaj w klubie.;)

Najlepiej to wklej fotkę po długości baniaka to wyjdzie czy masz brudne oczy.

Wata już chyba siedzi w tym AqC1500 i jak sobie nie dała rady w dobę  to dołożenie HW 304 wypchanego watą też nie pomoże.

@luck83 też się chwalił że ryby lewitują a fotki zaprzeczyły ale tu wiemy z czego to się bierze .

Ty też nie podałeś ile sika ci rurki od biologa a ile z tego mechanika - może tak samo w tym jest problem.

Opublikowano
2 minuty temu, deccorativo napisał:

Najlepiej to wklej fotkę po długości baniaka to wyjdzie czy masz brudne oczy.

Fotkę wstawię wieczorem.

3 minuty temu, deccorativo napisał:

Wata już chyba siedzi w tym AqC1500 i jak sobie nie dała rady w dobę  to dołożenie HW 304 wypchanego watą też nie pomoże.

Wata siedzi już od ponad tygodnia. Nawet raz była wymieniana na nową.

 

4 minuty temu, deccorativo napisał:

@luck83 też się chwalił że ryby lewitują a fotki zaprzeczyły ale tu wiemy z czego to się bierze .

Do lewitacji to im daleko. ;)

5 minut temu, deccorativo napisał:

Ty też nie podałeś ile sika ci rurki od biologa a ile z tego mechanika - może tak samo w tym jest problem.

O ile wiem jak sprawdzić przepływ biologa tj. butelka po wodzie mineralnej to mechanika nie wiem jak sprawdzić. :confused:

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, deccorativo napisał:

Odepnij mechanika od szyby lekko przechyl w górę i nalej peta 2l na czas.:D

Zrobię zgodnie z zaleceniami i napiszę.

Może stwierdzenie na wyrost i mogę się mylić ale czy przepływ biologa (mając na uwadze, że mam tego Aquaela + cyrkulator) jest aż tak ważny? Wydawało mi się, że mechanik nie musi mieć jakoś super hiper przepływu a nawet takowy jest niewskazany.

Aha. A może po prostu mam za dużo ryb? Wiem, że jeszcze są małe ale kolega @luck83 w swoim temacie też wspomina, że woda kryształ dopóki do obsady nie dołożył kilku nowych mieszkańców.

Edytowane przez Gość
Opublikowano
3 minuty temu, Jerry_jerry napisał:

Może stwierdzenie na wyrost i mogę się mylić ale czy przepływ biologa (mając na uwadze, że mam tego Aquaela + cyrkulator) jest aż tak ważny?

Z mojego doświadczenia wynika że nawet taki przepływ 100-200l/h wystarcza by biologia nitryfikacyjna działała sprawnie i NO2 było na 1-2 kolorku testu JBLa.

Al e:D przy niskich przepływach przez biologa w zależności od rodzaju, ilości i gradacji złoża - prawdopodobnie zaczynają się też procesy denitryfikacji w tym złożu. Wtedy dziwnie nie rośnie nam  NO3 a nawet dziwnie odnotowujemy spadki , może też pojawić się jakieś NO2 podwyższone nawet 0,1-0,2ppm  no i najważniejsze - Wtedy pojawia się taka dziwna mętność taka mgiełka której nie wychwytuje nawet wata . Może żle - wychwytuje ale tak szybko pojawia się nowa mgiełka że stale ją widać w wodzie po długości baniaka.

Wymieniasz watę i jak ją wyciskasz to jest pełna przeżroczystego syfu i nie ma lewitacji.

Jak wszystko dobrze działa to i bez waty na samej gąbce ppi45  masz stale  ryby lewitujące w lesie, ale dziś pada i słabo widać przez 1,5m wody:D.

20170628_095524.thumb.jpg.a279f2020d06d0253375b8bb75310390.jpg

Opublikowano
2 godziny temu, deccorativo napisał:

@luck83 też się chwalił że ryby lewitują a fotki zaprzeczyły ale tu wiemy z czego to się bierze .

chwalił się, bo na dzień chwalenia było czym się chwalić ;), zaś dziś nie bardzo już. Sorry za offtop ;)
 

Opublikowano
12 godzin temu, deccorativo napisał:

Najlepiej to wklej fotkę po długości baniaka to wyjdzie czy masz brudne oczy.

Ty też nie podałeś ile sika ci rurki od biologa a ile z tego mechanika - może tak samo w tym jest problem.

Obiecane fotki poniżej.

Sprawdziłem "siki" z filtrów i wychodzi tak:

- mechanik - 900l/h; Aquael 1500 z założonym prefiltrem Eheim z wata w środku; wylot równolegle do tylnej szyby;

- biolog - 360l/h; Eheim Classic 2215 i ok. 1.5 litra ceramiki Aquaela Bioceramaxa 1200 i 1600; gęsta gąbka na zasysie; wylot ok. 2cm nad tafla by wyeliminować film;

Całością dodatkowo kręci Tunze 6015, który skierowany jest na piasek przed przednią szybą.

 

Woda1.jpg

Woda2.jpg

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.