Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No mam kłopot bo się jak żaba nie rozdwoję.:D  w konkursach na najpiękniejszą i najmądrzejszą żabę.

Albo tu w dziale Oświetlenie albo w Osprzęcie gdzie grzałki nie mogę napisać jednocześnie .

Zrobiłem takie 2in1 a toto świeci i grzeje wodę.:)

Budowa jest prosta jak budowa cepa, profil ameliniowy nie malowany bo wiecie - nie pomalujesz:D tylko ma być anodowany bo taki się nie utlenia w wodzie alkalicznej .

kupujesz tu taki profil SOLIS na 3taśmy a może i mają na 4 taśmy + zaślepki a jak kto esteta to i klosz może sobie kupić.

wybierasz kolor anodowania i za 24h masz - ja wybrałem czarne anodowanie i tylko 1,m długości a powinienem ze 2,5 metra od razu  pod nowy baniak;) kupić

http://allegro.pl/profil-aluminiowy-solis-do-tasm-lampa-panel-led-1m-i6048433995.html#thumb/3

do tego  kupiłem 90cm najnowszej taśmy LED na oryginalnych diodach Samsung 7020  - są tylko białe i tylko 8000-10000K jak oferują białe ciepłe to znaczy że to chińskie podróby. Teraz już czekam z Chin na rolkę 5m takiej.

Świeci to za**b.. cie 

Do tego 2 x taśma RGB 5050 bo lepszych nie ma i wklejamy na profil zostawiając z obu końców po 5cm na zalanie żywicą.

ATT00623.jpg

 

Plusy taśm łączymy razem i jedną żyłą do sterownika Romka do plusa a RGBW do pozostałych 4 żył kabla 5cio żyłowego i kanałów 1,2,3,4. sterownika.

ja użyłem kabla takiego kupionego w tme.eu o oznaczeniu LIYY5x0,34 firmy Helukabel - widać go na zdjęciu.

Lutowanie jest trudne i wymaga stacji lutowniczej z grotem 1mm i cyny 0,5mm bo punkty lutownicze małe i blisko siebie .

Jak to polutujesz to świeci tak.

20170125_111717.jpg

 

Powstała taka  długa świetlówka LED na taśmach j jak położysz to na pokrywie ze szkła, plexy lub poliwęglanu jednokomorowego to może tak zostać ale ma jedną wadę - mocno się grzeje bo powierzchnia profilu mała a to nie ściana tylko pokrywa która sama ma 26-30 C więc profil osiąga 50-60 C  a to za dużo, ale świeci pięknym bardzo zimnym nawet leciutko niebieskim światłem  a RGB wybarwia kolory ryb, skał a nawet roślin .

Postanowiłem więc zrobić z tego grzałkę przy okazji woda będzie chłodzić profil do temperatury w akwarium a mam 25C i będzie to pierwsza podwodna belka LED  na dodatek umieszczona tu gdzie najlepiej światło dać czyli pod przednim wzmocnieniem wzdłużnym lekko skierowane ku tyłowi.

Ale to wymaga absolutnej wodoodporności tak coś IP69 a nawet IP70:D

Kupiłem więc bezbarwną żywicę poliestrową bo epoksydowa żółknie i zalałem cały profil - po 24h diody wyglądają jak zalane w szkle.

http://allegro.pl/zywica-odlewnicza-krystalicznie-bezbarwna-1kg-i6693051483.html?reco_id=407d9f98-e3b1-11e6-856f-0260dcc6b878&ars_rule_id=201

 

więc próby wodne w wannie

i tu szok - woda świeci !!!

ATT00382.jpg

ATT00379.jpg

 

więc mocuję po wzmocnieniem wzdłużnym przednim i z boku tak widać

ATT00376.jpg

 

 

Wnioski i wrażenia.

Świeci równomiernie na dno i tło więc uwypukla kaseciaka ale także tła 3D.

Nie daje zupełnie blików a światło jest niezwykle łagodne bo nie ma przejścia powietrze-woda a pochodzi z wody więc jak w tej wannie świeci cała woda.

Te nowe diody 7020 świecą wspaniale i bardzo silnie  akurat w widmie dla nas. Ten efekt niebieski na zdjęciach w naturze tak mocno nie jest widoczny choć moje tropsy Maswa i ich niebieskie łby nigdy tak pięknie nie były wybarwione jak teraz .

