Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nowe drogie falowniki z reguły mają mocowanie do szyb na magnesy.

Starsze lub te tańsze często jeszcze na przyssawki różnej maści , pojedynczą dużą, kilka mniejszych.

Problem w tym że ten sam np falownik jvp102  i jego wersja 102B  która wyróżnia te mocowanie na magnes to jakaś chora różnica w cenie.

Tylko osoba początkująca może uznać że to obojętne jakie jest mocowanie czegokolwiek na przyssawki.

Zawsze po czasie przyssawki puszczą a jaki sajgon w baniaku może zrobić odpadnięty falownik to tylko wiedzą ci co im się to już przydarzyło a jeszcze nie wiedzą których to z przyssawkami czeka.  Zupełna porażka to próba mocowania przyssawek do spienionego pcv bo odpadną bardzo szybko nawet potrafią tego samego dnia.

Jeśli przyssawki mamy przy urządzeniach typu grzałka czy termometr to nie jest problem .

Problem mamy przy mocowaniu filtrów wewnętrznych i falowników bo potrafią nie żle narozrabiać szczególnie jak nikogo nie ma w domu.

Mam taką starą lornetę czyli jvp200 na przyssawki i te cudo przerobiłem na magnes - cały koszt to 13 zł :Dw tym 9 zł to koszt przesyłki 2 szt magnesów.:( muszą te magnesy pakować w duże pudełka styropian by nie przykleiły się do taśmociągów w sortowni firmy kurierskiej.

ATT00073.jpg

Problem jest w tym że w różnym czasie nawet do tego samego typu falownika stosowano kilka różnych systemów przyssawek - jedna, trzy, a nawet 4 mniejsze.

ATT00097.jpg

Pierwsze to demontujemy przyssawkę/ki wyciągając szczypcami bolec i mierzymy jaka średnica powinna być tego magnesu który zakupimy

ATT00070.jpg

U mnie wyszło że magnes powinien mieć średnicę ok 56mm a od średnicy oraz jego grubości zależy siła trzymania przez szybę - nie dajcie się zwieść aukcjom gdzie jest 50kg a magnes neodymowy średnicy 20mm.

W ogóle nie wolno patrzeć na magnesy neodymowe.

Pod uwagę bierzemy tylko magnesy ferrytowe - żadne inne a nigdy te neodymowe najsilniejsze. Te nie kruszą się w ręku , nie korodują w wodzie nigdy i takich używają wszystkie fabryki falowników - różnica że liczą za tą obudowę magnesu jak cygan za matkę bo moje magnesy 2 szt kosztowały coś 4,88 zł. ale nie wygląda to tak pięknie jak te fabryczne , grunt że trzymają ekstra i nigdy nie puszczą samoistnie.

Przy szybach grubości 10mm i więcej grubość magnesu nie może być mniejsza jak 10mm  bo nie utrzymają urządzenia.

Mogą być walcowe albo pierścieniowe ale jak najgrubsze i jak największe.

tu macie te minimum

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=magnesy+ferrytowe+x10&bmatch=base-relevance-floki-5-uni-1-5-1025

 

jak kupiłem dokładnie te 2 szt

http://allegro.pl/magnes-ferrytowy-magnesy-ferrytowe-mwf-56x10-i4997026772.html

ale lepsze choć droższe byłyby takie

http://allegro.pl/magnes-ferrytowy-magnesy-ferrytowe-mpf-72x32x15-i5497373626.html

 

Smarujemy klejem CosmoPlast500 od klejenia kaseciaków ten plastik i przyciskamy do magnesu.

ATT00079.jpg

 

Po to by magnesy nie rysowały szyb musimy je oba podkleić czymś cieniutkim i miękkim co nie zgnije w wodzie.

Ja użyłem agrowłókniny bo kolor akwarystyczny ale można użyć mikrofibry - warunek cienkie i jak wyżej.

Uwaga sprawdzamy które strony magnesów się przyciągają i te smarujemy cieniutko cosmoplastem i przyklejamy agrowłókninę.

