Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 godzin temu, JemioloSeba napisał:

odkręcam kranik spustowy i spuszczam wodę z sekcji mechanicznej, wymieniam wkłady, odkręcam zawór przed sekcją mechaniczną, całe powietrze wylatuje zaworem przed pompą, gdy zaczyna lecieć woda bez powietrza zakręcam zawór spustowy i odkręcam zawór przed biologią. Włączam pompę i ani śladu zapowietrzania pompy. 

I nie musisz mieć miski ;).

 

4 godziny temu, deccorativo napisał:

Może zacznij od poziomu siarczanów w twojej kranówie by się nie okazało że jak już to wszystko skleisz wg słusznych podpowiedzi Seby to Purolite nie będzie ci działało i piękna acz kosztowna instalacja tak nie za zbytnio działa i nic z tym już nie da się zrobić .;) są już tacy na forum.:(

Henryk zawsze można to wykorzystać na inne złoże Purolite nie jest jedyne :)

Opublikowano
58 minut temu, eljot napisał:

Henryk zawsze można to wykorzystać na inne złoże Purolite nie jest jedyne :)

Masz rację Darku bo firma Purolite produkuje z 300 róznych złóż na wszystko, ale autor tematu w poście nr1 narzucił o jakie złoże mu się rozchodzi więc nie narzucam innych ani ani nie wspominam nawet.;)

Dnia 21.05.2017 o 18:25, L.A.J.O.N. napisał:

Chciałbym jescze tam dodać 2 korpusy na purolait. Może ktoś ma podobne rozwiązanie i podzieli się spostrzeżeniami. Jak myślicie będzie ok?

A wcale nie jest pewne czy inne żywice jonowymienne np Purigen też nie jest  blokowany przez siarczany bo jego działanie  nawet w  wodzie o niskich siarczanach jest jakby ukryte nawet jak na pewno działa poprzez to że adsorbuje nie bezpośrednio azotany NO3 a głównie NH4 i NO2 - wiem po rozmowie z importerem Seachema do Polski bo specjalnie o to działanie Purigenu pytałem.

Pytasz czy myślimy że będzie OK?  Ja nie wiem ;)

Radzę jednak @L.A.J.O.N. sprawdz te siarczany w wodociągu - więcej nie przypomnę.

 

Opublikowano
10 godzin temu, JemioloSeba napisał:

Jako posiadacz obu typów filtracji (kaseciak i narurowiec) zdecydowanie polecam Ci zrobienie narurowca tak jak narysowałeś + dobry falownik. Zapewniam Cię, że ogarnie i biologię i mechaniczne oczyszczanie. Jeśli jednak po drodze wyszłyby jakieś problemy to zawsze możesz dołożyć kaseciaka. Skup się teraz na narurowcu bo układ jaki masz w niczym nie przeszkadza.

Co mogę zasugerować przy Twoim narurowcu to zrób jeden zawór zamykający zasys wody (jeden zawór na 3 korpusy), zrób kran spustowy przed pompą, daj zawór za pompą, przed biologią jeden zawór (zamykający 3 korpusy), za biologią zawór. Zaoszczędzisz w ten sposób sporo miejsca jak i grosza na zaworach. U mnie taki układ sprawdza się świetnie. Wyłączam pompę, zamykam zawór przed sekcją mechaniczną, zamykam zawór za pompą (przed biologią), odkręcam kranik spustowy i spuszczam wodę z sekcji mechanicznej, wymieniam wkłady, odkręcam zawór przed sekcją mechaniczną, całe powietrze wylatuje zaworem przed pompą, gdy zaczyna lecieć woda bez powietrza zakręcam zawór spustowy i odkręcam zawór przed biologią. Włączam pompę i ani śladu zapowietrzania pompy. 

Seba jeśli chodzi o oszczędność na zaworach to już je posiadam 24szt za przysłowiową flaszkę. Chyba, że przepływ znacząco ograniczją to co innego?

