Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ja informacyjnie skoro jesteśmy w temacie kosztów wklejam ile wyszły mnie rury, kształtki i klej  do budowy systemu na elementach 1". Szukałem najtaniej po sieci- gdybym zrezygnował z czwórników i dał w to miejsce 2 trójniki wyszłoby na pewno trochę taniej. Rury 1" zużyłem tylko 2szt.

Do tego pompa około 250, korpusy około 150, 2 zawory 1" i 1 1/2" na allegro koło 50zł. Myślę, że zamknąłem się w 800zł, nie licząc biologii itp wkładów- tutaj ceny są już rozbieżne, ale niekoniecznie trzeba kupować matrix.

Przechwytywanie.JPG.871ea68776421d43fa4c65498270c20c.JPG

 

U mnie przy 1 korpusie z purolite podmieniam wodę co miesiąc, czasem 1,5, a NO3 oscyluje wtedy w granicach 30-40mg/l (było tak przynajmniej, kiedy miałem około 40 ryb wielkości 10-15cm).

Sam nie wiem, czy purolite absorbuje mi te azotany, ale na pewno extra krystalizuje wodę.

Nie badałem wody po podmianie, ani na wylocie z puro- muszę to zrobić... Kranówka ma chyba koło 10-15mg/l

Dzisiaj przysłali mi informację odnośnie ilości siarczanów w wodzie wodociągowej w moim miejscu zamieszkania- wcześniej na stronie takiej informacji nie znalazłem, i wynosi ona 61,1 mg/l  więc chyba puro powinno działać lepiej...

Edytowane przez bakus_44
Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, kwiq napisał:

Dzięki, o ile byłem pewny jak budować to teraz już nie mam żadnej pewności :)

Ciesze się że pomogłem :P

Ja radziłem dawać 3 korpusy pównolegle, zamiast 4 po 2 szeregowo- sam żałuję, że tak nie zrobiłem- bo w połączeniu w szereg strasznie tłumią przepływ. Gdy wiadmo że puro będzie działało to chyba najlepsze rozwiązanie, ewentualnie można dać 4ta nitke na bybass, do ewentualnej regulacji przepływu- dla wyznawców teorii lepszej efektywności powolnego przeplywu przez złoże- który po otwarciu powinien zwiększyć ogólny przepływ, kosztem zmniejszenia go przez biologię. Chociaż przy 3 korpusach równolegle może już nie być takiej różnicy, to dla zaspokojenia ciekawości i sprawdzenia jak bardzo biologia tłumi przepływ taki bypass gdyby się zmieścił bym zrobił.

Sprawa komplikuje się, gdy nie wiadomo czy purolite zadziała- wtedy chyba mój projekt byłby odpowiedniejszy z racji większego przepływu przez pojedyńczy korpus (1/3 z fabrycznych 3000l/h ponoć nie wystarczy do wystartowanie TNBT, 1/2 już powinna dać radę) oraz ogólnie większej ilości korpusów.....

 

Edytowane przez bakus_44
  • Dziękuję 2
Opublikowano

Ja osobiście optowałem dokładnie za takim projektem:

ff77da0b9947ff7a.jpg

Tylko przy sekcji chemicznej dałbym jeden zawór (czarny "x"). Tylko mi namieszaliście trochu tymi baypasami. Całość na układzie 1'' oraz pompie 25/60.

 

 

Opublikowano
12 minut temu, kwiq napisał:

Ja osobiście optowałem dokładnie za takim projektem

 

Gdyby purolite działało to jest to IMO najlepsze rozwiązanie. Niepotrzebnie tylko tyle zaworów, ale skoro nie masz na co pieniędzy wydawać, a liczy się dla Ciebie każda kropla wylana przy zmianie wkładów to projekt jest jak najbardziej ok.

Opublikowano
Teraz, kwiq napisał:

U mnie akurat działa bo już od ponad pół roku stosuje i mam NO3 w baniaku na poziomie 1-5ppm.

No to super, rób 3+3- będziesz zadowolony, a jak chcesz zaoszczędzić to wystarcza zawory tak jak mam ja i korpusy z puro szeregowo. Bypass przy biologii nie jest konieczny.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Wody mniej ponieważ tło swoje zajmuje ale powiem tylko jedno słowo - Pięknie 🤩
    • Żółte cały wieczór siedzą w ławicy w jednym rogu. Ciekawe, czy boją się jakiegoś tarłowca, czy coś im innego przeszkadza.
    • Nowa odsłona akwarium 260x55x70h (~1001 litrów) Wody weszło około 670 litrów, czyli około 100 litrów mniej niż w poprzedniej wersji. Tym razem za filtrację odpowiada komin o wymiarach 15x40 cm wypełniony gąbkami 10-30 PPI oraz kształtkami K1. W środku pompa Jebao DCP-2500. Oświetlenie bez zmian, dwie belki LED po 260 cm z modułami RGB i 11.000 k.  Więcej osprzętu nie ma. Całość w szczycie doby to pobór około 30 W. Grzałki nie mam, bo zimą temperatura rzadko spada poniżej 22 stopni. Zrezygnowałem z pokrywy. Akwarium jest przykryte sekcjami szyb nakrywowych, na których w tylnej części położyłem doniczki z roślinami. W przyszłości planuję w rogu hydroponikę. Płótno nad akwarium kupiłem w tym roku nad brzegiem jeziora. Mam szczerą nadzieję, że wykonał go lokalny artysta. Nałożyłem go na ramkę z listewek. Obsada to dalej niewiadoma.
    • Dlatego zastanów się czy faktyczne musisz  zmieniać. Teoretycznie im filtr ma większą wydajność , większy pobór mocy itp. tym będzie bardziej głośny. Ale to tylko teoria  bo może się zdarzyć , że ten o mniejszej mocy itp. może okazać się głośniejszy bo np. wirnik jest źle dopasowany i bije na ośce. Spójrz na to jeszcze z innej strony a mianowicie czy planujesz zmieniać akwa na większe?  Jeżeli tak to bym śmiało brał ten który będzie dedykowany do ewentualnego nowego litrażu.  Nikt Ci nie da 100% gwarancji , że konkretny filtr będzie cichy.  Zasugeruj się opiniami na ich temat ale ryzyko zawsze będzie. Ostatecznie zawsze można wyciszyć szafkę i znajdziesz tutaj kilka tematów o tym jak to zrobić.
    • Witam. W moim akwarium 214 litrów mam JBL-a e901 i ten filtr pracuje już 10 lat. Filtr jest sprawny i nigdy z nim nic złego się nie działo. Chcę go zmienić i pytanie czy przejść na nowszy model JBL e902 czy może zastosować większy JBL e1502 zleży mi też na poziomie głośności aby był cichy bo akwarium stoi w sypialni. 
    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.