ATT00088.jpg

 

Potem nożem monterskim obcinamy nadmiar materiału i gotowe

ATT00100.jpg

Nawet bez wody się trzyma na mur a przesuwając magnes ten zewnętrzy przesuwa się cały falownik w środku i nic się nie rysuje.

ATT00103.jpg

 

 

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 6
Opublikowano

Bardzo zacny poradnik dla chcących uniknąć "Operation Desert Storm" w wersji akwariowej.

Pozwolę sobie skopiować pomysł do Czarnej Perły 3 ;)

Zadam tylko jedno jedyne pytanie, bo reszta jest prosta i czytelna.

Czy klej do kaseciaków, sekundowy, którego działanie polega na delikatnym rozpuszczeniu powierzchni klejonych będzie trzymał do twardego magnesu i to w miejscu tak małej spoiny jak rant tego plastiku. Czy nie lepiej Heniu wypełnić całą nieckę silikonem akwarystycznym ? i potem obrać nagar nożykiem ?

Opublikowano

Oczywiście myślę że można użyć i silikonu akwarystycznego i nawet Soudal All Fix Turbo i nie turbo.:D

Ale oba bieleją i tak dużo wlane tam to ze 3 dni by schło a ja to całe zrobiłem w max w godzinkę i razem z fotkami.

Wiesz sam bo używasz jak trzyma cosmplast i jak szybko łapie - chciałem poprawić minimalne nie centryczne położenie magnesu i podstawki i już się nie dało oderwać. Poza tym wiemy że cosmoplast nie bieleje w wodzie więc nic nie trzeba obskrobywać. Magnes ferrytowy ma powierzchnię taką mikroporowatą więc kleje łapią na beton do nich.

A wiesz jak się trudno operuje nożem na magnesie :D od razu się przykleja , ale oczywiście cosmplast to jedna z opcji klejenia.

Tak naprawdę to ja te magnesy kupiłem z allegro z firmy warszawskiej ale nie polecam bo czekałem 3 tygodnie i dopiero po awanturze na drugi dzień przyszły kurierem. widziałem też firmę w Olsztynie.

Tak na prawdę to koszt przesyłki jest tak duży w porównaniu do samego kosztu magnesu że najlepiej to by było podjechać samemu i kupić.

 

Opublikowano

Jeśli trzyma to ok, poddałem w wątpliwość ten klej bo kleję nim różne plastiki do różnych innych często metalowych lakierowanych elementów - (Kazimierz zastał zabawki sprawne a zostawił połamane : )) wiesz pewnie co mam na myśli. I ten klej często tworzy nietrwałe połączenia do gładkich metalowych powierzchni. 

ps. Cosmo CA 500.200 bieleje i to jeszcze przed zanurzeniem :) on bieleje podczas odparowywania. 

Opublikowano

Ciekawe czy takie magnesy utrzymały by tło strukturalne pod wspornikiem. Powiedzmy 6szt na długości 2m, cztery w rogi i dwa na środku. Szkło 12mm plus 3mm pcv bo na tym planuję tło. Jak myślicie?

  • 4 lata później...
Opublikowano

A jak by tak wyżłobić dziurę w styropianie i wetknąć tam magnes neodymowy, zasylikonować go by zabezpieczyć przed wodą i zalepić betonem? Właśnie jestem na etapie planowania zrobienia tła na powierzchni 100x40 i się zastanawiam czy jak porobię spore głazy to mi to wszystko soudal fix all utrzyma :( 

Opublikowano

W swoim zbiorniku mam tło BTN w wersji slim. Jego grubość to 1-2 cm, co nie pozwala montaż falownika na magnesie. Problem rozwiązałem w ten sposób, że przed montażem tła trochę poeksperymentowałem z miejscem jego montażu. Następnie wyciąłem otwór średnicy minimalnie większej niż magnes. Trzyma bezproblemowo. 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.