Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 godzin temu, kwiq napisał:

@mlody.czub zdradzisz jaki to ten super cichy falownik ? :)

Najpierw zakupilem RW15 ale to taka sieczkarnia ze nie bylo opcji aby to u mnie przeszlo. Po rozmowie ze sprzedajacym, zaczal on dzwonic do kilku swoich klijentow i zostal mi polecony Tunze  Nanostream 6055 1000-5500l/h ze sterownikiem do regulacji obrotow. Na max. obrotach bierze niecale 18w a zeby go uslyszec trzeba miec idealna cisze w pomieszczenie i dobrze się przy baniaku wsluchac. Skrecony na polowe jest praktycznie nieslyszalny i wystarcza oby robić mi w baniaku 230cm cyrkulacje. Jest mniejszy i zgrabniejszy niz RW15 a i tak wydaje mi się ze sika lepiej od jebao.

9 godzin temu, jaras napisał:

Może to i fajny pomysł aby zaizolować wieko pokrywy. Będę musiał spróbować- mi bardziej chodzi o ściekanie wody po wieku przy podnoszeniu pokrywy oraz może akustyka się wówczas poprawi. Ja spróbuję zastosować to do wyklejenia wieka 

https://www.leroymerlin.pl/podlogi-drewniane-boazerie/panele-deski-parkiety/podklady-pod-podlogi-plywajace/podklad-pod-podloge-plywajaca-xps-6-mm,p66701,l192.html

Mozesz smialo stosowac xps, ja sam bym to zrobil ale niestety na stanie mialem tylko 2cm grubosci, a zwykly eps mialem 1cm i dlatego po niego siegnalem. Ja mam dwie sciany wykonane z tla strukturalneo wiec sa ocieplone od wewnatrz. Po dzisiejszym rownie cieplym dniu wciaz utrzymuje się bardzo niskie zuzycie pradu. Od jutra powinno byc już w miare wiarygodnie. Jednak luksus przy otwieraniu suchej pokrywy jest niesamowity.

13 godzin temu, suricade napisał:

Ciekawe jak będzie wyglądał styropian po jakimś czasie.

A jak ma wygladac?

Cytuj

Trwałość styropianu

Styropian jest odporny na starzenie. Nie gnije w środowisku wilgotnym oraz zachowuje swoje wymiary i kształt. Jest również materiałem odpornym biologicznie na pleśń, grzyby i bakterie .

Płyty styropianowe charakteryzują się doskonałymi parametrami mechanicznymi, niespotykaną przy innych materiałach termoizolacyjnych wytrzymałością na ściskanie, czy rozrywanie.

Styropian jest odporny na działanie głównego wroga izolacji cieplnej – wody i wilgoci. Zawilgocony materiał termoizolacyjny przestaje być izolatorem, a staje się przewodnikiem. Od takiego niebezpieczeństwa wolne są płyty styropianowe.

Badania prowadzone przez firmę BASF już od ponad 40 lat wykazały, że w prawidłowo ułożonej izolacji właściwości fizyko-chemiczne styropianu pozostają niezmienione. Styropian nie starzeje się, nie butwieje i nie gnije a tym samym nie stwierdzono zjawiska zanikania styropianu w wyniku naturalnego starzenia

Mysle ze mozna spac spokojnie, a jak mu się cos stanie za 10 lat to przykleje nowy :cool:

Opublikowano

Poszedłem nieco dalej tropem ekonomicznego ogrzewania akwarium. Jak już pisałem mam mało ekonomiczną pompę AC - Tunze Silence 1073.06. W zależności od dławienia na ssaniu potrafi zeżreć 38-85 W. Pompy ekonomiczne prądu stałego zużywają mniej energii elektrycznej - przykładem może być Jebao 4000 DCT. Doszedłem do wniosku, że ta pompa Tunze musi grzać wodę. Napisałem zatem do firmy Tunze zapytanie o ten temat. Odpowiedzieli:

This pump gives about 40W in the water. But because the mechanical energy on the impeller, the wattage IN = wattage in the water (like all pump on the market).

Czy to znaczy, że działa ona jak grzałka 40 W ? Paradoksalnie taka pompa może być ekonomicznym sposobem na grzanie akwarium ;)

 

Opublikowano

Po ponad 48h godzinach testowania w miare podobnych warunkach wychodzi ze ogrzewanie akwarium nie przekracza 2kW. Jest poki co pomiedzy 1.7-1.8kW wiec roznica jest jak dla mnie kolosalna. Z okolo 2.5-2-6kw zjechalo, jestem wiecej niz zadowolony. Na styropianie pojawila się delikatna rosa ale nei do takiego stopnia zeby woda splywala. Przy otwieraniu wieka nic się nie dzieje i nic nigdzie nie splywa ani kapie - wieko jest po prostu wilgotne.

