Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 godzin temu, deccorativo napisał:

Beznadzieja mogło to 0,2ppm NH4 zostać

chodziło o to byś zmierzył po wlaniu WA ostateczny poziom NH4 a nie jutro.

Jutro będzie futro.

By zorientować się czy po dawce testowej WA biologia jest czy jej nie ma trzeba od razu po wlaniu zmierzyć NH4 i NO2 oraz NO3 jako wartości startowe  a nie na drugi dzień .

Bo jeśłi biologia jest to już po 12h  powinien być wyrażny wzrost NO2 od tego poziomu jaki był po wlaniu WA .

Od razu po 12-24h powinien znikać NH4 , NO2 bardzo mocno wzrosnąć a jednocześnie od razu powinien wzrastać także NO3.

coż mam powiedzieć:(

Ups..., niestety tyle mogę odpowiedzieć i prosić o wskazówki jak dalej postępować. Czy robić biologię od początku według szablonu?

Ale pojawił mi się inny problem. Tetra, która ma odpowiadać za biologię przecieka i będę zmuszony ją rozkręcić i wymienić uszczelki. Czy na ten czas nic w baniaku nie robić w sprawie wyhodowania biologii? Czy może przełożyć złoże ceramiczne tymczasowo do mechanika jbl i hodować biologię według szablonu, a po naprawieniu Tetry wrzucić do niej złoże? Czy może jakoś inaczej to rozwiązać?

Opublikowano

Następna doba ci ucieka a ty nadal nie zmierzyłeś tego o co prosiłem - zmierzch już więc i dziś nie zrobisz.

Zmierz jutro rano czy po południu i podaj wyniki NH4, NO2, NO3 nic więcej nie mierz.

Jak tetra nie chodzi to przełóż ceramikę z kubła do tego AqC - woda przez złoże może stać kilka godzin - jak wymienisz w tym czasie uszczelki to nic nie ruszaj. Natomiast jak to kilkudniowa operacja a w tym czasie kubeł będzie stał to przekładaj do AqC

Start biologi zrobisz jak się okaże że ta w starym złożu padła - na razie od dwu dni nic od ciebie się nie mogę dowiedzieć na ten temat.:cry:

  • Dziękuję 1
Opublikowano
4 minuty temu, deccorativo napisał:

Następna doba ci ucieka a ty nadal nie zmierzyłeś tego o co prosiłem - zmierzch już więc i dziś nie zrobisz.

Maestro, obiecuję poprawę - rzeczywiście zmierzch nadchodzi nieubłaganie.:)

7 minut temu, deccorativo napisał:

Zmierz jutro rano czy po południu i podaj wyniki NH4, NO2, NO3 nic więcej nie mierz.

Jutro będą zrobione.

9 minut temu, deccorativo napisał:

Jak tetra nie chodzi to przełóż ceramikę z kubła do tego AqC - woda przez złoże może stać kilka godzin - jak wymienisz w tym czasie uszczelki to nic nie ruszaj. Natomiast jak to kilkudniowa operacja a w tym czasie kubeł będzie stał to przekładaj do AqC

Pewnie będzie to 2-3 dniowa operacja, więc przełożę ceramikę do drugiego kubełka.

Przepraszam, pod skrótem AqC masz na myśli ten drugi filtr kubełkowy czy akwarium?

Dzięki Bardzo, Pozdrawiam.

Opublikowano

 

14 godzin temu, deccorativo napisał:

Zmierz jutro rano czy po południu i podaj wyniki NH4, NO2, NO3 nic więcej nie mierz.

Hej, jestem po testach:

NH4 : 0,3 - 0,4

NO2: 0,1

NO3: 10 - 15 (bliżej 10), na szablonie z kolorami jbl mierzyłem według górnej skali.

Opublikowano
Dnia 13.03.2017 o 21:47, sambor napisał:

Dawka testowa WA w ilości 0,5ml zapodana wczoraj. Przed chwilą wykonałem pierwsze testy :

ph - 7,6

NH4 - 0,05

NO2 - 0,025-0,05

NO3 - 0,5-1,0

plus do tego wlane 3x po 0,5ml WA i nie zmierzone ile jest NH4  - :cry: zadziwiająca indolencja.

to po 2-3 dniach wyniki

7 minut temu, sambor napisał:

 

Hej, jestem po testach:

NH4 : 0,3 - 0,4

NO2: 0,1

NO3: 10 - 15 (bliżej 10), na szablonie z kolorami jbl mierzyłem według górnej skali.

świadczą że :

- zdrowo wlałeś ponad 0,4ppm tej WA

- częściowo oba etapy nitryfikacji przetrwały w tym suchym złożu nie wiem ile czasu tak to było ale może się kiedyś dowiemy i wyrażnie widać że nitryfikacja jest od razu na obu etapach . - rośnie NO2 i także od razu i NO3.

 

Sambor zapamiętać - test JBL NO3 w słodkiej wodzie odczytujesz z tej środkowej skali czyli te niższe wartości.

Ten wyżej o większych wartościach jest dla morskich. Mam nadzieję że w obu przypadkach podałeś wyniki z tej samej skali.