Mimo że nic więcej nie zmieniłem tylko zgasiłem swoje RGB COB 10 W x 4 szt a świeci tylko ta belka to ryby wyrażnie są spokojniejsze mimo że cyrkulacja wody ta sama. Nie wiem czemu ale od razu zauważyłem taką zmianę.

Ilość światła większa niż przy tych 4x RGB 10W .

Wady.

Zdaję sobie sprawę że będzie to szybko zachodziło glonem ale łatwo też przetrzeć szmatką czy gąbką. Poziom wody też trzeba pilnować bardziej by diody z wody nie wychodziły.

Nie wiem jak długo poświeci bo zrobiłem błąd i za mało wlałem żywicy - na belkę 1m ja użyłem 150ml żywicy + 1,5 ml utwardzacza i tylko przykryło diody . Trzeba lać tak na 1cm czyli 300ml żywicy i 3,5ml utwardzacza dla listwy długości 1m

Można użyć diod 5630 lub 5730 ale te 7020 świecą lepiej. U nas jeszcze taśmy na tych diodach są drogie ale na aliexpress.com

oryginały tanizna - 10$ czyli 43zł z przesyłką za 5m taśmy

https://pl.aliexpress.com/item/High-quality-superbright-Samsung-7020-led-strip-DC12V-5m-300led-60led-m-NON-waterproof-coldwhite/32733852200.html?spm=2114.13010608.0.0.idN8fQ

są nie wodoodporne i na pewno oryginalne diody Samsung 7020

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Agnieszko na próbę złapane na drucie ale docelowo zrobię takie nasuwane na wzmocnienie haki z pcv 3mm trzymające belkę . albo przykleję na silikon ale to w przyszłości i wcale nie wiem czy w tym baniaku bo robię dwa inne światełka do nieba rybkowego. W tym baniaku już jest światło 4x 10W RGB COB  i chodzi już 3 lata a jestem zadowolony.

Wsadzając tu mam od razu porównanie.

Opublikowano

Heniu, czy możesz podać całkowity koszt zestawu w przybliżeniu dla 1mb ? 

Oraz czy możesz dać zdjęcie od frontu, bo na tym bocznym widać tylko jak to wygląda a nie widać efektu.

Ogólnie to bardzo ciekawa sprawa, niemniej zauważam pewien problem. Latem zazwyczaj walczymy ze zbyt ciepłą wodą w baniakach. stosowanie tego oświetlenia spowoduje podniesienie temperatury do ponad 30 stopni.

Opublikowano (edytowane)

U mnie latem w największe upały w domu 24-25C a kto ma latem saunę w domu to niech nie bierze pod uwagę podwodnego tylko nadwodne z chłodzeniem.:D.

Można też robić nadwodne z profila 10-18cm wtedy chłodzienie OK a taśm 3x RGB + 1 x 7020 Samsung.

Koszt trudno policzyć bo jak żywica litr za 60 zł a ja zużyłem 150ml ? z tego co widzę  na 1m

profil  z zaślepkami - 26zł

taśma 7020 0,9 m z rolki za 40 zł od ali - 7,20 zł

2x 0,9m RGB 5050 taśmy  14w/m - 20zł

żywica 10 zł

kabel 10 zł

razem  ok 73zł

ale moc ledowa 34W /m więc moduły Samsunga 1W nie mają porównania. bo trzeba by 34 szt dać

Zdjęcia wkleję jak słońce zajdzie bo mi świeci teraz tak że wszędzie refleksy tylko.

Swieci zupełnie inaczej i znacznie silniej niż 4x RGB COB 10W  a co do trwałości to czas pokaże - ale już wiem jak świecą podwodne ledy  w akwarium :D- mam jeszcze te RGBW 12W - 20 szt :D i nie zawaham się użyć.

20170126_161353.jpg

20170126_144643.jpg

Swiatło nie świeci na szybę przednią i na podłogę przed baniakiem nie ma też charakterystycznego podświetlenia piasku że widać w szybie przedniej linię detrytusu - tu jest ciemność. Nie ma żadnych blików ani ramek na krawędziach - światło jest niezwykle miękkie rozproszone bardzo przypominające świetlówki .

