Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na moje grzałka wewnętrzna jest ekonomiczniejsza. Woda nie opuszcza baniaka. Moje rozwiązanie to grzałka w kaseciaku akwarium 500l. grzałka 200w. Temp. w akwarium 26c. w domu 22.5c temperatura wody bez grzałki 25c. 

Opublikowano

Jakby nie było światło, falownik, pompy podgrzewają wodę..

 

U mnie jak lampa UV pracowała 24/7 to grzałka wcale się nie włączała a w lato musiałem zbijać temperaturę wentylatorami, które pracowały prawie non stop

 

Dopiero po czasie, podczas leczenia zauważyłem tę zależność, kiedy lampa była wyłączona wentylatory chłodzące bardzo rzadko się włączaly..


Opublikowano

Tytuł jaki wpisałeś Raperek upoważnia do pisania o wszystkich grzałkach a nawet o "niemaniu grzałki" jak to ci sugerowano.

Ja rozumiem że w istocie już wybrałeś i powinna to być grzałka przepływowa .

Tylko pytanie sprowadza się do tego  - czy Hydor czy Hanza. Jakbyś sam zmienił tytuł  "jaka grzałka przepływowa do akwarium Hanza czy Hydor "  to wtedy  wujek G ci odpowie że jeszcze nie ma po polsku odpowiedzi. Twój temat będzie pierwszy który na takie pytanie odpowiada i za kilka dni będzie na samej górze googla.

Dla mniej zorientowanych kolega pyta czy taka z  wyświetlaczem temperatury zadanej i temperatury mierzonej chińska Hanza ( nigdzie nie podają a to tylko ten maleńki znaczek logo z Rką mówi że to produkt Hanza )  a i tak na aukcjach jest SunSun :D

59042877586db_eh-300500.jpg.c740231bab95bb01aa405eafcdbe9cb9.jpg

czy taka włoska Hydor bez wyświetlacza tylko z diodą i pokrętłem do ustawiania temperatury.

hydor_eth_300_grzalka_przeplywowa_16mm_-i-6890-2-2000.jpg.bbe22ef24edd11d23bd3f525400d1fa6.jpg

 

Ja ci nie odpowiem którą wybrać bo żadnej z nich nie miałem  ale z tego co widać w środku jak rozbierzesz tego Hydora to budowa cepa.

Czujnik temperatury to kawał cienkiego drutu owinięty wokół plastikowego wylotu wody  , do tego zasilacz z 230V~ jak w żarówce ledowej  kawałek rury plastikowej i osłona z pianki , zapewne w Hanzie będzie identycznie zresztą sam zobacz

4127615200_1411559912.thumb.jpg.06a59be47525b931b7f9da0a12a8edb6.jpg

Jak jest w Hanzie tego nie wiem ale za tą przemawia ten wyświetlacz no i cena chińskiego produktu.

Tego rozszczelnienia bym się nie obawiał wcale bo system połączenia jest identyczny jak we wszystkich podłączeniach kubłów i nikt jak to zakręci nie miał rozszczelnienia. Patrz tylko by fi węża było jak największe.

Ważniejsze jest kierunek przepływu wody w tych ustrojstwach co jest słabo zaznaczone na obudowach oraz warunek by były na wylocie z kubła a nie na ssaniu .

Ja bym na twoim miejscu jeśli kasa nie jest tu decydującym czynnikiem zaryzykował zakup tego i grzałkę położył na piasku za kamieniem a ten wyświetlacz ze sterownikiem ładnie zabudował w szafce lub koronie i sterował tym ze smartfonu..

biopro_wifi_heater_300w_1.thumb.jpg.6e3b67b1c69a76d1e2ee3c5f07b7f5a7.jpg

 

https://pl.aliexpress.com/item/Choson-K-616-Mobile-Control-Automatic-Fish-Tank-Thermostat-Heater-WIFI-Aquarium-Water-Heater-100W-200W/32807730559.html?spm=2114.010208.3.331.KALL1V&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10065_10151_10068_10136_10137_10060_10138_10155_10062_10156_10154_10056_10055_10054_10059_10099_10103_10102_10096_10148_10147_10052_10053_10142_10107_10050_10051_10171_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_10181_10037_10182_10032_10078_10079_10077_10073_10070_10123_10124,searchweb201603_10,ppcSwitch_5&btsid=65e3a4ef-5876-4848-a722-8d485de54b8f&algo_expid=baa4475d-d626-4bae-9d46-45b12ec89790-44&algo_pvid=baa4475d-d626-4bae-9d46-45b12ec89790

 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 29.04.2017 o 08:39, deccorativo napisał:

czy taka włoska Hydor bez wyświetlacza tylko z diodą i pokrętłem do ustawiania temperatury.

