Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, Misiek8161 napisał:

 A co do oświetlenia boków to, tak się właśnie zastanawiam czy nie było by ładniej jak by boki były mniej doświetlone jak środek ?

Właśnie u siebie mam takie niedoświetlone boki,ale widać że jesteś trochę zamotany i sam nie wiesz jaki efekt oświetlenia by Tobie odpowiadał :) 

Może zerknij do naszej galerii i tam zobacz różnie oświetlone zbiorniki gdzie może coś przypadnie tobie do gustu ;) 

1 godzinę temu, Misiek8161 napisał:

Czyli konkretnie jaki sterownik i jakie moduły bym musiał kupić żeby upchać je w ten profil 16cm i żeby był zmierzch i świt i efekt wyładowań atmosferycznych. Aa i co najważniejsze nie chcę jakoś super mocno doświetlonego akwarium. Powiedzmy żeby było coś w podobie Kolegi egon44

Osobiście polecałbym Tobie zainwestować w oświetlenie na modułach Led białych zimnych+RGB oraz do tego sterownik LedDimmerPro dzięki któremu ustawisz sobie według własnych upodobań- moc świecenia modułów,barwę kolorystyczną jak i nawet oświetlenie nocne(moim zdaniem zbędne bo rybki też muszą odpocząć)...

Oczywiście nie namawiam ale tak szczerze jak dotąd to nie spotkałem się z osobami tutaj czy z poza tego forum które by były niezadowolone z tego oświetlenia...

Ostateczna decyzja i tak będzie należeć do Ciebie ;) 

 

Tak jak pisałem na początku tutaj uzyskasz odpowiedź...

Teraz masz to podane na tacy :D 

 

Opublikowano
Godzinę temu, deccorativo napisał:

Misiek ty rusz d... i przyjedz na WDA w sobotę to kolegów poznasz a i różne różniste światełka zobaczysz na żywo - jeśli to te Szczytniki co ja myśłę że koło Płońska to masz rzut beretem do Warszawy.

 

Niestety ja mieszkam w Szczytnikach powiat Kaliski. Także niestety mam ok. 250km

Kolego egon. Może podesłałbyś jakąś fotkę jak masz rozmieszczone moduły ?

Opublikowano
1 minutę temu, Misiek8161 napisał:

Niestety ja mieszkam w Szczytnikach powiat Kaliski. Także niestety mam ok. 250km

to dopisz ten powiat do profila bo co prawda 250km ale inni koledzy przyjadą z większych odległości.

Opublikowano

decco a mógłbyś wskazać godną polecenia - szynę/taśmę LED BAR z RGB ?

bo większość to jest na zwykłych taśmach RGB 5050

też myślę o zmianach i weryfikuję alternatywę dla modułów led rgb

 

Opublikowano (edytowane)

Po skończeniu światełka na WDA do mbunarium coraz bardziej skłaniam się  do  takich modułów ledbar  w układzie  jeden biały 8000-11000K na diodach 4014, 8520, 7020  a do tego tylko do wybarwiania ryb takie led bar czerwony i niebieski na diodach 5630 - czyli bez RGB i bez zielonego. Muszę to najpierw wypróbować zanim napiszę.

Ci co przyjadą na WDA sami sobie zobaczą co daje ten G w RGBW  i jaka jest różnica pomiędzy diodami 5730 a 7020 bo obie takie taśmy użyłem w tym oświetleniu, a jednak te RGB 5050 są słabiutkie w porównaniu ile walą te nowe  diody 8520 czy też 4014 które nadrabiają mała moc ilością bo tu na 1 metrze jest aż 144 diody i to ma moc 34W  a wali strumieniem 3600lm. w ledbarach z 8520 oraz 7020 jest po 72 diody ale podwójne więc świecą podobnie jak te 4014  - przypominam że w taśmach na 1 metrze jest tylko 60 szt diod więc ledbar zawsze jest o 20% silniejszy w świetle a tak na prawdę to ok 40% bo ma doskonały własny radiator z aluminium więc wysterowane diody są znacznie więcej . Taśma i lebar na tych samych diodach  świecą zupełnie inaczej  - ledbar o wiele jaśniej.