Światło od spodu odbija się po tafli i rozświetla tło od samej góry tak jakby przy samym tle była druga belka a to świeci przez całą szerokość akwarium belka pod przednim wzmocnienie wzdłużnym , natomiast boki akwarium i podłoga z boków baniaka jest oświetlona. Zmieniając kąt ustawienia belki możemy uzyskać typowe oświetlenie górne.

Belka 1m w baniaku 1,5m daje wyrażne zaciemnienia boków .

 

 

Edytowane przez deccorativo
  • Dziękuję 1
Opublikowano
15 minut temu, led4grow napisał:

Pomysł świetny! Jesteś w stanie określić na ile taka belka faktycznie podnosi temperaturę?

Odpowiedz jest prosta. ponieważ zużywa powiedzmy 34W/m - bo zmierzyłem watomierzem a na światło zamienia tak z 10% energii więc grzeje jak taka grzałka 30W wsadzona do baniaka 300l - czyli niewiele -proste.:D

Bardziej mi zależało na odprowadzaniu ciepła z belki niż na grzaniu baniaka - u mnie dalej siedzi w tych 300l grzałka Jebo 300W i nie widzę żeby nagle przestała się włączać ale w salonie mam tylko 18-20C bo tak lubię.

19 minut temu, led4grow napisał:

Jak zrobić ją tak żeby nie świeciła w tło?

A to jest trudne do zrealizowania na taśmach ponieważ jak większość diod LED świecą dookoła pod kątem 120 st więc bez soczewek skupiających czyli kolimatorów prawie zawsze światło oświetla tło, a nie znam soczewek dla taśm.- jeszcze.

Jak taki efekt uzyskać przy diodach LED a  także  i taśmach :D?

- ano kupić głęboki na 5 -6cm ceownik ameliniowy i tam wsadzić diody  wtedy całe światło które poszłoby na boki odbija się od amelinium i leci prosto w dół na piasek.

- albo kupić takie moduły jak te na zdjęciu po lewej - mają każdy 3W mocy z diod 5050 i w hermetycznej soczewce skupiającej pod kątem 45st więc świecą tylko prosto w dół ale  grzeją się bardzo mocno więc muszą być na radiatorze.

Ale to tylko bardzo silne światło białe tak 6000K

 

ATT00122.jpg.

 

Możesz też to osiągnąć jak kolega imak po morderczej walce z oporem materii martwej i zrobić na diodach RGBW12W

i na nie założyć kolimatory 30 st tak jak tu pokazałem.

Takie rozwiązanie moim zdaniem będzie najlepsze bo możesz zrobić za jednym zamachem ciemne tło oraz jak chcesz ciemne boki no i zajechane światło 160W na 16 szt takich diod z wybarwieniem kolorów ryb razem z blikami .

20170128_103113.jpg

  • Dziękuję 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Minęło 3 tygodnie jak to podwodne RGBW na taśmach led pracuje  i nowe fakty są takie:

1/ Po tygodniu ta żywica poliestrowa w wodzie zrobiła się mleczna - straciła przeżroczystość ale nie widzę by wyrażnie spadła ilość światła jakie daje belka.

2/ Po zalaniu żywicą wydało mi się że jasność świecenia belki nieco spadła. Powtórzyłem eksperyment z diodami RGB IP20 oraz IP68 takim fabrycznymi  i faktycznie zalewanie żywicą czy silikonową jak regularne taśmy czy tą poliestrową co ja użyłem zmienia nieco jasność świecenia na niekorzyść tych zalanych. Jak światło rozchodzi się w powietrzu przez klosz z PMMA  to jak podaje producent przepuszczalność jest ok 90% a jak zalewy to na pewno nie więcej jak 80% - tak to widzę ale nie mierzyłem.

3/ Doszedłem do wniosku że zalewanie żywicą to drogie i uciążliwe rozwiązanie więc robię nową belkę na tym samym profilu ale teraz z kloszem clear PMMA i zaślepkami więc nie będę zalewał żywicą diod led a uszczelnię silikonem całą belkę .

Wyjdzie taka belka 2m do baniaka 200-230cm:D tym razem z przeżroczystym kloszem o wiele taniej i prościej niż poprzednio.

Tak jak teraz testuję nie jest to żle ale będzie lepiej i taniej, no i od razu zrobię eleganckie mocowanie do wzmocnienia przedniego .

