Skocz do zawartości

Mętna woda- Kolejny temat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po wyciagnieciu pompy i zamieszaniu TMBT ukazal mi się taki oto widok
a3a56ad3294d0ff6c48685fa49da1b37.jpg
Wychodzi na to że tak syfi TMBT co niby nie mialo miec miejsca
Wycialem pasek z waty akwarystycznej czy jak to się nazywa i wsadzilem miedzy pompe a złożę, woda w komorze wyglada tak
a41f799208ebb798a5873d6a84caadde.jpg
W akwarium tez zauważyłem już znaczna poprawę, aczkolwiek nie ma jeszcze krysztalu

Wysłane z telefonu

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Gawlo_ napisał:

Po wyciagnieciu pompy i zamieszaniu TMBT ukazal mi się taki oto widok

Nie to bym bronił TMBT że nie mleczy wody - każdy biopolimer mleczy tak jak mleczy każdy denitryfikator.

Jak wyjmę z kasety samą ceramikę i nią zamieszam to mam wielokrotnie gorszy widok.

Pisałem ze jak damy mniej niż 3ml TMBT/l wody w systemie to mleczy i nie zwala NO3 do jednocyfrowych wartości. \wystarczy dołożyć np te brakujące 200ml TMBT lub NGBC by ruszyło z kopyta , nie mleczyło i zwalało NO3 zamiast do 20ppm tak do 5-7ppm

Jakie masz NO3 ?? i co ile i jakie robisz podmianki?

Ty dałeś silny przepływ ale powinno też być u ciebie 1,2 -1,6l TMBT w baniaku 450l - a ile ty kolego tam go masz.?

Wsadz łapę nabierz tych podkówek i zrób zdjęcie tego twojego TMBT. Może nie chowaj tego w watę tylko wyjmij i wypłucz TMBT raz w miesiącu jak fabryka każe. Morscy mają odpieniacz co usuwa te mleko a my mamy watę lub gęste gąbki do częstego płukania by to usuwać z wody.

Tak jak teraz to wata szybko się zagluci i pompa zacznie siorbać na co zwrócił ci uwagę Plezi - w drugim etapie daj tą watę nie nad ale pod TMBT - powinno zbierać ten pył a mniej się zatykać.

Coraz więcej wiemy o tych biopolimerach.

Akurat w NGBC oraz TMBT  i TMBP  wiemy już że podstawą jest

Polihydroksyalkaniany, PHA - biodegradowalna forma organicznego węgla łatwo rozpuszczalna w wodzie

w NGBC zawieszone w skrobii kukurydzianej a w TMBT nie wiem w czym by się powoli uwalniały.

Proszę też zwrócić uwagę iż ten PHA to biopolimer węgla organicznego zbliżony do wódki.

Więc jak producent podaje nie przekraczać jakiejś dawki to się tego trzymać bo można ryby upić.:D

Jak na samym początku przesadziłem z dawką NGBC to ryby łapały tlen z nad lustra wody jak biopolimer ruszał a w baniaku dopiero było mleko.

Ale wszystkie te biopolimery są dla ryb oraz dla ludzi z głową więc zachęcam do stosowania.

tu następne biopolimery  jak grzyby po deszczu 

http://www.bulkreefsupply.com/video/view/brs-biopellets-video/

http://www.bulkreefsupply.com/catalog/product/view/id/1269/

 

 

 

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano
6 godzin temu, deccorativo napisał:

Jakie masz NO3 ?? i co ile i jakie robisz podmianki?

NO3 - 10 - podmianki co 2 tyg wraz z czyszczeniem szyb, ok 40% wody W akwarium dziala absorber z Purolite

6 godzin temu, deccorativo napisał:

Ty dałeś silny przepływ ale powinno też być u ciebie 1,2 -1,6l TMBT w baniaku 450l - a ile ty kolego tam go masz.?

na razie mam 1L - jak cos to  dokupie kolejny litro i dosypie tylko czy to cały czas tak brudzi?

6 godzin temu, deccorativo napisał:

Wsadz łapę nabierz tych podkówek i zrób zdjęcie tego twojego TMBT. Może nie chowaj tego w watę tylko wyjmij i wypłucz TMBT raz w miesiącu jak fabryka każe. Morscy mają odpieniacz co usuwa te mleko a my mamy watę lub gęste gąbki do częstego płukania by to usuwać z wody.

Tak jak teraz to wata szybko się zagluci i pompa zacznie siorbać na co zwrócił ci uwagę Plezi - w drugim etapie daj tą watę nie nad ale pod TMBT - powinno zbierać ten pył a mniej się zatykać.

Zdjęcie zrobię jak sciągne tą wate, na razie chce zobaczyć do jakiego stopnia wyklaruje mi się woda. Nie płukałem jeszcze TMBT bo wsadziłem je 2tyg temu.

Myśle ze jak dam wate pod TMBT to te zanieczyszczenie z niego będzie wpływać do zbiornika i  wyłapywane dopiero przy kolejnym przejsciu wody przez kaseciak, wiec nie uzyskam nigdy klarownej wody. Jeśli chodzi o dołożenie TMBT to mogę spróbować dołożyć- tylko czy jak ruszy to dalej będzie tak brudzić czy to tylko tak na początku?

 

Opublikowano

To wyrażnie robisz żle jak podejrzewaałem. Co z tego że masz silny przepływ jak złoża za mało by ruszyło.

TMBT jeszcze nie działa bo nie minął miesiąc a całe NO3 zdejmuje ci ten Purolite co też nie robi wcale.:cry:

Albo nie ma przepływu przez złoże albo jest od dawna zapchany , albo masz efekt Ursynowa.

