Skocz do zawartości

240l Start akwarium (przygotowania)


Marek&Budny

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim.Mam na imię Marek,jestem nowy na tym forum.

Tak jak w temacie napisałem,przygotowuje się do startu mojego pierwszego akwarium z pyszczakami,troszkę już zrobione,myślę że niedługo będzie zalane woda. Kilka danych o akwarium:

Szkło: 120x40x50 Wromak (wkleilem mocowanie poprzeczne ze szkła 8 mm)standardowo nie było :/ + Pokrywa Alu Diversa

Światło: 2x 30w +(docelowo naswietlacz led 1000lumen)

Filtracja: Filtr Hanza 304B (2000l/h) jako sama biologia(2L ceramiki,2L keramzytu,1L grys+zeolit) + filtr narurowy jako mechanika,do tego Ruch wody będzie podtrzymywal cyrkulator 3000l/h

Podłoże: Piasek kwarcowy 1mm przemieszany z 4 kg Grysu 1-10 mm (jeszcze nie zasypany)

Dekoracje: 25 kg Wapien filpinski,tło strukturalne.

Wrzucam kilka fotek z przygotowań.6acf7ee822b80f377e1a3ba07a452619.jpg742fd1b0736c9a35b139b1e3b02c9e02.jpged90eb39a04fbc940bf8d2717993a401.jpg

b237d8eb005a7df766f8593f7a77bd04.jpg

Caly czas myślę nad ukladem tych kamieni,moze jakieś pomysły?







Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wkładów filtracyjnych to stanowczo za dużo 2litry ceramiki spokojnie wystarczy. Przez co woda będzie lepiej przepływała przez kubeł. A wapień moim zdaniem nie za bardzo. Szybko po rośnie glonem i będzie wyglądał nie estetycznie. Lepszy bedzie filit, serpentynit, szaroglaz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Marku,

wszystko mi się nie podoba:D

baniak 120 a widzę tam miejsce na taki 240x80x60h

sprawa wystroju czyli tło, nie kamienie tylko wapień filipiński drążony  i ten piasek ze żwirkiem to kwestia gustu więc nie opiniuję  :(

jedyne co pochwalam to ten HW304B a powinien być A - lampę nigdy nie włączaj a jak się da to wymontuj od razu jak jest bez śladów użytkowania.

Ponieważ ten kubeł będzie biologiem ale jednocześnie napędem mechanika to nie wolno go stłumić wkładami.

Cały ten gruz który planujesz do wewnątrz do koszy będzie skutecznie hamował a powinno sikać w realu 1700l/h.

Na 240l baniak jako złoże biologiczne w zupełności wystarczy 1l ceramiki - reszta out i puste kosze ( na razie -potem je wypełnisz specjalistycznymi złożami z sensem to co tam planujesz teraz - nie ma sensu)

odkręć kubek od korpusu 10" -daje się wyjąć ??? ale jak dasz rurkę i gąbkę ppi45 zamiast wkładu sznurkowego to też wyjmiesz?? ale i tak zawsze przy odkręcaniu wyleje ci się woda z tego kolana między kubłem a korpusem i zapowietrzy kubeł.

więc zawsze kałuża wody w szafce i zapowietrzony kubeł.

tyle mi się nie podoba :Dale i tak witam serdecznie i zachęcam do pisania w odpowiednich działach szczegółowych tematów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Marku,

wszystko mi się nie podoba

baniak 120 a widzę tam miejsce na taki 240x80x60h

sprawa wystroju czyli tło, nie kamienie tylko wapień filipiński drążony  i ten piasek ze żwirkiem to kwestia gustu więc nie opiniuję 

jedyne co pochwalam to ten HW304B a powinien być A - lampę nigdy nie włączaj a jak się da to wymontuj od razu jak jest bez śladów użytkowania.

Ponieważ ten kubeł będzie biologiem ale jednocześnie napędem mechanika to nie wolno go stłumić wkładami.

Cały ten gruz który planujesz do wewnątrz do koszy będzie skutecznie hamował a powinno sikać w realu 1700l/h.

Na 240l baniak jako złoże biologiczne w zupełności wystarczy 1l ceramiki - reszta out i puste kosze ( na razie -potem je wypełnisz specjalistycznymi złożami z sensem to co tam planujesz teraz - nie ma sensu)

odkręć kubek od korpusu 10" -daje się wyjąć ??? ale jak dasz rurkę i gąbkę ppi45 zamiast wkładu sznurkowego to też wyjmiesz?? ale i tak zawsze przy odkręcaniu wyleje ci się woda z tego kolana między kubłem a korpusem i zapowietrzy kubeł.

więc zawsze kałuża wody w szafce i zapowietrzony kubeł.

tyle mi się nie podoba ale i tak witam serdecznie i zachęcam do pisania w odpowiednich działach szczegółowych tematów.