Do nowo uruchomionego zbiornika (240 litrów omawiane szeeeeeroko w innym wątku), zdecydowałem się własnie na grzałkę Hydor 300W.
Po kilku dniach użytkowania nie dostrzegam minusów. Wysoka jakość wykonania urządzenia, dobre materiały, idealnie spasowane elementy obudowy, dobre wyważenie docisku pierścieni dociskających węże na obydwu końcówkach (przy dokręcaniu nie ma się uczucia, że coś pęknie itp, jak w przypadku docisków na rurkach filtra HW-302).

 

Edytowane przez luck83
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 29.04.2017 o 08:39, deccorativo napisał:

 

59042877586db_eh-300500.jpg.c740231bab95bb01aa405eafcdbe9cb9.jpg

Ja miałem 2 takie grzałki podpięte do jednego sterownika temperatury, ale po około 5 miesiącach jedna z nich odmówiła dalszej współpracy . Podziękowałem więc  im obojgu !!!!

Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, h2athor napisał:

Ja miałem 2 takie grzałki podpięte do jednego sterownika temperatury, ale po około 5 miesiącach jedna z nich odmówiła dalszej współpracy . Podziękowałem więc  im obojgu !!!!

Krzychu tak sobie myślę że odmówiła współpracy wyłącznie z twojego powodu.:(  Ten Hydor ma grzałkę foliową a SunSun nie wiem ale chyba też taką więc praktycznie nie zniszczalną - raczej może odmówić działania elektronika przegrzana zewnętrznym sterownikiem i zapewne tak jest zaprojektowana by nie mogła zewrzeć  tylko zawsze rozłączyć - chodzi o ugotowanie ryb.

Te grzałki przepływowe mają dla nas wadę nie wybaczalną - mają fi wlot/wylot tak maleńkie że nadają się tylko max do 2000l/h i tu już tłumią przepływ niemiłosiernie.

Ich budowa moim zdaniem wyklucza sterowanie nimi z zewnętrznego sterownika  - układ elektroniki jest w najgorętszym miejscu grzałki niczym nie odizolowany a drut pomiarowy ustawia nie temperaturę wlotową czyli mniej więcej taka jaka jest w baniaku ale temperaturę wylotową nagrzanej wody więc nie mierzy temperatury w akwarium.

Moim zdaniem jak sterujesz nią z zewnętrznego sterownika , albo pompa staje bo ma funkcję feed to tam się przegrzewa .

Najbezpieczniej jak taka grzałka działa sama bo wyłączy się jak temperatura osiągnie swoje ustawy.

Tak naprawdę poza grzałkami zanurzonymi w akwarium nie ma dla nas malawistów z 4000l/h  grzałki poza akwarium - może kiedyś powstaną.

Jeden z kolegów nawet już sam buduje pod szybkowarowiec albo narurowiec.:D

Jak się ma w narurowcu albo prażoku  odejście na niskie przepływy  do 100l/h np do Purolite A520E  to ma się w szereg możliwość podłączenia także grzałek przepływowych ale jak masz baniak duży i stosunkowo chłodne pomieszczenie to pozostają ci tylko te 500-1000W wewnętrzne  albo 5 szt po 200W - i jak to wygląda w baniaku?

Jak nie wyrzuciłeś ich to wyślij mi a popatrzę w środku co by zrobić by zalać chałupę taką grzałką :D

Idzie nowe - grzalki PTC które zmieniają moc w zależności od temperatury wody.

Jak jest woda 20-26C mają 100-80% mocy i np 1000W a jak temperatura wody podskoczy do 32 C to ich moc spada o 80% do 80W  i co wy na to - nie da się ugotować ryb

 

 

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano

Heniu one u mnie były podpięte równolegle na nitce baypass-a a temperaturę wyłączania miały ustawione 2 stopnie wyżej niż sterownik ( to na wypadek jakby zgłupiał) Fabrycznie  były zaopatrzone w końcówki na wąż 16/22 mm ( na mniejsze również) i podpięte były na trójniku do rury 25 mm. Całe szczęście że temperaturę mam monitorowaną na telefonie bo inaczej to ta jedna działająca pracowała by non stop.  300-u watowa grzałka przy obecnych temperaturach z WIELKIM trudem nagrzewa mi wodę do 25 st. 

Generalnie to od samego początku miałem z nimi problemy . W chwili włączenia ich po raz pierwszy, okazało się iż jedna w ogóle nie działała. Po mojej interwencji miły pan Chińczyk wysłał mi nową (4 dni tylko szła)

Heniu wyślij mi adres na priv to Ci je wyśle :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.