Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z prawej jest wymiar 10mm od czoła gąbki do czoła ruchomej przegrody a lewej jest wymiar 13 mm od czoła gąbki łącznie z grubością pcv 3mm przegrody.

Przy zasysie dnem muszą być inne większe wymiary wlotu wody niż gdyby je zrobić z frontu szczelinami. Plezi pisał że dla DCT4000 optymalne jest ok 8 cm2 wlotów szczelinami z przodu

Przy jednej szczelinie w dnie dla pomp 2000l/h okno wlotowe wody musi być 20cm2 a dla JVP102 - 50 cm2 

Najlepiej  zrobić zasuwane dno na całej komorze TMBT i wtedy masz jak odsuniesz na całego to 75cm2 a już na pracy ustawić tak zasuwkę by spadek w komorze TMBT był max 1-2cm . Przegroda stała w komorze TMBT wystarczy jak ma wysokość od dna  20-25cm tak by tylko obejmowała 1-2 l biopolimeru.

Tylko w Kamieniu Decco uzyskałem zupełną ciszę i brak buczenia z jvp102 a to dlatego że komora była duża 25x25cm i pompa oddalona po 5-7 cm od ścianek oraz głęboko przy dnie.

Wszystkie pompy AC słychać więcej lub mniej z takim buczeniem.

Dlatego idę w pompy 2000-3000l/h  DC12 lub 24V z płynną regulacją obrotów  i nie są to Jebao - zobaczymy jak te się spiszą.

 

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Właśnie zamawiam formatki na kaseciak :). Każdy do kaseciaka dodaje coś od siebie to moja wersja będzie na początek taka:

1. Wymiary jak na rysunku z tego postu, ale zamiast wymiaru 110 mm zrobię wymiar 90 mm pod pompę Tunze 1073.060. Czyli w komorze pompy będzie pompa właśnie i blok purolite.

2. Na razie zrezygnuję z biopolimeru i skrócę kaseciak do wymiaru stałej przegrody z rysunku. Czyli ostatecznie będzie on miał wymiary zew 252x172x480h i i będzie przyklejony do prawej szyby z tyłu akwarium.

3. Jeśli w czasie testów już po sklejeniu okaże się, że konstrukcja będzie za głośna, to pompę wymontuję z kaseciaka i schowam ją na dnie akwarium.

58 minut temu, deccorativo napisał:

Przy zasysie dnem muszą być inne większe wymiary wlotu wody niż gdyby je zrobić z frontu szczelinami. Plezi pisał że dla DCT4000 optymalne jest ok 8 cm2 wlotów szczelinami z przodu

Przy jednej szczelinie w dnie dla pomp 2000l/h okno wlotowe wody musi być 20cm2 a dla JVP102 - 50 cm2 

To przy pompie o wydajności 5000 l/h mniej więcej jaką powierzchnię powinna mieć szczelina zasysu dnem ?

1073.060#01 (1).jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Po pierwsze jako że jest to mój pierwszy post witam serdecznie szanowne grono forumowiczów.

Lada dzień stanę się szczęśliwym posiadaczem szkiełka 120x60x55 i chociaż będzie to Tanganika to rozwiązania filtracyjne prosto z Malawijskiego forum ;)

W baniaczku jest już turbo kaseciak (może już się domyślacie co to za baniak?) ale chcę wstawić tam nową konstrukcję z blokiem purolite. Pytanie do autora tematu lub innych użytkujących taki all in one. Czy umieszczenie TMBT przed gąbką nie zapycha jej zbyt szybko, czy może lepiej umieścić biopolimer w komorze pompy a do czyszczenia biomasy użyć świderków jak magik deccorativo ? :)

Opublikowano
10 godzin temu, przemas8888 napisał:

W baniaczku jest już turbo kaseciak (może już się domyślacie co to za baniak?) ale chcę wstawić tam nową konstrukcję z blokiem purolite. Pytanie do autora tematu lub innych użytkujących taki all in one. Czy umieszczenie TMBT przed gąbką nie zapycha jej zbyt szybko, czy może lepiej umieścić biopolimer w komorze pompy a do czyszczenia biomasy użyć świderków jak magik deccorativo ? :)

Jeśli to już zrobione i to  prawdziwy turbo kaseciak czyli bez przegrody między gąbką a pompą  i to koniecznie na  jvp102 - to może być w tym temacie jak cosik inaczej to OT walimy.

Jak masz prawdziwe turbo to odpada TMBT pod pompą bo tam wymuszonego przepływu nie ma, więc nie tylko TMBT nie będzie działało ale nawet sam start biologii bywało że z powodu za małego przepływu przez złoże ceramiki nie ruszał. Przy dojrzałej biologii to co innego.

 

 

Opublikowano

Może rzeczywiście mały OT za co przepraszam.

Prosiłbym jednak o informacje jak szybko zapycha lub nie zapycha  się gąbka biomasą w tej konkretnej konstrukcji.

Opublikowano

Ta konkretna gąbka ma bardzo dużą powierzchnię filtracyjną. Po tygodniu nawet nie kucnie. U  mnie teraz bez czyszczenia działa 3 tydzień i nie widać żeby w komorze pompy poziom wody obniżył się. A zaznaczę, że też mam ruchomą przegrodę pomiędzy pompą a gąbką, która dodatkowo tłumi przepływ.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.