Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak tutaj masz obszerną fotorelację, w zasadzie niewiele się zmieniło od tego czasu poza nowymi wersjami Decco. Ja jednak wierny jestem tradycyjnej konstrukcji :) pewnie dlatego też jeżdżę 20 letnią Corollą hehe

 

Opublikowano
Dnia 16.03.2017 o 14:26, deccorativo napisał:

20170316_134723.thumb.jpg.1697fe4c777f8925644279eea97ac5ed.jpg

Deccorativo rozumiem że jest to rzut z góry. Prosiłbym więcej instrukcji obrazowych żeby to dogłębnie zrozumieć. Czytałem Twoje wcześniejsze posty z budowy kaseciaków, szczególnie turbo na falowniku i widzę że ten projekt jest już nieźle stuningowany. Takie pytanie czy ten kaseciak był już testowany w akwarium czy tylko w wannie? Co do wlotu w zwykłym kaseciaku robiłeś go od boku a w tym turbo na falowniku wydaje mi się że jest od dołu

Opublikowano
Dnia 16.03.2017 o 15:52, pozner napisał:

Cały czas pokazujesz to tło z kaseciakiem na wprost. Przekłamujesz w ten sposób perspektywę i ukrywasz, jak to wygląda naprawdę. Sfotografuj to też pod kątem, tak żeby było widać jak to naprawdę wygląda.

Bo na akwarium właśnie patrzę z przodu  co wiernie oddaje perspektywę.

Czyli sposób oddania trójwymiarowości  ale  już także takie fotki z boku umieszczałem na forum.

Mogę ponownie wkleić.

ATT00414.thumb.jpg.db7a41f3a566b49623318c19cc702a9f.jpg

Zobaczysz tylko schowany falownik chyba że akwarium oglądasz zupełnie z boku ale wtedy u wszystkich wychodzą rózne rzeczy które patrząc z przodu  czy pod kątem są  ukryte.

5 godzin temu, Zygi napisał:

Co do projektu rozumiem że wymiar wysokości kaseciaka to około 21cm a szerokość 25cm. Ile on odstaje w centymetrach od tła? Rysunek projektu kaseciaka jest dla mnie poglądowy, bo z niego na pewno nie udałoby mi się zrobić cokolwiek. Jestem wzrokowcem i wolę to zobaczyć, wtedy zrobię bo mam jakieś zdolności techniczne i manualne.

Zygi czy dasz tło czarne z pcv czy takie płaskie kamienne jak wybrałeś - to już tylko twoje widzimisie.

O tym z pcv Darek napisze że widzi cegłę czy jak pozner basztę.

Jak dasz takie 3D - to można bardziej zamaskować tą cegłę.

W projekcie jest szerokość kasety 252 mm  jej grubość czyli odstawanie o szyby tylnej 216 mm natomiast wysokość kasety nie jest podawana bo każdy ma inną.

Wysokość kasety to wymiar od dna akwarium do wzmocnienia wzdłużnego tylnego minus 10cm - wtedy dno kasety jest 5cm nad warstwą piasku 5 cm jaką zazwyczaj dajemy . Jak dasz inną grubość piasku to dno kasety powinno być 5 cm nad piaskiem i sobie sam to wylicz.

Co do wzrokowców to albo poproś Plezi by ci ten projekt zrobił w 3D  albo poczekaj z 2 tygodnie jak skończę pokrywy z ledami , bo będę kleił dwa kaseciaki uniwersalne jeden na jvp102 a drugi na sobo wp300m  to ci wkleję fotki.

Teraz wszystkie projekty testuję w wannie by nie stresować ryb i włożyć sprawdzoną konstrukcję jak np. Kamień Decco - tydzień hula już w baniaku.

 

 

Opublikowano
4 minuty temu, deccorativo napisał:

Co do wzrokowców to albo poproś Plezi by ci ten projekt zrobił w 3D  albo poczekaj z 2 tygodnie jak skończę pokrywy z ledami , bo będę kleił dwa kaseciaki uniwersalne jeden na jvp102 a drugi na sobo wp300m  to ci wkleję fotki.

Poczekam, nie ma problemu bo i tak wcześniej nie będę jeszcze zamawiał.

Ten falownik co go widać na fotce jest dodatkowym? Drugi jak rozumiem jest wewnątrz kaseciaka?

Bardzo ładne tło, podoba mi się bardziej od tego ciemnego. Gdzie takie można zakupić?

Jeszcze jedno, gdzie masz wlot do kaseciaka? Od spodu? 

Opublikowano
9 minut temu, deccorativo napisał:

poczekaj z 2 tygodnie jak skończę pokrywy z ledami , bo będę kleił dwa kaseciaki uniwersalne jeden na jvp102 a drugi na sobo wp300m  to ci wkleję fotki.

Chętnie bym zobaczył taką szczegółową fotorelacje z klejenia kaseciaka , zwłaszcza że chyba też będę chciał użyć do swojego sobo300m.

Opublikowano

Tą basztę poznera :D ma napędzać Atman306 z wylotem nad kasetą za pomocą peszela a falownik jest dodatkowy choć życie pokaże po ustawieniu kamieni czy nie powędruje na przeciwną boczną ścianę i będzie widoczny, zasys jest tylko w dnie jedną szczeliną i dla pomp 2000l/h wystarcza jak ma ok 4cm2 powierzchni , dla pomp DCT4000l/h Plezi dobrał 7-8 cm2 jako optimum a dla jvp102 który zrobiłem jako uniwersalny to powinno być ok 50cm2 dlatego szczelina w dnie 30cm2 nie wystarczyła i wyciąłem także dodatkowe  z przodu - sumarycznie ok 50cm2.

 

 

Opublikowano

 

17 minut temu, deccorativo napisał:

Tą basztę poznera :D ma napędzać Atman306 z wylotem nad kasetą za pomocą peszela a falownik jest dodatkowy choć życie pokaże po ustawieniu kamieni czy nie powędruje na przeciwną boczną ścianę i będzie widoczny, zasys jest tylko w dnie jedną szczeliną i dla pomp 2000l/h wystarcza jak ma ok 4cm2 powierzchni , dla pomp DCT4000l/h Plezi dobrał 7-8 cm2 jako optimum a dla jvp102 który zrobiłem jako uniwersalny to powinno być ok 50cm2 dlatego szczelina w dnie 30cm2 nie wystarczyła i wyciąłem także dodatkowe  z przodu - sumarycznie ok 50cm2.

 

 

Pisałem nie raz, ale jeszcze raz napiszę- warto zrobić regulowany wlot zasysu dodatkową formatką wklejoną w szynach od środka kasety. Można w ten sposób ustawić poziom jaki komu pasuje. U mnie przy turbo kasecie na pompie Aqua Nova 4000l jest okno dołem około 20cm2. A mogę regulować do jakiś 30-40cm2. Przy 10cm2 poziom wody zszedł tak nisko, że pompa zaczęła siorbać.

Może dlatego potrzebuję większą powierzchnie bo jest to wersja turbo. Tego nie wiem ale regulację warto zrobić.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
50 minut temu, Kubeq napisał:

Chętnie bym zobaczył taką szczegółową fotorelacje z klejenia kaseciaka , zwłaszcza że chyba też będę chciał użyć do swojego sobo300m.

Mówisz i masz :)

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.