9 godzin temu, deccorativo napisał:

Może zacznij od poziomu siarczanów w twojej kranówie by się nie okazało że jak już to wszystko skleisz wg słusznych podpowiedzi Seby to Purolite nie będzie ci działało i piękna acz kosztowna instalacja tak nie za zbytnio działa i nic z tym już nie da się zrobić .;) są już tacy na forum.:(

Jeśli już zdecydowałeś się na połączenie kaseciaka z narurowcem to rób w wersji @spiochu czyli nie jakieś mini pseudo kaseciaki jako skimmer ale  solidna kaseta z  komorą śmieciową 1-2 cm z regulacją w dnie z mega skimmerem  , za tym gąbka ppi45 o wymiarach  25 x 60 cm gruba 5cm co da powierzchnię zbierania g... 1500cm2 więc jak na prawdziwego hamburga do baniaka 1500l przystało za tym wsuwana przegroda  i komora 7,5 litra dla  złóż i zasysu  do pompy CO która będzie pod wzmocnieniem wzdłużnym o szerokości 5cm i długości 25cm  a w niej rura ssąca pompy CO oraz dwie grzałki po 300W jakby była taka potrzeba a w siatkach 4l ceramiki bo tyle trzeba do 1500l + 3l TMBT + baypass na wężyku osmozy z Purolite na bloku leżącym na wzmocnieniu wzdłużnym do klarowania wody. Wtedy po pompie CO tylko kran spustu i nalewania wody  i  rura prosto do baniaka. Zobacz ile kolanek, korpusów, zaworów mniej, a formatki na kasetę ok 50 zł kosztują w płyty.fabertec.pl

kaseta będzie gruba na 13cm ( jak planujesz tło 3D to w ogóle nie będzie wystawać z tła) , długa na 25cm i wysoka 60cm bo baniak 70cm

Ja robię jeszcze inaczej:D - już kupiłem pompę IBO Beta 25/60 oraz dwa słoje do wina 8 litrów każdy a mogłem dać 13 abo i 23 litry także.

Jak skończę i sprawdzę w działaniu taki narurowiec na pompie CO i dwu balonach do wina to opiszę.  Planuję że w baniaku będzie tylko zasys i powrót  wody z pompy CO i nikt mi nie zarzuci że jest jakaś cegła w baniaku.

Henryku dzwoniłem do wodociągów i powiedzieli, że nie robią tych badań bo nie mają takich znajomych.

Kolanka i zawory już mam więc to nie problem. zostaje kupić pompę i korpusy. Grzałek nie będzie bo mam 25C w baniaku niemal non stop. Namieszałeś mi z tą kasetą teraz w głowie. Dużym plusem jest napewno ilość miejsca na wspomniany tmbt. Martwi mnie trochę wyciąganie takiej wielkiej gąbki i syf co z niej się cofa. Stosuje ktoś już taką filtrację czy byłbym pierwszy? :-D . Tła strukturalnego nie będzie, jeśli już to jakiś moduł zrobię. Wydaję mi się, że wymiana takich trzech korpusów z świetnym dojściem jest mniej kłopotliwe. 

Oczywiście inne media wchodzą w grę. Wszystko jest do ustalenia.   

