Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, tom77 napisał:

teraz jeśli za start przyjąć szerokość 60cm / wysokość 60cm to najpierw zwiększałbym szerokość do nawet 100cm i dopiero wtedy myślałbym o zwiększaniu wysokości;

To wszystko to tylko moje zdanie. Dla mnie (w stosunku do najczęstszych na forum opinii) najbardziej niedoceniana jest szerokość, a nie długość lub wysokość zbiornika.

Zgadzam się w zupełności z Tomkiem. Ostatnio tak właśnie nad tym myślałam, że gdybym miała zwiększać litraż akwarium to poszłabym właśnie w pierwszej kolejności w szerokość. I oczywiście odpowiednio do tego dobrana wysokość. 

Oto dowód na to jak fajnie może wyglądać takie głębokie akwarium 

Ps. Znowu poszliśmy trochę w offtop :P. Więc może prośba do moderatorów, żeby zmienić tytuł wątku np na "Wymiary akwarium" :D

Opublikowano

W necie, fb itp jest bardzo dużo pięknych wysokich szkieł z Malawi, myślę, że w km czas się zatrzymał w wielu tematach....

Proponuję na fb tureckie akwaria pooglądać...

Co do pływania ryb w dolnych partiach akwarium to wg mnie słabo zrobiona aranżacja albo ryby czytają forum ;-) 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
1 godzinę temu, tom77 napisał:

Jeśli by tak było - to IMHO byłaby STRASZNA KASZANA :biggrin:

Zapraszam do siebie zobaczysz jak wygląda tył akwarium zarośnięty i czy to kaszana czy naturalnie wyglądające akwarium biotopowe.

Szerokość to super sprawa to nawet nie podlega dyskusji ale za efekt wizualny odpowiada długość i wysokość. Stawiając oba akwaria u siebie tak predatorium 255x75x60 i mbunarium 120x60x60 widzę że w mbunarium ta wysokość (60cm) świetnie spełnia swoje zadanie akwarium optycznie jest o wiele większe. Natomiast u predatorów powinienem dać minimum 70cm , a optimum 80cm. 

 

16 minut temu, crav napisał:

myślę, że w km czas się zatrzymał w wielu tematach....

Coś w tym jest.

Opublikowano

Nie sądzę żeby ktoś negował, że szerokość i głębokość są najważniejsze. Chodzi tutaj raczej o sens ciągnięcia z wymiarem w górę. Ja właśnie stoję przed takim dylematem. Mam ograniczone możliwości lokalowe, a mianowicie chodzi o powierzchnie podłogi jaką zajmie przyszłe szkło. Natomiast w górę mogę ciągnąc do sufitu. I tutaj rodzi się pytanie: czy zwiększanie wysokości zbiornika i tym samym litrażu umożliwia hodowanie w nim większej liczby ryb (gatunków)?

Opublikowano
4 minuty temu, Paweł83 napisał:

czy zwiększanie wysokości zbiornika i tym samym litrażu umożliwia hodowanie w nim większej liczby ryb (gatunków)?

Ja mam 120x60x60 dzieki czemu spokojnie mogłem dokoptować 4 gatunek. IMHO zrobiło się ciekawiej pod każdym względem , nawet 12cm Labeotropheus nie wali po oczach swoim rozmiarem ;-) . Jak będziesz stawiał 150cm to śmiało dawaj 70cm i pomyśl o fajny tle 3D .

Opublikowano

No tak, ale głębokość będzie raczej 50, no może 55 i tła sam nie zrobię bo nie jestem artystą. Ile gatunków do 150x50x70 byś dał? Zakładając że na bank będzie saulosi i labotropheus?

Opublikowano

Daj to 55 i osobiście by dał dwa większe plus 3 mniejsze gatunki. Moduły BTN można kupić, tez jest to fajne rozwiązanie.

Opublikowano
1 godzinę temu, crav napisał:

W necie, fb itp jest bardzo dużo pięknych wysokich szkieł z Malawi, myślę, że w km czas się zatrzymał w wielu tematach....

Proponuję na fb tureckie akwaria pooglądać...

Co do pływania ryb w dolnych partiach akwarium to wg mnie słabo zrobiona aranżacja albo ryby czytają forum ;-) 

mógłbyś podać jakiegoś linka ? nie jestem zbytnio fejsbukowy, niby konto mam, ale używam go tylko do oglądania okołomalawijskich treści :)

chętnie bym pooglądał :)

Opublikowano
37 minutes ago, stan said:

Daj to 55 i osobiście by dał dwa większe plus 3 mniejsze gatunki. Moduły BTN można kupić, tez jest to fajne rozwiązanie.

Zerknij tez tutaj: www.arstone.eu. Jakosciowo jak BTN a z 50% tansze. Sam uzywam u siebie.

Opublikowano (edytowane)

 

Sami zobaczcie czy wysokośc nie ma znaczenia , a raczej jak duże ma znaczenie dla całej optyki akwarium. Ryb nic tylko przy dnie pływają ;-)

 

1480739_472130742905216_1348887867_n.jpg

248657_896071333844486_2656874454996504653_n.jpg

Edytowane przez stan
  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.