Skocz do zawartości

BioChalix - usuwanie fosforanów. Co o tym sądzicie?


Morganelo

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, suricade napisał:

A do czego chcesz to użyć?

Czytam, że ludzie używają różnych absorberów... może właśnie ten jest najbardziej ekonomiczny.

Czyli jako absorber... albo i jako podłoże ? + dodatkowo do podwyższania pH ;) 

Godzinę temu, ziemniak napisał:

Tak tylko pytanie po ilu latach to wiaderko nie będzie spełniało swojej funkcji...

Jeśli to prażone skały.... to poza wodą nic się nie powinno dziać przez wiele lat... a w wodzie trzeba przetestować. Wymiana pewnie spadnie, jak zarośnie biofilmem bakteryjnym; ale jeśli w oczku ma działać, to czemu nie w akwarium?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@suricade Jeśli się zdecyduję... to wrzucę obok pompy w panelu w siatce .... ale jeśli będą jakieś problemy z glonami lub fosforanami.... Struktura żwirku 2-16mm nie powinno być problemu z przepływem.... co kilka miesięcy wymiana jeśli zarośnie...

4 pln rocznie na 1000l...;) Wydajniejszy od Seachem PhosGuard 170 razy (https://seachem.com/phosguard.php) , bez żadnego regenerowania...

Oczywiście kusi mnie, żeby wysypać to jako podłoże... cena niewiele wyższa niż za żwirek kwarcowy (przy uwzględnieniu objętości...) zbija fosforany do poziomu ograniczającego glony  i podnosi pH... produkt idealny, o ile działa ;)

Jest jeszcze bioporif... mniej fosforu absorbuje... ale ładniejszy na podłoże ....https://allegro.pl/oferta/bioporif-big-bag-1m3-7249471326; 129 pln/25l...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem biokalonit, wrzuciłem do wiadra 20l 50g tego cuda, dodałem fosforan potasu; głowica zapewnia przepływ. Uzyskałem stężenie 2-3 ppm wg testu...

Po 24h bez zmian....

Czytam... i laboratorium Place Lab , które robiło testy sorpcji fosforu dla tej firmy  (http://www.hydroidea.com/wp-content/uploads/BioKalonit-badanie-sorpcji-fosforu.pdf)... jest zarejestrowane... jako agencja reklamowa (https://www.biznesfinder.pl/zamosc-place-lab-kolbus-b-4785642.html, Place Lab Barbara Kolbus) .

Laboratorium jest w poddomenie.... piszą tam, że robią badania sorpcji fosforu zgodnie z normą... ale nie podają jaką ;)

Można też przeczytać na stronie laboratorium, że (http://badaniawody.placelab.pl/?page_id=71)  "Podwyższona wartość azotanu, wbrew popularnym twierdzeniom, nie stanowi szczególnego problemu, gdyż azot ulatnia się do powietrza, co następnie powoduje obniżenie stężenia azotanu w wodzie." Super ;)

Strona wygląda dla mnie... ciekawie ;)

Biochalix testował @miron.dmt.

Na podstawie tego wątku szacuję, że był wydajny ok. 1000 razy mniej niż podaje producent w materiałach reklamowych ;)

Jakoś nie patrzę optymistycznie na ten produkt, ale jeszcze potestuję ;)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałem 50 g absorbera (tlenek aluminium). W ciągu doby fosforany spadły do 1 ppm.

przyjmując, że w wodzie 20 l było 3 ppm PO4, absorber powinien pochłonąć

0,87mg/g*50g=43,5 mg fosforanów...

czyli w wodzie zostanie 3-43,5/20=0,825 ≈1 ppm.

Zgadza się.

Dane o chłonności absorberów: https://seachem.com/phosnet.php

Z tych danych wynika też,że twierdzenie (pojawiające się w opisie produktu), iż "500 ml PhosGuard pozwala na oczyszczenie 600 litrów wody (usuwa do 30mg/l fosforanów w 600 litrach wody, w zależności od poziomu wyjściowego niepożądanych związków i liczebności obsady)." to ściema, bo 500 ml (150/250*500= 300g) może pochłonąć 300g*0,87mg/g=261 mg fosforanów (bazując na danych seachem).  Czyli z 600 lirów może usunąć 0,43 ppm fosforanów. Twierdzenie to zawyża chłonność absorbera 69 razy... marketing 😕

@ziemniak

Absorber który dodałem - najtańszy z allegro - ok. 44 pln/litr (Fossil Clear).

Microbe-Lift Phos-Out 4 to tlenek żelaza czyli 1,41 mg/g absorpcji (1,62x więcej od tlenku glinu)

Jeśli kupisz Microbe-Lift Phos-Out 4 poniżej 71 pln/litr granulatu,to jest lepszy.... ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.