Co teraz - a no nic poza tym że możesz dla przyśpieszenia wlać do wyboru jedne z nich -  bakterii nitryfikacyjnych bez pożywki

1-2 ampułki Prodibio Biodigest

albo

Seachem Stability

i wybierać szybko obsadę :D

 

 

 

Opublikowano

Hej Deccorativo, dzięki za natychmiastowe reakcje i wskazówki oczywiście.

12 godzin temu, deccorativo napisał:

plus do tego wlane 3x po 0,5ml WA i nie zmierzone ile jest NH4  - :cry: zadziwiająca indolencja.

sprostuję tylko, że w sumie do tej pory wlałem 3x 0,5 ml WA.

12 godzin temu, deccorativo napisał:

częściowo oba etapy nitryfikacji przetrwały w tym suchym złożu nie wiem ile czasu tak to było ale może się kiedyś dowiemy i wyrażnie widać że nitryfikacja jest od razu na obu etapach . - rośnie NO2 i także od razu i NO3.

Przyznam się, byłem przekonany że żadnego życia w tej ceramice nie wskrzeszę. TO CUD.

12 godzin temu, deccorativo napisał:

Sambor zapamiętać - test JBL NO3 w słodkiej wodzie odczytujesz z tej środkowej skali czyli te niższe wartości.

Ten wyżej o większych wartościach jest dla morskich. Mam nadzieję że w obu przypadkach podałeś wyniki z tej samej skali.

Więc dzisiaj rano według środkowej skali NO3 było 5 - 10. Natomiast wcześniejsze wyniki miały wartości mniejsze, a te na szczęście na skali się pokrywają.

12 godzin temu, deccorativo napisał:

Co teraz - a no nic poza tym że możesz dla przyśpieszenia wlać do wyboru jedne z nich -  bakterii nitryfikacyjnych bez pożywki

1-2 ampułki Prodibio Biodigest

albo

Seachem Stability

i wybierać szybko obsadę :D

Mam Prodibio Biodigest, zapodam 2 ampułki.

Tetra już naprawiona, uszczelki wymienione jak na razie nic nie cieknie. Wszystkiemu była winna pęknięta malutka uszczelka, która jest w środku przy zaworach. Teraz wkładam CUDOWNE złoże do kubełka i niech kwitnie.

A jeszcze pytanko - czy w tej biologicznej Tetrze gąbki w górnym koszu są niezbędne, czy mogę je wywalić aby polepszyć przepływ? Mam przecież przed nią prefiltr z korpusu narurowego.

Obsada - z przyjemnością zacznę casting.

 

Opublikowano
32 minuty temu, sambor napisał:

A jeszcze pytanko - czy w tej biologicznej Tetrze gąbki w górnym koszu są niezbędne, czy mogę je wywalić aby polepszyć przepływ? Mam przecież przed nią prefiltr z korpusu narurowego.

Jeśli masz prefiltr to możesz śmiało je wyjąć...

Opublikowano

gąbki też były stare i zasiedlone nitryfikacją więc absolutnie bym do czasu stabilizacji nic w filtracji nie kombinował.

zostaw to wszystko po wlaniu tych bakterii i czekaj aż ci NO2 spadnie do 0,025ppm - wtedy wpuszczaj ryby.

Jak odstawisz łapy od baniaka to będzie ten moment szybko a jak zaczniesz wyjmować , przekładać to możesz przerwać ten proces stabilizacji.

To przetrwanie biologii nie jest cudem - w przyrodzie trwa miliardy lat i mimo róznych ekstremalnych zjawisk jakość bakterie zawsze przetrwają.

Opublikowano
Godzinę temu, deccorativo napisał:

gąbki też były stare i zasiedlone nitryfikacją więc absolutnie bym do czasu stabilizacji nic w filtracji nie kombinował.

zostaw to wszystko po wlaniu tych bakterii i czekaj aż ci NO2 spadnie do 0,025ppm - wtedy wpuszczaj ryby.

Jak odstawisz łapy od baniaka to będzie ten moment szybko a jak zaczniesz wyjmować , przekładać to możesz przerwać ten proces stabilizacji.

To przetrwanie biologii nie jest cudem - w przyrodzie trwa miliardy lat i mimo róznych ekstremalnych zjawisk jakość bakterie zawsze przetrwają.

Gąbki zostały, czekam na 0,025 ppm NO2. Zastanawiam się nad obsadą, ale to już w innym dziale poproszę o porady.

Jeśli chodzi o CUD biologiczny, to informuję że jestem z Torunia a tutaj coraz częściej do głosu dochodzą zwolennicy kreacjonizmu. Ale poczekajcie, wasi wnukowie za kilka lat w myśl nowej reformy oświaty o ewolucji raczej nie usłyszą.

Opublikowano
Dnia 17.03.2017 o 22:19, sambor napisał:

Mam przecież przed nią prefiltr z korpusu narurowego.

Czy prefiltr narurowy ma wielki wpływ na przepływ filtra? Czy stosując taki prefiltr bardzo spada wydajność kubełka czy nie ma wielkiej różnicy?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.