Skocz do zawartości

Pytanie do posiadaczy filtórw Sunsun z serii HW


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie do posiadaczy (lub byłych posiadaczy) filtrów firmy Sunsun z serii HW. Myślę o zakupie 304A chociaż chętnie posłucham też użytkowników niższych modeli. Co możecie powiedzieć o swoich filtrach? Używacie? Używaliście? Głośne to? Są jakieś nielogiczne rozwiązania czy wszystko tak jak u europejskich braci? Ogólnie jakie są Wasze wrażenia?

Osobiście 304 chciałbym zastosować jako mechanik. Aktualnie mam Aquaela 1500 z bardzo drobną gąbką, cyrkulator Tunze 6015 oraz biologa Eheima 2215. Czyszczenie mechanika powoduje niezłą burzę w akwa nawet gdy przed wyjęciem filtra na gąbkę założę foliowy worek śniadaniowy. Czyściłem go drugi raz i to po jakiś 2 tygodniach. Nie mam jeszcze ryb ale gdy co tydzień po każdym sprzątaniu filtra będę miał coś takiego to chyba coś mnie trafi. :angry:

 

 

Opublikowano

Używałem 304A przez pół roku. Później przeszedłem na kaseciaka. U mnie radził sobie całkiem nieźle. Przy samych gąbkach przepływ bardzo dobry. Proponuję wypełnić go od dołu grubszymi gąbkami a na wierzchu ułożyć gąbkę 45ppi. Gąbkę najlepiej kupić w kwadracie i dociąć na wymiar. Coś takiego polecam:

http://allegro.pl/wklad-filtracyjny-gąbka-50x50x3-cm-ppi-45-czarna-i6510041779.html

Kup gradację 45ppi na wierzch i 20 na spód. 

Opublikowano

Witaj @Jerry_jerry

Ja posiadam w użytkowaniu od około 1,5 roku jako biologa HW-302 ...

Ogólnie jestem zadowolony z jego pracy...

Nic nie buczy,nie przecieka a mimo negatywnych ocen na jego temat zdecydowałem się go zakupić i nie żałuje tej decyzji...

Przemawia do mnie jeszcze to że jest łatwy dostęp zakupu dodatkowych części pomijając już niską cenę za sam filtr to części też kosztują parę groszy...

Jedyną wadę którą sam zauważam to bardzo łamliwe są kosze na złoża(trzeba uważać jak się je wyciąga z kubełka żeby nie pękły) no i delikatny jest też zawór z wężami...

Jeśli ktoś ma silną rękę to ciach/trach i problem gotowy :D 

Jeśli już planujesz zakupić HW-304A  to podepnij do niego korpus narurowy z wkładem mechanicznym i masz z głowy pchanie gąbek do kubełka ale za to będziesz czyścić  tylko wkład mechaniczny z korpusu a kubełek będzie sobie dalej śmigał bez złóż...

Opublikowano

No i właśnie się zastanawiam czy nie zrobić z niego biologa a na wstępie dac prefiltr 603a. Nie wiem też jakie średnice węży są w tych hw. Gdzieś znalazłem, że 603 ma 16mm a 304 18mm więc słabo do siebie pasują a wolę uniknąć przejsciowek. No istnieje opcja narurowca ze sznurkiem jako prefiltra.

8 godzin temu, egon44 napisał:

Jedyną wadę którą sam zauważam to bardzo łamliwe są kosze na złoża(trzeba uważać jak się je wyciąga z kubełka żeby nie pękły) no i delikatny jest też zawór z wężami...

O tym gdzieś czytałem więc trzeba postępować z nim delikatnie.

Opublikowano (edytowane)

Ja w swoim, aktualnie dojrzewającym 240 litrowym akwarium mam właśnie HW-302 jako biolog, zasypany, patrząc od dołu 1 litr ceramiki, 1 kosz pusty, 1 litr matrixa i na to watolina.
Jako mechanik mam u siebie prefiltr HW-603a, zaś cyrkulacje w zbiorniku zapewnia mi cyrkulator Jebao/Jekod RW-4 w połączeniu z wylotem z biologa. 
Wcześniej ten sam HW-302 pracował w mniejszym akwarium 112litrów i tam łączył też w sobie funkcję mechanika.

Co do samej pracy HW-302A - nie narzekam, na prawdę. Jest idealnie cichy, nic nie cieknie. Owszem, trzeba go porządnie odpowietrzyć, i tuż po zalaniu mogą wydobywać się z niego odgłosy np. wypuszczanej pozostałości powietrza w układzie, ale poruszanie kubłem i chwila cierpliwości załatwia sprawę. Co więcej, wirnik warto posmarować wazeliną kosmetyczną, taką bez żadnych dodatków,  (jeśli nie został przesmarowany), u mnie to wyeliminowało całkowicie i tak prawie niesłyszalny odgłos pracy. Zadbałem też o to, aby węże nie dotykały kubła biologa, dzięki czemu drgania nie przenoszą się po nich na szafkę , co przez krótką chwilę miało u mnie miejsce. Tak jak powiedział kolega Andrzej @egon44częsci zamienne są śmiesznie tanie (wirnik z osią ceramiczną to jakieś 14 zł na allegro). Koszyki fakt - niezbyt mocne, ale jak się uważa, to nic się nie połamie. To samo z przyłączem - trzeba być ostrożnym. Zmieniłem jedynie węże na brązowe JBL-a, zamiast standardowych przeźroczystych zielonych, aby zredukować dopływ światla i spowolnić osadzanie się glonów wewnątrz węży. Węże w rozmiarze 16/22 mm idealnie pasują do zestawu HW-302a z prefiltrem HW-603a, gdyż urządzenia mają identyczne końcówki/nasadki przyłączeniowe.

Jeśli chodzi o sam Prefiltr HW-603a. Tu na razie nie mam się do czego przyczepić. Na czas czyszczenia, będzie "odcinany" za pomocą zaworków znajdujących się"przed" i "za" prefiltrem, dzięki czemu bez tzw. burzy w zbiorniku będę mógł wypłukać wszystkie gąbki w nim się znajdujące.

Nie wiem jak sprawdzi mi się to w praktyce przy większej obsadzie, ale gdy miałem jedną rybkę, to jej odchody i pozostałości pokarmu były ładnie zamiatane i zbierane.

 

Edytowane przez luck83
Opublikowano

240l, rolę mechanika pełni Aquael Turbo 2000, bo sam HW 302A jako mechanik raczej jest za słaby.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka




Opublikowano

Dzięki za opinie. Na chwilę obecną skłonię się raczej przy propozycji kolegi @egon44 czyli 304a (totalnie pusty w środku) + prefiltr 603a. W zasadzie trochę szkoda kupować 304 tylko dla pompy dlatego też nie wykluczam, że ostatecznie skończy się na 603a prefiltr (jako mechanik) a 304 z ceramiką (jako biolog). Mam jeszcze cyrkulator więc przy dobrym ustawieniu wszystko powinno śmigać.

Opublikowano
55 minut temu, Jerry_jerry napisał:

W zasadzie trochę szkoda kupować 304 tylko dla pompy dlatego też nie wykluczam, że ostatecznie skończy się na 603a prefiltr (jako mechanik) a 304 z ceramiką (jako biolog). Mam jeszcze cyrkulator więc przy dobrym ustawieniu wszystko powinno śmigać.

Jak najbardziej przedstawiona opcja powinna się sprawdzić w twoim zbiorniku...

Do HW-304 jako złoże biologiczne wrzuć tylko max 1l ceramiki(możesz nawet ją rozsypać po równo do wszystkich koszy albo zostawić w jednym) i gra gitara :) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.