Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam ponownie czy mozecie doradzic jaki filterek do 240 zeby miał chociaz 1000l/h teraz mam stara tetre ex 1200 zaczyna cieknac wiec  chcialbym ja wymienic na cos np eheim jednak myslalem tez o tetra ex 1200 plus podobno jakosc sie poprawila, co do eheima to nie mam pojecia jaki wybrac chcialbym zeby byl w miare cichy

 

Kolego, proszę używaj polskich znaków i interpunkcji.

Opublikowano

Z mojej strony tez polecam tobie tani,sprawdzony oraz spełniający swoją funkcję filtr Hw-302...

Jeśli nie to wybierz coś z  AQUA NOVA NCF-1000-1500l/h ...

Ma się rozumieć że to ma być filtr typowo biologiczny?

Opublikowano

Jeśli kurczowo trzymasz się filtracji kubłowej, to pamiętając z innych twoich tematów i fotek np dziury w rybach - kamieni masz dużo i ryb też sporaśno i nie są to maluszki więc;)

Teraz z tym cieknącym tetrą to masz tylko filtrację biologiczną i cyrkulację na tym falowniku reef2600  - nie masz filtracji mechanicznej .

Proponuję jeśli chcesz utrzymać ten system filtracji zakup kubła HW304A ale nie kup czasami B. z lampą UV - jeśli wejdzie ci taki kubeł do szafki.

Dlaczego - bo on ma pompę 2000l/h więc z kubła będzie w realu wyciekać  1400-1500l/h a to zapewni i biologię i mechanikę , no i jak zamienisz baniak na większy w przyszłości to też pociągnie obie filtracje nawet IMHO do 400l szkiełka.

Możesz też kupić HW 302 ale moim zdaniem zastąpi on tylko tą tetrę jako biolog więc Jakiś AqC2000 z drobną gąbką by się przydał ale to widoczny element i nie dodaje uroku akwarium. Twoja decyzja.

 

Opublikowano

...możesz dać NCF1500 plus np.AC1500-2000. Mam tak  też w 240 i jest OK. AC2000 można schować za kamieniem i zminimalizować jego widoczność. A NCF1500 do typowej szafki wchodzi bez problemu a jest większy od HW. Ale wcześniej się upewnij.

Opublikowano (edytowane)

To ja sie podepne lekko pod temat chce dolozyc do jbl901 jako 2 kubel hw302 ..... czy to ma sens bo chce uniknac dodatkowego sprzetu w akwa 

akwa takie jak kolega standardowe 240l

Edytowane przez Mrbestia
Opublikowano
14 minut temu, Mrbestia napisał:

To ja sie podepne lekko pod temat chce dolozyc do jbl901 jako 2 kubel hw302 ..... czy to ma sens bo chce uniknac dodatkowego sprzetu w akwa 

akwa takie jak kolega standardowe 240l

Moim zdaniem kubełka jako mechanika musiałbyś mieć o przepływie 1500-2000l/h...

No i raczej nie obejdzie się też bez falownika...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.