Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Elektryk2e – Witaj. Piasek + jakieś skałki + jakiej kryjówki (które można trochę rozbudować) - jest OK.

Akwarium ma się podobać Tobie. Wiesz o potrzebie redukcji (korekty) lub powiększenia zbiornika. Druga opcja lepsza:icon_smile:, z powiększeniem liczby ryb w obrębie gatunków. Cyrkulację itp ogarniesz z czasem.

11 godzin temu, elektryk2e napisał:

Co sądzicie o wymiarach 200x30x45,

mam tylko takie możliwości na powiększenie zbiornika, podobno w Malawi liczy się powierzchnia dnia nie wysokość...

...no właśnie - powierzchnia, a nie długość. Zamiast dna 200x30cm IMHO dużo lepsze jest np.150x50cm. Jeśli głębokość (nie wysokość) ma mieć max 30cm to zmieniłbym biotop. Ale już teraz masz 35cm - to znaczy są jednak możliwości.......

Powodzenia.

Edytowane przez tom77
Opublikowano
36 minut temu, Post_Mortem napisał:

Odnośnie aranżacji - nie za bardzo widzę w akwarium kryjówek, a w przypadku mbuny to podstawa.

Aranżacja pewnie jest pod Aulonocarę calico, która też tam pływa ;)

Opublikowano (edytowane)

Kolejną sprawa jest światło- dekoracyjne czy nie to nie może się palić 24h. Ryby też muszą spać

Edytowane przez jaras
Opublikowano

elektryk  - mnie powaliło to że bojownika nie zdołałeś utrzymać przy życiu więc wszystkie te krytyczne i słuszne uwagi co do ułożenia skały, filtracje, światełka i nie trafna obsada, żle wsadzone anubiasy żony - to wszystko jest bez znaczenia w sytuacji gdy nie wiemy  czy tylko ten sum 15 cm ma szansę przeżyć.

Czy wiesz co to jest start biologiczny nitryfikacji w akwarium i czy to masz???

Czy wiesz jak to sprawdzić?? bo czas nagli.

 

 

 

Opublikowano

Bojownik umarł na drugi dzień po zakupie. Domniemam ze albo był na wykończeniu albo przeżył szok. Wstawiłem go do odstanej wody...

nie robiłem testów na azotyny i azotany oraz amoniak, mysle ze po trzech tygodniach w kubelku bakterie już się namnożyły. Dodałem bacto active na początku aczkolwiek nie wiem na ile to pomogło bo nie wierze w bakterie które żyją w buteleczce przez 3 lata. 

Opublikowano

Bojownik umarł na drugi dzień po zakupie. Domniemam ze albo był na wykończeniu albo przeżył szok. Wstawiłem go do odstanej wody...

nie robiłem testów na azotyny i azotany oraz amoniak, mysle ze po trzech tygodniach w kubelku bakterie już się namnożyły. Dodałem bacto active na początku aczkolwiek nie wiem na ile to pomogło bo nie wierze w bakterie które żyją w buteleczce przez 3 lata. 

Powiedzcie jeszcze dwa słowa na temat napowietrzania, czytałem żeby odpuścić brzęczyk, który nic nie daje. Wymiana tlenowa zachodzi na powierzchni wody. Czy filtr kaskadowy ruszający powierzchnia wody jest wystarczający? 

Opublikowano
15 minut temu, elektryk2e napisał:

Bojownik umarł na drugi dzień po zakupie. Domniemam ze albo był na wykończeniu albo przeżył szok. Wstawiłem go do odstanej wody...

nie robiłem testów na azotyny i azotany oraz amoniak, mysle ze po trzech tygodniach w kubelku bakterie już się namnożyły. Dodałem bacto active na początku aczkolwiek nie wiem na ile to pomogło bo nie wierze w bakterie które żyją w buteleczce przez 3 lata. 

Bojowniki to bardzo odporne ryby , mogą żyć w litrze wody bez tlenu z samym CO2 i NO2 oraz NO3 po niebiosa. - byle mogły tlenu zaczerpnąć z nad powierzchni. To na prawdę musiał być superszok.

Ty zacznij nie od tych wszystkich słusznych rad ale od zakupu 3 testów kropelkowych koniecznie firmy JBL .

Czasami nie idż po to do tego zoologa co ci ryby sprzedali. 

Masz kupić  tylko takie ( tłumaczenia że nie mieli nie przyjmuję a za zakup paskowych 6in1 opluję ci ekran laptopa) :D

JBL pH tylko zakres 7,4-9 nie inny

JBL NO2

JBL NO3

i zmierz a będę spokojniejszy albo i nie.

 

Opublikowano

Henryku,

Doceniam Twoje dobre chęci, ale w tym wątku proponuję się skupić się na tym, co jest przedmiotem tego działu. Ewentualne dyskusje w kwestiach związanych z jakością wody, startem akwarium, cyklem azotowym i zachowaniami ryb proponuję prowadzić w odpowiednich działach, jeśli autor wątku wyrazi taką wolę.

Opublikowano

Oczywiście masz rację a nawet NIe.:D

Sprawa czy gościu ma biologię czy jej nie ma jest sprawą nadrzędną nad przedstawianiem się i wszystkim co tu mu doradzono i na pewno warta  przeniesienia tematu do Podstaw o co zresztą ja proszę bo elektryk nie jest jeszcze świadom możliwości moderatora tego forum ani też zagrożeń - ale może się połapie i założy nowy temat jak ty nie przeniesiesz jednym kliknięciem .

kończę OT

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.