Dalej świeci doskonale

20170207_143703.thumb.jpg.5e9c0c8d87f4f2009aafa14925c2ce00.jpg

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Super opis i świetne fotki 💪 aż miło poczytać i pooglądać 🙂
    • Strasznie długo nic nie aktualizowałem a skoro znalazłem chwilę to w końcu coś napiszę  Aktualizację podzielę na jakieś akapity to łatwiej będzie się czytało i pisało 1. "Technikalia". Od strony technicznej zbiornik "hula" aż miło. Moduł filtracyjny spisuje się doskonale. Przerobiłem tylko "grodzie" wlotowe skimmera. W poprzedniej wersji było to jedynie spore wycięcie w górnej części modułu, ale niestety pod moją nieobecność dostała się tam ryba (samica Exo) i niestety padła odcięta od wody  Poprawiłem ten defekt montując coś w rodzaju śluzy z PCV którą można od góry zasunąć szczelinę i np. odciąć zupełnie dopływ wody albo zostawić malutką szczelinę, żeby zbierało brud powierzchniowy co też zrobiłem. Filtr kasetowy to największe moje zaskoczenie. Nie sądziłem, że będzie aż tak bezobsługowy. Ostatnio pierwszy raz po 7 miesiącach od zarybienia pierwszy raz go wyczyściłem. Zrobiłem to bardziej z ciekawości niż z potrzeby. Całą operację wykonałem w 10 min  Nie to co z kubłami, które miałem we wcześniejszym akwarium. Oceniam, że filtr bez czyszczenia mógłby jeszcze spokojnie pracować przez kilka miesięcy ponieważ spadek poziomu wody w komorze z falownikiem w porównaniu do komory wlotowej wynosił może 2cm. Z osprzętu baniaka jedynie oświetlenie jest słabym punktem, który w najbliższym czasie będzie wymagał mojej ingerencji. Są to belki DIY na modułach led z poprzedniego zbiornika. Nie dość, że musiałem już przelutować dwa moduły to jeszcze mam wrażenie, że stanowczo za mało światła jest w tym zbiorniku. Chciałem zakupić porządną lampę na POWER LED ale mój budżet domowy jest napięty jak plandeka na żuku i po prostu zrobię sam, ponownie na modułach LED ale dam stanowczo więcej punktów świetlnych i myślę, że będzie doskonale   2. Hydroponika. Hydroponika nadal raczkuje ale przynajmniej widać, że rośliny żyją. Najlepiej rosła mi zielistka i epipremnum. Mini skrzydłokwiat osiągnął poziom akceptacji warunków i przynajmniej nie wygląda już jakby miał zaraz zakończyć egzystencję. Miałem małą wtopę, ponieważ zapomniałem po jednym serwisie uruchomić pompkę tłoczącą wodę do doniczek i zielistka straciła 2/3 liści 😕  Ale mam wrażenie, że ta roślina odradza się w oczach więc liczę, że szybko wróci do formy. Właśnie pompka w tej instalacji jest piętą Achillesową. Poziom wody w doniczkach reguluję zwykłym zaworkiem i czasami zdarza się, że coś tam jest nie tak. Albo za wysoki poziom wody albo nieco za niski. Może w wolnej chwili spróbuję to jakoś usprawnić. Generalnie ta hydroponika jest takim eksperymentem  Chciałem dodać "zielonego" nad pokrywą. Oprócz roślin w dwóch doniczkach hydroponiki mam jeszcze z 5 stojących na pokrywie. Zobaczymy jak się to rozwinie dalej. Będąc przy roślinności - usunąłem nurzańca z akwarium bo zasysał mi go moduł filtracyjny i się blokował filtr. 