Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W swojej komodzie pierwsze co to polecialy nóżki, potem jednolite plecy ze sklejki 6, kątowniki w każdym rogu. Płyty wszystkie 16, 4 pionowe poprzeczki + 2 poziome jako Polki wzmocnione. Stoi 240 L. Tak to wygląda po rozłożeniu i złożeniu, oczywiście w środku kątowniki budowlane :-)

IMAG1050.jpg

IMAG1051.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dnia ‎2017‎-‎01‎-‎27 o 11:59, eazeo83 napisał:

A i najważniejsze walcz o te 180cm. Każdy cm się liczy :) Jak postawisz nowe szkło będziesz żałował że nie wykorzystałeś dostępnej przestrzeni.

Mam niemą zgodę małżonki na zajęcie całej komody (180 cm) ;-). Ale jest jedno ALE. Nie ma zgody aby nowy blat wystawał poza obrys komody z przodu. Nie chce mieć akwarium 40 cm głębokiego dlatego trzeba powalczyć o głębokość. Mam pewien pomysł.

1. Odsuwam komodę od tylnej ściany, tak żeby licowała się z kawałkiem ściany po lewej stronie (patrząc na wprost).

2. Poza wzmocnieniami opisanymi powyżej planuję jedną modyfikację: Blat który pójdzie na górę musi wystawać jedynie z jednej strony, tj. z tyłu. Czy dobrym pomysłem będzie na tył zastosowanie takich nóg http://allegro.pl/nogi-do-stolu-chrom-710mm-fi60mm-4szt-komplet-hit-i6629265145.html jako podpory dla wystającej poza obrys komody części blatu? Wtedy mógł bym zbliżyć się z głębokością do 60 cm. A to było by już coś;-).

Jeśli to dobry pomysł to pojawia się pewna wątpliwość

3. Co z poziomowaniem całości? Zakładam że pod ciężarem komoda lekko zapracuje, czego raczej nie zrobią te nogi. W związku z powyższym może się okazać, że część blatu leżąca na komodzie może być ciut niżej niż ta na nogach? Macie na to jakiś patent? A może to sztuczny problem, które zwykłem sobie sam wymyślać?

Jak widzicie tylko nad tym jednym tematem zastanawiam się już drugi miesiąc. Ale cierpliwość popłaca. Jest szansa na wymiar 180/60/60 (648 l).

 

Proszę o sugestie lub inne możliwości spełnienia wymagań mojej ukochanej małżonki.

 

Opublikowano

Te nogi spokojnie mogą być. Jednak za te same pieniądze poszerzył bym dno szafki też do 60cm płytą 18mm i miedzy dno a blat wstawił plecy całe albo tylko kilka pasów płyty powiedzmy po 20cm. ewentualnie kantówki, łaty etc. Nie będzie wtedy problemu z wypoziomowaniem całości. Jeżeli nie chcesz ruszać tego dna to można przykręcić do istniejącego ten dodatkowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.