Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, witam wszystkich forumowiczów. Jestem początkującym akwarystą, zupełnym żółtodziobem od jakiegoś czasu wczytującym się w Wasze dyskusje i przyswajającym sobie rady doświadczonych praktyków. Ja jak na razie pozostaję na terenie teorii, ale mam nadzieję wkrótce wystartować. Jestem na etapie kompletowania sprzętu, mam już:               1. Akwarium 120 x 40 x 60h cm,

2. Zrobiłem pokrywę z płyty tubond z oświetleniem z modułów LED (rgb + białe) ze sterownikiem Led Dimmer Pro 3

3. Dysponuję dwoma kubełkami: jbl 1501 e i tetra ex 700.

I tutaj proszę poradźcie czy z jbl zrobić biologa a z tetry machanika czy odwrotnie? A może do jbl (biolog) podpiąć zewnętrzny prefiltr narurowy (mechanik)?

4. "Ustrojstwo" do nalewania wody.

5. Ogrzewanie: czy grzałka wewnętrzna 250 wat da radę czy zakupić większą?

6. Cyrkulacja wody: czy kupić falownik czy na razie się wstrzymać?

7. Dekoracje: planuję tło wewnętrzne z czarnego pcv, piasek kreisel, serpentynit

8. Obsada: nie mam pojęcia, ale na to jeszcze przyjdzie czas. Tak myślę.

Pozdrawiam

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Zawsze mocniejszy ( jbl 1501 ) filtr jako mechaniczny, a słabszy ( tetra ex 700 )  jako biologiczny. Potrzeba falownika wyjdzie w praniu, do czasu ułożenia kamieni i ustawienia filtracji nie da się tego przewidzieć na 100 %. Prefiltr na biologa konieczny -np. gąbka na rurze ssącej.

Opublikowano (edytowane)

ad.1 - fajnie

ad.2 - wow,

ad.3 - Ogólnie kubełek nie jest polecany jako mechanik przez zbyt małą powierzchnię zasysania w porównaniu do mechanika z gąbką

ad.4 - ok, w zależności od NO3 sprawdź czy powinieneś mieć wersję 1 czy 2

ad.5 - zależy jakiej firmy. Happet ja nie polecam. W moim 160l netto 300W happet nie dawała rady, natomiast 200W eheim jager ogarnia bez problemu

ad.6 - na falownik zawsze jest czas. Im mniej sprzętu w akwarium tym estetyczniej. Pokombinuj z wlotami i wylotami filtrów - być może falownik będzie zbędny. W razie potrzeby nie kupuj jvp 100. Tani, szybko się kończy, mało wydajny i nawet do du*y się nie nadaje :P 

ad.7 - ok

ad.8 - zalej baniak (polecam szablon startu na WA) i masz dwa tygodnie na rozmyślanie o obsadzie - po tym czasie można wpuszczać ryby. A co do startu baniaka i mierzenia parametrów - nie warto kupować testów zooleka zwłaszcza na NO3. Zainwestuj w polecany jbl. Zoolek z biegiem czasu zaczyna kłamać i pokazuje co chce
 

I ze swojego przykładu powiem Ci odnośnie sprzętu, nie kupuj najtańszego bo później będziesz kupował kolejny raz. W przypadku ograniczonych funduszy proponuję poczekać, dozbierać kasiorkę i kupić od razu coś lepszego. Powodzenia

 

Edytowane przez mareckee
Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi.

A może jbl jako biolog a przed nim prefiltr z filtra nanrurowego z owatoliną w środku? Nie chciałbym wkładać mechanika do wewnątrz akwarium.

Opublikowano

 

18 godzin temu, sambor napisał:

Dzięki za podpowiedzi.

A może jbl jako biolog a przed nim prefiltr z filtra nanrurowego z owatoliną w środku? Nie chciałbym wkładać mechanika do wewnątrz akwarium.

Mistrzowie rady potrzebuję z tą filtracją. Jakie rozwiązanie wybrać dla zbiornika 120x40x60h cm?

Mam kubełek jbl 1501e, tetra ex 700 i korpus filtra narurowego z owatoliną. Jaki system z tego zbudować? A może coś jeszcze dokupić?

Jak wspominałem wcześniej, chciałbym uniknąć wkładania filtra wewnętrznego i silić się na jego maskowanie.

Co robić? Jak żyć?