 


Nadmiar gruzu z kubelka już wyrzucony :-) Wiedziałem że wapien się wam nie spodoba :) no ale musiałem pójść również na ustępstwa z żoną :-) piasek ze zwirkiem jeszcze nie wymieszany więc nic straconego,wyczytałem gdzieś ze właśnie w naturalnym srodowisku w Malawi w piasku jest również żwirek,stąd mój pomysł aby wymieszać trochę z piaskiem? co do pre filtra to mam świadomość że będzie się wylewalo i zapowietrzalo tym samym filtr Ale Nie mam miejsca żeby zamontować tam dodatkowo zawor :/ jeszcze to przemysle.Wielkość baniaka to naprawdę Max,i tak poprzesuwalem telewizor i audio maksymalnie na bok aby wygospodarować to miejsce.
Tak jak pisałem,narazie wszystko jest rozgrzebane i w trakcie ciągłych modyfikacji więc cenne uwagi jak najbardziej na miejscu :-)

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Marek&Budny napisał:

Wiedziałem że wapien się wam nie spodoba :) no ale musiałem pójść również na ustępstwa z żoną :-) 

Jak Wam się to ubrudzi glonem i będzie wyglądało jak zapuszczone to żona pewnie zmieni zdanie, wtedy będzie trudniej usunąć i dać zwykły szarogłaz ;). Także jeszcze na tym etapie bym próbował negocjować.

Zwłaszcza że piszesz o naturalnym podłożu w jeziorze ;) to kamienie też lepiej dać bardziej naturalne dla tamtego miejsca ;)

38 minut temu, Marek&Budny napisał:

Wielkość baniaka to naprawdę Max,i tak poprzesuwalem telewizor i audio maksymalnie na bok aby wygospodarować to miejsce.

Już po ptokach, bo baniak stoi, ale nie wmawiaj nam że to max :) bo na zdjęciu widać, że możesz spokojnie zmieścić 130x60x60 czyli 468l :), a jak znam życie to za rok podwiesisz te śliczne kolumienki po obu stronach i zyskasz dodatkowe miejsce na 180x60x60 ;)

Co do filtracji to temat już Ci koledzy omówili, więc nie ma co pisać. 

Ogólnie życzę cierpliwości i sukcesów w prowadzeniu Malawi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marek&Budny napisał:

Wiedziałem że wapien się wam nie spodoba :) no ale musiałem pójść również na ustępstwa z żoną

Marku nie ma sprawy - chciejstwa żon najważniejsze;) widziałem u ciebie podkładkę na całym dnie z pianki więc nie ma żadnego problemu, jak małżowinka zmieni zdanie - wyjmujesz filipiny wstawiasz serpentynit czy coś innego co spodoba się wam.

 

2 godziny temu, Marek&Budny napisał:

co do pre filtra to mam świadomość że będzie się wylewalo i zapowietrzalo tym samym filtr Ale Nie mam miejsca żeby zamontować tam dodatkowo zawor :/ jeszcze to przemysle.

Etam nie ma miejsca

nie wiem z czego wywinąłeś tą misterną eskę bo to chyba trzyma się wszystko na koszuli termokurczliwej ( jeśli trafiłem to na pewno jest to złe rozwiązanie)

Nie wiem czy to czarne pomiędzy kubłem a korpusem to ścianka ale chyba da się w tym dziurę wysoko wydłubać i podnieść cały korpus przesuwając go lekko w prawo  wtedy i po drugiej stronie korpusu wejdzie kranik.

radzę użyć tego  o odpowiednim fi mam nadzieję że fi16 mm utrafiłem

http://allegro.pl/waz-ssawny-ssacy-16-mm-i6631015082.html

oraz cybantów dobranych do tego węża

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Etam nie ma miejsca

nie wiem z czego wywinąłeś tą misterną eskę bo to chyba trzyma się wszystko na koszuli termokurczliwej ( jeśli trafiłem to na pewno jest to złe rozwiązanie)

Nie wiem czy to czarne pomiędzy kubłem a korpusem to ścianka ale chyba da się w tym dziurę wysoko wydłubać i podnieść cały korpus przesuwając go lekko w prawo  wtedy i po drugiej stronie korpusu wejdzie kranik.

radzę użyć tego  o odpowiednim fi mam nadzieję że fi16 mm utrafiłem

http://allegro.pl/waz-ssawny-ssacy-16-mm-i6631015082.html

oraz cybantów dobranych do tego węża

 

 


Ta rurka jest ze stali nierdzewnej,specjalnie spawalem wczoraj :-) dzięki za link do węży :-) właśnie takich szukałem żeby się nie zaginaly,U mnie począwszy od filtra wszystko jest na fi 19mm.Właśnie przerabiam parę filtr i dokładam zawór z drogiej strony.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

To wylot filtra w trakcie realizacji :-)

db8c2362b416a26dc20da0db073efa67.jpg

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.