Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Tak jak pisałem w którymś temacie, planuję przejście z akwarium 100x50x50 na 150x50x50.

W dotychczasowym akwarium miałem filtrację kubełek HW302 i AquaEl Circulator 1500.

Jakie filtry polecilibyście to akwarium 375 l? Zależy mi, żeby to był kubełek i cyrkulator. Czy ten dotychczasowy cyrkulator wystarczy, czy będzie za mały? Jeśli chodzi o obsadę, to planuję około 15 ryb.

Edytowane przez Kamil_M
Opublikowano

Witaj...

Ja bym zostawił HW-302 jako biologa,a dokupił bym drugi kubełek o przepływie 2000l/h i zastosował bym go jako typowego mechanika...Oczywiście tego Aquaela 1500 na tą chwilę bym zostawił i zobaczył jak sobie będzie radził z zmiataniem zanieczyszczeń z podłoża do zasysów filtrów...

Jeśli by nie zdał egzaminu to w późniejszym czasie dokupił bym falownik Jebao/Jecod RW-8 lub taniego JVP 

Opublikowano

Podłączę się do tematu. Mam baniak 375L 150x50x50 - obecnie mam kubeł JBL e1500 jako bilog i Aquael Circulator 2000 jako mechanik wewnętrzny. Niestety nie zamiata porządnie z podłoża. 

Myślę o zmianie na Aquael Turbo Filter 2000 plus falownik Aquael Reef CIRCULATOR 4000. Czy Turbo filter będzie sensownym rozwiązaniem? Czy narazie spróbować postawić tylko z falwonikiem? 

Opublikowano

Circulatora na turbo wymienić? Moim zdaniem bez sensu, taka sama wydajność, nic lepiej nie będzie, szkoda kasy. Faktycznie spróbuj dołożyć jakiś falownik, to powinno być skuteczne. Ewentualnie jeszcze wcześniej pokombinuj z ustawieniem skał i wylotów z filtrów.

Opublikowano (edytowane)

Zamiana Aquael Circulator 2000 na Turbo Filter 2000 nie ma najmniejszego sensu.

Napisz jak masz rozmieszczony sprzęt w akwarium, jak jest wyposażony i umiejscowiony AC 2000 (na jakiej wysokości masz umieszczoną głowicę, czy gąbka jest duża i jaką ma gradację, czy zasys filtra znajduje się na całej długości gąbki itp.). Poza tym napisz, w czym masz problem z nieczystościami, tzn. czy gromadzą się w jednym miejscu, czy w ogóle się nie przemieszczają w kierunku zasysów, a może masz tzw. klockofobię i gdy widzisz, że jakaś pojedyncza kupa zalega na podłożu to już nie możesz spojrzeć w kierunku akwarium.

 

Edytowane przez Post_Mortem
  • Dziękuję 1
Opublikowano
Godzinę temu, marcin73m napisał:

Circulatora na turbo wymienić? Moim zdaniem bez sensu, taka sama wydajność, nic lepiej nie będzie, szkoda kasy. Faktycznie spróbuj dołożyć jakiś falownik, to powinno być skuteczne. Ewentualnie jeszcze wcześniej pokombinuj z ustawieniem skał i wylotów z filtrów.

Też myślę że u kolegi @niedzielek falownik rozwiąże problem zalegających odchodów i tu nie wybierał bym  Aquael Reef CIRCULATOR 4000 a dołożył bym kaski i zakupił  bym Jebao/Jecod RW-8 z kontrolerem oraz z regulacją przepływu...

 

Opublikowano

Chyba jednak mam trochę zrypany system filtracji. Tak siedzę, czytam i myślę... 

Po lewej stronie akwa mam Circulator wraz z wylotem wody z kubła, po prawej zasys do kubła... Więc najpierw muszę przemienic system filtrujący z kubła i zobaczyć co się zmieni. Wtedy myśleć o falowniku. 

/profile/860-post_mortem/" rel="">@Post_Mortem rozwaliła mnie ta klockofobia na łopatki :D

A co do klocków to środek akwa wyglada tak

6b98139174414afca70a352502090bc6.jpg

Opublikowano
58 minut temu, niedzielek napisał:

 

Chyba jednak mam trochę zrypany system filtracji. Tak siedzę, czytam i myślę... 

 

Po lewej stronie akwa mam Circulator wraz z wylotem wody z kubła, po prawej zasys do kubła... Więc najpierw muszę przemienic system filtrujący z kubła i zobaczyć co się zmieni. Wtedy myśleć o falowniku. 

 

/profile/860-post_mortem/" rel="">@Post_Mortem rozwaliła mnie ta klockofobia na łopatki :D

A co do klocków to środek akwa wyglada tak

6b98139174414afca70a352502090bc6.jpg

Oj, to coś nie tak z cyrkulacją :/

Jaką ilość piasku masz? Bo coś się mi wydaje, że jest go dość grubo(albo zdjęcie mnie zmyla :) )

Opublikowano
Zamiana Aquael Circulator 2000 na Turbo Filter 2000 nie ma najmniejszego sensu.

Napisz jak masz rozmieszczony sprzęt w akwarium, jak jest wyposażony i umiejscowiony AC 2000 (na jakiej wysokości masz umieszczoną głowicę, czy gąbka jest duża i jaką ma gradację, czy zasys filtra znajduje się na całej długości gąbki itp.). Poza tym napisz, w czym masz problem z nieczystościami, tzn. czy gromadzą się w jednym miejscu, czy w ogóle się nie przemieszczają w kierunku zasysów, a może masz tzw. klockofobię i gdy widzisz, że jakaś pojedyncza kupa zalega na podłożu to już nie możesz spojrzeć w kierunku akwarium.

 


Co do gradacji to nie mam pojęcia jaka była założona a jej nie wymieniałem. Jest na całej długości zasysu.

88a77a83cee65bb4c43e2427daf04f00.jpg
31488f1bb3a67915d0ff2d16e4b39eeb.jpg

Co do piasku, to jest go tak 7cm...


Pozdrawiam,
Damian

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.