Jak widac mozna ciac koszta na rozne sposoby.

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, iquitos68 napisał:

Czy to znaczy, że działa ona jak grzałka 40 W ? Paradoksalnie taka pompa może być ekonomicznym sposobem na grzanie akwarium ;)

Takie dwa w jednym ;) u mnie "stara" omnigena 25-60 jest zawsze ciepła więc prócz pompowania wody również ją grzeje i dodając grzanie pozostałych urządzeń mam aktualnie 25-26 stopni w akwa przy 19-20 stopniach w pokoju bez grzałki (mam nie używam od lat) :).

Edytowane przez eljot
Opublikowano
12 godzin temu, mlody.czub napisał:

Jak widac mozna ciac koszta na rozne sposoby.

A jak oceniasz, czy tło strukturalne które masz na tylnej szybie dobrze izoluje przez ucieczką ciepła ? Nie wie jaka to jest dokładnie konstrukcja, ale czy możesz zmierzyć jak jest temperatura wody w akwarium, wody pomiędzy tłem a tylną szybą oraz ew. temperatura w pokoju ?

Opublikowano
10 minut temu, iquitos68 napisał:

A jak oceniasz, czy tło strukturalne które masz na tylnej szybie dobrze izoluje przez ucieczką ciepła ? Nie wie jaka to jest dokładnie konstrukcja, ale czy możesz zmierzyć jak jest temperatura wody w akwarium, wody pomiędzy tłem a tylną szybą oraz ew. temperatura w pokoju ?

Nie moge tego zmierzyc. Mam tlo od 4cm grubosci w wiecej ze styropianu xps i dolega ono po calosci do tylnej szyby. Jest tak wklejone ze nie ma am wody. 

Opublikowano
8 minut temu, mlody.czub napisał:

Nie moge tego zmierzyc. Mam tlo od 4cm grubosci w wiecej ze styropianu xps i dolega ono po calosci do tylnej szyby. Jest tak wklejone ze nie ma am wody. 

To myślę, że izolację masz tam bardzo dobrą. Ja osobiście u siebie rozważam, czy nie przykleić styropianu na tylnej szybie od zewnątrz, gdyż za moim tłem jest woda, która jest w lekkim ruchu.

Opublikowano
9 minut temu, iquitos68 napisał:

To myślę, że izolację masz tam bardzo dobrą. Ja osobiście u siebie rozważam, czy nie przykleić styropianu na tylnej szybie od zewnątrz, gdyż za moim tłem jest woda, która jest w lekkim ruchu.

Już pisałem i mierzyłem.

Wewnętrzne tło ze spienionego pcv czarnego lub tło DIY ze styropianu dowolnej grubości  czy też to samo przyklejone na zewnątrz akwarium do tylnej szyby daje ogromną oszczędność energii a rozszerzone na szyby boczne oraz pokrywę co zrobił kolega -  to efekt powalający.

Pomiar u mnie pirometrem wykazał że przy wodzie w akwarium 27C i temperaturze w pomieszczeniu 18 C powierzchnia szyby 10mm gdzie krąży woda miała 20 C a tu gdzie był wewnątrz przyklejony styropian lub 3mm pcv temperatura szkła była 18 C czyli taka sama jak otoczenia - oznacza to że nie następuje ucieczka ciepła bo nie ma różnicy temperatur.

Co do sprawności pomp ułamkowych mocy AC z magnesem stałym w wirniku - bo takie zazwyczaj mamy to nie spotkałem dokładnych badań bo bada się tylko takie silniki mocy  od kilku kW ( nawet 95% sprawności)  ale tych naszych sprawność jest rzędy 60-70%  więc jeśli pompa ma moc 80W to w ciepło idzie nie całe 30W reszta zamieniana jest w energię mechaniczną napędzającą wodę.

Pompy elektroniczne oraz pompy DC mają sprawność o 50-60% większą od tych standardowych czyli osiągają 80% sprawności.

Oznacza to iż tylko 20% energii zamieniają w ciepło co przy pompie DCT4000 - 22W oznacza tylko  ok 5W na grzanie - słabe więc z nich grzałki.

Trzeba na etapie projektowania całości baniaka i jego wyposażenia oraz tła , pokrywy od razu wiedząc jakie będą warunki w miejscu postawienia akwarium możliwie pogodzić naszą wizję Malawi z ekonomią projektu.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.