 

LED bar RGB na 5050 mocno świecący to wszystkie tego typu w różnych ilościach - nie szukałem najtaniej i po 5szt

https://pl.aliexpress.com/item/20pcs-1m-14-16LM-led-72leds-1m-SMD5050-RGB-rigid-LED-Strip-Light-linear-led-bar/32730622720.html?spm=2114.010208.3.266.iKcDbF&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10065_10151_10068_436_10136_10137_10157_10060_10138_10155_10062_10156_10154_10056_10055_10054_10059_10099_10103_10102_10096_10147_10052_10053_10142_10107_10050_10051_10171_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_10181_10037_10183_10182_10185_10032_10078_10079_10077_10073_10070_10123,searchweb201603_4,ppcSwitch_5&btsid=4e523ad6-049a-4646-92d0-2735edde1596&algo_expid=66cdd12e-4274-4c1b-ac95-19316cfcd01f-34&algo_pvid=66cdd12e-4274-4c1b-ac95-19316cfcd01f

Natomiast LED bary białe to tyle tego że trudno wybrać ale szukaj tylko na tych diodach co wymieniłem - inne odrzucaj nawet jak na zdjęciu rozrywają światłem ekran.

Jak chcesz to na pw podam moje typy.

do tego kupujesz klej termoprzewodzący za 10 zł tubka  i kleisz w godzinę te ledbary do każdego profila alu.łacząc w dowolnej długości paski .

Ja polubiłem te profile Solis bo masz wielki wybór długości, kolorów , szybek i zaślepek i 3 LED bary wchodzą obok siebie więc dowolność kombinacji duża.a i hermetyczność łatwo uzyskać.

No i wysyłają tak szybko jak nikt inny aż byłem zdziwiony  że tak można.

https://allegro.pl/listing?string=profil aluminowy solis&order=m&bmatch=s0-uni-1-1-0511

 

 

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano

...no to ładny temat do myślenia;-) kwestia oświatlenia jest sprawą tak indywidualną, że dla każdego coś dobrego...no i trzeba szukać aż znajdzie się ten efekt

dobrze że na WDA mam 25km to wstrzymuje się planami i organoleptycznie muszę zweryfikować to światełko ;-)

kiedyś miałem dylemat czy RGB czy R+B+W, wybrałem opcję pierwszą ale znowu czas na zmiany

Opublikowano

A jakiś łaptopologiczny schemacik ? jak połączyć te moduły rgb i białe i jak wyprowadzić to do sterownika ? wszystkie białe razem i rgb razem i potem jako 2 wyjścia ?

Opublikowano
Dnia 15.05.2017 o 12:29, Misiek8161 napisał:

Kolego egon. Może podesłałbyś jakąś fotkę jak masz rozmieszczone moduły ?

Wprawdzie nie wygląda to estetycznie ale spełnia swoje zadanie ;) 

18518610_1433046576781828_1972221449_n.thumb.jpg.2ceb57e25b579876df330e5be8343f37.jpg

 

Opublikowano
9 godzin temu, Misiek8161 napisał:

A jakiś łaptopologiczny schemacik ? jak połączyć te moduły rgb i białe i jak wyprowadzić to do sterownika ? wszystkie białe razem i rgb razem i potem jako 2 wyjścia ?

Kable podpinasz w te kanały-

leddimmerpro.thumb.jpg.0b1912563c970ee32e0090d8fc290ab9.jpg

K1-Red (czerwony)

K2-Green (zielony)

K3-Blue (niebieski)

Do +  obok K1 podpinasz czarny kabelek z RGB 

K4- białe moduły(czerwony kabel do + a biały lub czarny do K4)

Opublikowano

...widzę że RGB jeszcze tzw "4" ;-) teraz już takich nie ma w ofercie

może dlatego tak dobrze trzymają się  bo z początkowej produkcji i bez zabezpieczenia;-)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.