Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do kamieni to IMHO dla non mbuny dałbym takie które zasłonią sprzęt (nie lubię jak go widać) i takie w których inkubujące samice znajdą zaciszny zaułek ;)

Tak na marginesie to jesteś mistrzem jeśli chodzi o przygotowanie akwa. myślę że z rybami dociągniesz do roku ;) .

Opublikowano
3 godziny temu, iquitos68 napisał:

Prace nad pokrywą nieco przedłużają się. Ale nie mogę się doczekać i chyba zaleje pół zbiornika i puszczę jakiś niewielki filtr, niech już mieli wodę

Zalewaj cały i startuj ze wszystkim jak jesteś pewien wystroju, pokrywa ani oświetlenie nie potrzebne do "uruchomienia" akwa. Niech już dojrzewa...

Opublikowano
14 minut temu, L.A.J.O.N. napisał:

Akwarium nabiera kolorków ;) tą drobnicę bym poprawił

Zgodzę się :) 

drobnicą posyp duże kamienie jak cukrem naleśniki :P

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Zapowiada się naprawde fajny baniak. Co ja bym zmienil to te drobne kamyczki po lewej stronie jakos mi tak nie pasuja do tych wiekszych, propounuje albo je inaczej poukladac i zmniejszyc ich ilosc albo się ich pozbyc i dolozyc cos wiekszego ale nie za duzo skoro to nie mbuna, ale to kwestia gustu.

Jak bedziesz pewny aranzacji to zalewaj i niech się filtruje :) Pozdrawiam

Opublikowano
7 minut temu, iquitos68 napisał:

Nie wiem czy nie pośpieszyłem się z wodą. Planuję w prawym rogu umieścić filtr kasetowy, a jego przecież trzeba przykleić do szyby :e_confused:

Zapewne masz przemyślaną metodę  jak na tle tego kamiennego tła w prawym rogu  w baniaku z wodą wyciąć tło i przykleić czarną kasetę do szyby.:e_geek:

Temat ciągniesz już zaraz rok a i tak  kolejność działań wbrew logice a nawet wbrew tytułowi .

Zapewne masz w domu kubeł plastikowy albo miednicę - nalej tej wody z baniaka do pełna  przełóż grzałkę i filtr gąbkowy ustaw temp na 30 C a w siatce umieść złoże ceramiki tak by filtr ssał albo dmuchał w tym złożu i wlej Prodibio Biodigest  oraz pożywkę - przynajmniej zaczniesz start biologiczny baniaka a wodę z akwarium można wylać do dna, wyjąć lub odsunąć tło i piłować ale nie po linii prostej tylko po "kamieniach".

A i tak kołderka wyjdzie za krótka i kaseciak będzie widoczny.

To twój pierwszy fajny baniak - podoba mi się:D

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzięki za miłe słowa :).

Plan jest taki, żeby kaseciak nie był chowany za tłem, ani nawet umieszczony miejscu wyciętego fragmentu tła. Nawet teraz gdy patrzę na częściowo zalany zbiornik to upewniam się, że takie tło pocięte nie ładnie by wyglądało - choć to oczywiście rzecz gustu.

Dookoła akwarium mam przyklejone do szyb wzmocnienia dlatego chciałbym umieścić kaseciak właśnie pod prawym wzmocnieniem. Ma ono grubość 5 cm. Tło odstaje od szyby tylnej max 8 cm. Wizualnie dla kaseciaka miałbym 20 cm wzdłuż szyby i 17 cm wzdłuż tła. Czyli do frontu akwarium pozostaje 40 cm wolnej przestrzeni. Wizualnie, przy zacienionym tylnym prawym rogu, nie powinno to źle wyglądać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.