3. Obsada. Obsadę i ewentualne problemy z nią związane omówię z podziałem na gatunki. - Nimbochromis Polystigma - Ten gatunek u mnie jest w zasadzie bezproblemowy i bez żadnych niemiłych przygód funkcjonuje u mnie od początku. Okazało się, że mam układ 2+4. Miałem wrażenie, że na początku ryby rosły powoli, ale w pewnym momencie zaczęły tak nabierać masy że obecnie są największymi rybami w zbiorniku. Samce pięknie się wybarwiły. Wobec siebie przejawiają wg mnie zdrowy poziom agresji. Prężą "muskuły" od czasu do czasu ale nigdy jeszcze nie widziałem jakiejś zaciętej walki pomimo tego, że chyba każda z samic już inkubowała. Każdy z samców do zalotów znalazł sobie swoją miejscówkę i tak sobie żyją na swoich zasadach. Mam nadzieję, że tak pozostanie. Naprawdę piękne rybska. - Stigmatochromis Tolae - obecnie został mi układ niezbyt korzystny 2+1. Jedna samica padła po walce z jakimś dziadostwem a jedna sztuka zamiast na samicę wyrosła jednak na samca. Jedyna samica, którą mam potrafi się "postawić" swoim kawalerom i to o dziwo skutecznie (mimo znacznej różnicy rozmiaru). Dominujący samiec jest spektakularnie ubarwiony, ale nie mogę "dorwać" samic. Przez to mam podejrzenia graniczące z pewnością, że samiec zbałamucił nie raz samice Dimidiochromis Strigatus, które u mnie pływają i na pewno jeden "kundel" się uchował.  . Samica poza okresami inkubacji nie jest męczona, ale nie przejawia jakiejś większej aktywności. Samiec alfa ma swój rewir pod kaseciakiem, którego pilnuje. Czasami coś tam się napuszy jak inna ryba tam wpłynie.  - Exochochromis Anagenys - obecnie mam układ 1+1 i samica nawet puściła jakieś maluszki z pyska i jeden gdzieś tam się jeszcze kryje. Rozpoczynałem z 3 sztukami, ale okazało się, że mam 2 samce i 1 samicę. Dosyć szybko dominujący samiec zamęczył swojego rywala a samica padła. Prawdopodobnie zamęczona bo była znacznie mniejsza od samca. Udało mi się dokupić 2 samice ale niestety jedna (duża i piękna) skończyła żywot w module filtracyjnym  Tak oto został mi omawiany układ. Na pewno będę chciał jeszcze upolować jedną samicę. - Protomelas sp. 'mbenji thick-lip' - obecnie pływa u mnie 1 samiec oraz 1 samica. Jest to moje "oczko w głowie". Przepiękna ryba! Cały czas aktywnie buszuje po zbiorniku. Samiec niesamowicie ubarwiony. Zdjęcia wg mnie tego nie oddają. Samica również ma swój urok. Mi wyjątkowo się podoba jej ubarwienie. Dobrze, że w ostatniej chwili "dołożyłem" go do zamówienia. Źle natomiast zrobiłem, że nie zamówiłem ich więcej. Miałem układ 1+2 ale jedna z inkubujących samic utknęła, jak się później okazało, w szczelinie pomiędzy modułem tła  przyklejonym do tylnej szyby a dnem i zakończyła żywot  Nie byłem świadomy istnienia tej szczeliny i cholernie szkoda mi tej ryby... Teraz oczywiście nigdzie nie mogę dostać samicy ale cały czas szukam i mam nadzieję, że uda mi się znaleźć   - Dimidiochromis Strigatus - obecnie mam na pewno 2 samce i albo 6 samic albo 5 samic i trzeciego samca. Zaczynałem z układem 1+2, później przy okazji kupiłem jeszcze jedną samicę. W międzyczasie okazało się, że samiec jest w fatalnej kondycji. Trapiło go chyba jakieś choróbsko, które od lutego do sierpnia powoli go wykańczało. Próbowałem je zwalczyć wieloma metodami, ale bezskutecznie. Samiec od początku miał dziwny kształt jak na Strigatusa, szybki oddech i kiepsko jadł. Próbowałem go odłowić z zamiarem oddania do laboratorium do przebadania ale za każdym razem traciłem cierpliwość machając za nim siatką i w końcu machnąłem na niego ręką. Szczerze mówiąc liczyłem, że szybciej sam się "przekręci" ale trwał w tej egzystencji do sierpnia. Na szczęście przypadkiem udało mi się zdobyć stadko 5 Strigatusów z pięknymi 2 młodymi samczykami i liczę, że ten gatunek dopiero porządnie u mnie zabłyśnie bo do tej pory nie było na co patrzeć. Teraz samczyki pięknie pływają po całym zbiorniku, widać że ze sobą rywalizują i przede wszystkim zaczynają "łapać" kolorek. W różnym świetle prezentują różne błyski. - Aristochromis