Powinno stale być 10ppm NO3 bez żadnych podmian .  Ty podmieniasz 20% wody co tydzień ( 40% co 2tyg) to masz zwykły poziom NO3 w wielkim baniaku bez żadnych żywic.

Nie działa ci ani Purolite ani TMBT.

Zapewne przy tej dawce TMBT nawet po miesiącu ci nie zadziała tylko będzie silnie mleczył wodę , a dołożenie teraz powiedzmy następne 0,5l TMBT odsuwa start o następny miesiąc mleczenia.

Jak się coś robi to trzeba myśleć kolego.

 

 

 

Opublikowano

Deccorativo zaraz napisze, że sieję defetyzm, ale miałem TMBT przez półtora roku i mogę powiedzieć, że jak zaczęło mi pracować, to własnie tak pyliło. Miałem to w rurze PCV jako filtr zraszany i na dole miałem owatę, więc na oko 95% zatrzymywało. Natomiast jak poleca producent płukałem to co miesiąc i wtedy widziałem ile tego pyłu jest. Dobre natlenienie złożna, szybki przepływ i porządny mechanik musi być zapewniony.

4 minuty temu, deccorativo napisał:

Zapewne przy tej dawce TMBT nawet po miesiącu ci nie zadziała tylko będzie silnie mleczył wodę , a dołożenie teraz powiedzmy następne 0,5l TMBT odsuwa start o następny miesiąc mleczenia.

u mnie nie było efektu mleczenia nigdy.

Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, deccorativo napisał:

Powinno stale być 10ppm NO3 bez żadnych podmian .  Ty podmieniasz 20% wody co tydzień ( 40% co 2tyg) to masz zwykły poziom NO3 w wielkim baniaku bez żadnych żywic.

Kto ma taki poziom bez żadnych żywic? Akwa tylko na samym złoży biologicznym?? Gdyby to był zwykły poziom NO3 bez żywic w takim baniaku to nikt by nie kombinował aby obiżać ten poziom, bo po co?

U mnie bez Purolite na samym złożu biologicznym bez dłuższej podmiany poziom NO3 sięgał 40 a nawet więcej

37 minut temu, deccorativo napisał:

Nie działa ci ani Purolite ani TMBT.

Skąd taki wynik NO3 w baniaku? skoro było inaczej bez purolite?

37 minut temu, deccorativo napisał:

Zapewne przy tej dawce TMBT nawet po miesiącu ci nie zadziała tylko będzie silnie mleczył wodę , a dołożenie teraz powiedzmy następne 0,5l TMBT odsuwa start o następny miesiąc mleczenia.

Najważniejsze pytanie, czy przestanie mleczyć jak już ruszy? 

 

37 minut temu, deccorativo napisał:

Jak się coś robi to trzeba myśleć kolego.

Tak wiem... nie wiem co mam odpowiedzieć 

Zapoznaj się z 11 postem w tym temacie http://forum.klub-malawi.pl/topic/15269-biopolimer-tmbt-biologiczne-usuwanie-no3-oraz-po4/?page=2 chodzi o dawkowanie na dole posta ;) 

A jeśli się coś zmieniło najwyraźniej mi umknęło 

PS: zazwyczaj zanim coś zrobię staram się zaczerpnąć o tym informacji, tak i bylo w przypadku TMBT

Edytowane przez Gawlo_
Opublikowano
Godzinę temu, Gawlo_ napisał:

NO3 - 10 - podmianki co 2 tyg wraz z czyszczeniem szyb, ok 40% wody W akwarium dziala absorber z Purolite

...mając na takim poziomie NO3  ( pewnie dzięki purolite jak piszesz) ja bym zastanowił się nad tym czy jest sens stosować TMBT.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
24 minuty temu, Gawlo_ napisał:

A jeśli się coś zmieniło najwyraźniej mi umknęło 

PS: zazwyczaj zanim coś zrobię staram się zaczerpnąć o tym informacji, tak i bylo w przypadku TMBT

poszedłeś na łatwiznę i przeczytałeś pierwsze kilka postów :D gdzie były dane producenta - poczytaj taki posty 95 i 96 bo cały czas dawkowanie biopolimeru u nas w malawi było tematem nr jeden tak przy NGBC jak i TMBT.

Czy nie zrozumiale i nie  jasno napisane kiedy nie działa a kiedy zadziała i do ilu zwala? i na ile litrów baniaka ile włożone?

Nie mam zamiaru cię przekonywać - nie chcesz posłuchać to rób jak sam uważasz. tylko potem nie pisz że TMBT to szajs i pyli do wody czy jak ja to określam mleczy.

U mnie od 2 lat TMBT nie pyli ani nie mleczy i ciągle ten sam .

 

Opublikowano

 

6 minut temu, deccorativo napisał:

poszedłeś na łatwiznę i przeczytałeś pierwsze kilka postów :D

Co prawda całego tematu nie przeczytałem, ale nie było to też tylko pierwsze kilka postów..

7 minut temu, deccorativo napisał:

Nie mam zamiaru cię przekonywać - nie chcesz posłuchać to rób jak sam uważasz.

Gdybym robił jak sam uważam to nie pisałbym tutaj... 

17 minut temu, AndrzejWalb napisał:

...mając na takim poziomie NO3  ( pewnie dzięki purolite jak piszesz) ja bym zastanowił się nad tym czy jest sens stosować TMBT.

Mam już 1l szkoda mi teraz je wyciągnąć wole dołożyć i samemu przekonać się o jego działaniu ;) wiec kolego @deccorativo jesli możesz mi doradzić ile dorzucić to byłbym wdzięczny. Nie musisz mnie do niczego przekonywać.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.