Pozdrawiam

Opublikowano
13 minut temu, sambor napisał:

Mam kubełek jbl 1501e, tetra ex 700 i korpus filtra narurowego z owatoliną. Jaki system z tego zbudować?

Czytałeś co ci Agnieszka doradziła to tak zrób albo zupełnie jak jeszcze nikt nie ma.:D

Masz trzy ustrojstwa korpus, e1501 i tetrę - to połącz je razem:D

zasys z baniaka - potem ten korpus z owatoliną za korpusem trójnik i jednym  wężem  na ssanie do e1501 a drugim wężem na ssanie do tetry a powroty z kubłów  każdy oddzielnie.

Przez ten prefiltr z korpusem i owatoliną będzie sumaryczny przepływ z obu kubłów .  Jak na 280l świat i ludzie i spełnione życzenie by nic nie było w baniaku - ale jest zagwozdka - grzałka gdzie??

Opublikowano

Dzięki wielkie, super pomysł, spróbuję tego rozwiązania. Muszę tylko przyjrzeć się mojej komodzie pod akwarium (ma pośrodku szuflady a szafki po bokach), ciekawe czy takie połączenie się tam pomieści, sprawdzę. A grzałkę (jager eheim 250 wat, 44 cm) myślałem dać w poziomie z tyłu za kamieniami, dobrze myślę?

A i jeszcze jedno dokładnie zmierzyłem akwarium, wewnątrz ma: 118x38x57h cm (57 cm-wysokość do wzmocnień). Daje to 255 litrów, jak dołożę piach i kamloty to zostanie 200-210 l wody. Czy jakieś uwagi a propos tego? 

 

Opublikowano

Jeśli masz taką szafkę, to zrób tak, jak Ci suricade napisała.

20 godzin temu, suricade napisał:

Zawsze mocniejszy ( jbl 1501 ) filtr jako mechaniczny, a słabszy ( tetra ex 700 )  jako biologiczny. Potrzeba falownika wyjdzie w praniu, do czasu ułożenia kamieni i ustawienia filtracji nie da się tego przewidzieć na 100 %. Prefiltr na biologa konieczny -np. gąbka na rurze ssącej

W zupełności to wystarczy. Jeśli już masz ten korpus, to możesz go dać przed biologa (Tetrę). Wtedy nie potrzebny jest prefiltr na zasysie Tetry.

Opublikowano
19 minut temu, suricade napisał:

Możesz dać moduły gotowe lub cementowe .

 Zyskasz dodatkowe litry wody.

Hm, nie bardzo rozumiem w jaki sposób zyskam dodatkowe litry wody jeśli włożę sztuczny kamień zamiast naturalnego. Chyba że uwzględnić pustą przestrzeń wewnątrz sztucznego kamienia. Ale czy to należy wliczać w ogólną masę wody?

A co do zdjęć z produkcji sztucznych skałek - aby silikon się nie deformował podczas odlewu należy zrobić gipsowy płaszcz, który nie pozwoli na jakiekolwiek odkształcanie. Dzięki temu otrzymamy wierną kopię kamyczka bez deformacji. Dla większego realizmu można zamiast mieszanki cementowej zastosować żywicę np. epoksydową z naturalnym kruszywem granitu, bazaltu, piaskowca itp. wierna kopia gwarantowana.