Christyi - kupiłem 1 samca bo plułbym sobie w brodę gdybym nie spróbował go mieć u siebie. Strasznie mi się podoba ta ryba. Mam wrażenie, że jego potrzeby energetyczne są na zupełnie inny poziomie niż reszty obsady bo nieustannie patroluje zbiornik i przymierza się do upolowania podrostków, które gdzieś tam się kryją. Nigdy nie widziałem jak coś skutecznie upolował, ale wiele razy widziałem jak się zaczaja. Super widok. Zwykle zamierza się na spore ryby i się dziwi jak one nie reagując wypływają wprost na niego, ale widok jest super. Jak ta ryba rozciągnie pysk to naprawdę robi wrażenie prawdziwego drapieżnika  Samiec ma obecnie około 17cm. Zobaczymy jak będzie się dalej rozwijał w roli szefa zbiornika. 4. Karmienie. Tutaj jedna tylko uwaga. Po perypetiach z poprzednimi pokarmami premium, zacząłem karmić jedynie granulatem Aller Aqua Futura. Obecnie stosuję pellet w rozmiarze bodajże 1,3-2,0mm. Ryby zjadają go wyjątkowo chętnie, pięknie rosną i nie zauważyłem, żeby na dłużej psuł klarowność wody. Zrobiłem próbę z karmieniem mrożonymi krewetkami z dyskontu, ale oprócz Aristochromisa nie było chętnych na taki posiłek. Spróbuję jeszcze z mrożoną stynką. Takie krótkie podsumowanie kilku miesięcy tego zbiornika  Poniżej kilka zdjęć.  Pozdrawiam   - akwarium - Nimbochromis Polystigma (samiec ALFA) - Nimbochromis Polystigma (samiec BETA) - Dimidiochromis Strigatus - samiec - Aristochromis Christyi - samiec - Protomelas sp. "Mbenji Thick Lips" - samiec   A tutaj krótki filmik na którym lepiej widać całość projektu VID_20251017_204805765.mp4    
    • Tytułem uzupełnienia, żeby już wszystkie nazwy były poprawne  Socolofi to też od dawna chindongo. 
    • Dzięki Andrzeju za poprawki - nazewnictwo skopiowane z tytułów opisu w necie/na forum  Jak tylko zbliżę się do akwarium rybcie zaczynają szaleć - ciężko im zrobić fotę  Hydroponikę uruchomię w czwartek  Obiecane fotki:
    • @AGAT  Masz prawo nie wiedzieć dlatego sprostuję nazewnictwo : Obecnie od kilku lat : Chindongo Saulosi. Ten błąd się powiela cały czas.  Pierwsza litera to  "i "a nie " L "  czyli : iodotropheus. Specjalnie napisałem z małej litery aby nie było wątpliwości.
    • Ja bym go dorzucił do załogi. Dodałbym też samice do tych aulonocar.
    • Super! Czekam na fotki. Przy tej ilości ryb zadbaj o dobrą filtrację. Deklarowana wydajność kubełków to w większości przypadków ściema.
    • Obsada dotarła. Zakupy zrobione  u Pana Jacka z Żor https://pielegniceafrykanskie.pl/  - rybki dotarły z samego rana na drugi dzień po wysyłce w bardzo dobrej kondycji - wszystkie żyją i mają się dobrze razem z 5 gratisowymi :), serdecznie pozdrawiam. Obsada to : Mbuna (po 8 sztuk): Chindongo Saulosi Pseudotropheus socolofi Pseudotropheus acei Maylandia estherae Iodotropheus sprengerae Labidochromis caeruleus Non-Mbuna: Otopharynx Black Orange Dorsal x5 oraz 6 samców różnych odmian Aulonocar Jeżeli ktoś ma jakieś propozycje to chętnie wezmę pod uwagę - chyba brakuje jeszcze bardziej niebieskich ryb, może np. Pseudotropheus cyaneorhabdos Dodatkowo rozpocząłem budowę hydroponiki ze spienionego pcv 100/30/30 cm - wejdą tam 3 skrzydłokwiaty i 3 trzykrotki, keramzyt oraz zasilanie z powrotu kubełka, za 3/4 będę już montował. Zdjęcia wrzucę trochę później - na razie nic ładnego mi nie wychodzi     
    • Te zatrzaski wytrzymały u mnie kilka lat. Jedynie trzeba trochę więcej przestrzeni aby je odpiąć/zapiąć. Do tego bardzo mały pobór prądu.   🍻
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.