Opublikowano

Moj baniak jest 230cm dlugi - 1000l. Zrobilem u siebie to czego nikt nie stosuje a mianowicie zrobilem cztery zasysy po obu koncach akwarium po dwa. Mam dwie pompy CO, lacznie 16 korpusow w tym 6 mechanikow. Obie pompy smigaja sobie na 1 biegu biorac po 8w kazda i daja sobie bardzo dobrze rade, plus dolozylem falownik który ostatnimi dniami chodzi prawie caly czas skrecony na 70% mocy, bierze tez cos kolo 8w. W akwarium plywa prawie 90 ryb i nigdzie nie ma zalegajacych gowien. Mam tlo stukturalne, mam pelno wielkich kamieni i akwarium pod mbune a mimo to wszystkie gowna w koncu trafiaja do filtrow. Dlugo się bawilem cyrkulacja i obrotami na pompach i stwierdzilem w sumie ze to bez roznicy, Jezeli cos gdzies zalega to i tak i tak ryby zaczynaja po jedzeniu buszowac w dnie i w koncu odchody ida do filtra. Mam 6 mechanikow ktore sa naprawde tak wcisniete w szafke ze wymiana nie nalezy do najprostrzych ale z biegiem czasu wypracowalem sobie technike wymiany. Dorobilem ze styropianu takie podstawki, wcisnalem tam wezyki ktore podlaczylem do kanalizy i wszystko pomalowalem epoxydem. Nie wylaczam nawet pompy przy wymianie filtrow, zakrecam pojedynczo korpusy, wymieniam wklad, odpowietrzam srubka na gorze korpusu i odkrecam zawory. Po wymianie wszystkich trzech korpusow wlaczam pompe na 3 bieg i zamykam po dwa korpusy na kilka sekund. W ciagu minuty nie ma powietrza w mechanikach a pompa nie ma prawa się zapowietrzyc. Calosc zajmuje mi nie wiecej niz 10min (6 wkladow) mimo ze nie mam latwego dojscia.

Obrazowo tak to wyglada.

59248b8131ba2_iphone6128.thumb.JPG.e7af401b9afde7e93cd8446ddddf1a82.JPG  59248b7c5be64_iphone6127.thumb.JPG.444118c30c2344bc8349ec290defc5de.JPG

 

 

Opublikowano

Z tymi zasysami to też nie wiem do końca jak lepiej. Jeden czy dwa bo zdania są podzielone.  Wszystko masz na 1calu?  Sprawdzales może realny przepływ? 

Opublikowano

Wszystko mam na rurach 32mm. Od zasysu w dnie akwarium po wylow wody nad akwarium. Nie mam zadnych redukcji a na palcach jednej reki mozna policzyc kolanka 90 stopni. Wszedzie montowalem szeroko profilowane kolanka 90 stopni lub dwa razy 45 stopni. Mierzylem przeplywy przy pustych korpusach i przy pelnych (biologia i mechanika)  na 1 biegu i wszystko się pokrywa z danymi producenta. Na wyzszych biegach nie mierzylem bo ich nie uzywam, pompy mi hulaja na pierwszych biegach i mam nadzieje ze tak zostanie.

Z kazdej strony akwarium mam dwa zasysy ktore ida mi pod akwarium w dwa trojniki i potem rozchodza się na trzy mechaniki - nie mam zadnych spadkow ani zawirowan. Jeden się przypcha to sscie drugi. Kilka osob z forum odradzalo mi zasysy z dwoch stron baniaka twierdzac ze najlepiej jak jest jeden mocny z jednej strony, Zrobilem po swojemu i nie zaluje. Przy tej dlugosci akwarium lepiej jak zbiera z dwoch stron - takie jest moje zdanie,

 

Opublikowano
21 godzin temu, eljot napisał:

I nie musisz mieć miski ;).

Zawór spustowy spuści także wodę z korpusów ?

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, kwiq napisał:

Zawór spustowy spuści także wodę z korpusów ?

Na pewno nie do końca ale na tyle żeby zbytnio nie nachlapać. Seba zapewne odpowie konkretnie (ja u siebie nie mam kranika :()

Edytowane przez eljot
Opublikowano
2 godziny temu, kwiq napisał:

Zawór spustowy spuści także wodę z korpusów ?

U mnie spuszcza około 1/4 z korpusu. Wcześniej jednak muszę lekko odkręcić każdy korpus aby dostał powietrza. 

Jeśli chodzi o miski i inne szmatki to polecam na dno szafki kupić plastikowe pojemniki (możliwie na wymiar dna) i nie zaprzątać sobie głowy paroma kroplami wody. U mnie takie pojemniki leżą na stałe i nawet jak coś kapnie to za dzień lub dwa nie ma po tym śladu. 

Opublikowano

Jak dobrze rozumiem o taki układ chodzi:

75fedcecc9d330e4.jpg

Na dwuzłączki możesz nie patrzeć bo dla mnie to konieczność niestety.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.