Mnie jednak tego rodzaju podróbki nie kręcą, sama myśl że mam patrzeć na udawane kamienie jakoś mną wstrząsa. Niech żyje natura. Hej.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja pisałem w innym temacie, że są delikatne, na podstawie własnych obserwacji. Jako początkujący (kilkanaście lat temu), dwa razy robiłem podejście do tej ryby i w obu przypadkach przy niewielkim pogorszeniu się parametrów wody te ryby padały jako pierwsze. Demasoni może także sprawiać problemy jeśli chodzi o dobór odpowiedniej diety. W wielu opisach wyczytałem, że jest to ortodoksyjny roślinożerca. Agresja, o której wspomniał Andrzej, zbyt mały zbiornik, źle dobrana reszta obsady (ryba stadna) powodują, że chyba w nie tylko mojej opinii, nie jest to ryba dla początkujących. Szkoda, że nie jest już aktywny na forum @SlavekG o ile pamięć mnie nie myli, miał piękne Demonarium coś ponad 800l. Ale są @_BM_ @Gonera1992 którzy z powodzeniem hodują ten gatunek (też w dużych baniakach) może podzielą się swoimi spostrzeżeniami.
    • Myślę , że @Bartek_DeBartkowi chodziło o ich agresję. Miałem stado Demasoni w akwa700 litrowym z dwoma czy też trzema gatunkami.  Były spokojne to znaczy nie agresywne wobec innych ryb. Jedne z piękniejszych ryb w moim akwarium. To , że były spokojne to miało na to wpływ kilka czynników: wielkość akwarium , reszta obsady , aranżacja. Pewnie o to chodziło Bartkowi , że jak będzie je miał  "mało doświadczony " akwarysta z naszym biotopem to mogą być problemy gdy nie dochowa wspomnianych warunków. Ale jeżeli będzie je miał jednogatunkowo ( to jest moje zdanie ) to da spokojnie rade. Ktoś powyżej napisał , że są delikatne. Z tym akurat się nie zgodzę ale każdy może mieć i ma swoje obserwacje. Dodam tylko , że w ówczesnym składzie była to najczęściej i bez kontroli rozmnażająca się ryba. Bartku..sorry , że wystąpiłem w charakterze Twojego mecenasa  . Pozwoliłem sobie wrzucić zdjęcie jednego z osobników Dmasoni z mojego akwarium:    
    • @ironcladKrótka odpowiedź. Nie zachwieje na tyle aby coś stało się rybom.  Biologie już masz w jednej Ikoli.  Możesz dodać ampułkę  lub dwie prodibio biodigest. Kupisz u Michała ( w Trzmielu).
    • @jarasdzięki za informacje w takim razie wyleczę się z mdok, a zrobię mbunarium oparte na 1 gatunku z non mbuny czyli: 1) Protomelas steveni taiwan reef  2) Pseudotropheus acei luwala lub itungi jakaś większa grupa  3) Metriaclima fainzilberi maison reef  4) Maingano lub perlmutt lub rdzawy
    • Moi mili potrzebuję porady krótkiej i treściwej na  niżej zamieszczony temat do rzeczy. Mam obecnie 2 kubły Sunsun 304 i ikola 600maxx chcę zastąpić sunsun drugą Ikola drugą ikole już mam w domu i teraz sunsun ma być oddany kumplowi ale zażyczył sobie cały z wkładem filtr pracuje już ponad miesiąc jeden i drugi pytanie czy jak pójdę na skróty do drugiej ikoli włożę nową ceramikę,matrix i purigen mocno to zachwieje biologią w akwarium akcja ma być szybka, dlaczego chcę wymienić Ikola ciągnie 17W czyli 2 zużyją tyle co jeden sunsun on tacha 34 Warty i tylko dlatego chcę wymienić sam filtr jest ok pompuje zdrowo i po miesiącu zrobił się znośny w zamkniętej szawce można spać przy nim dzięki za pomoc 
    • @Bartek_De dawaj tutaj swoją opinię odnośnie Chindongo Demasoni  W sensie dlaczego wg Ciebie nie jest polecany dla osób rozpoczynających przygodę z Malawi? Może powstanie w tym wątku jakaś lista gatunków, na które początkujący Malawiści powinni zwrócić uwagę  
    • Cześć wszystkim   Inny wątek na forum zachęcił mnie do rozpoczęcia tego tematu. Utarło się, że pewne gatunki malawijskich pielęgnic nie są polecane dla początkujących malawistów. Ciekawi mnie skąd taka opinia się wzięła i czym jest spowodowana. Zakładam, że jeśli ktoś rozpoczyna dopiero przygodę z akwarystyką jako taką i na pierwszy baniak wybrał właśnie biotop jeziora Malawi, to niektóre gatunki mogą być problematyczne. Mam na myśli bardziej bezmyślne łączenie niektórych gatunków z innymi czy to pod kątem diety, czy zachowania. Czy natomiast jakiś gatunek może być nie polecany dla osoby, która ma już jakąś świadomość akwarysty i wie co to jest cykl azotowy, wie że do zbiornika 100l nie wpuszcza się dużych ryb albo dużo ryb, poczytał trochę o wymaganiach poszczególnych gatunków ale wcześniej nie miał do czynienia akurat z biotopem Malawi? @Bartek_De nie chciałem zaśmiecać tamtego wątku, a pomyślałem, że może wyjdzie z tego ciekawa dyskusja  
    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.