Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o pomoc bo troszkę się pogubiłem odnośnie oświetlenia do Malawi. A mianowicie chcę mieć oświetlenie LED tylko że są LEDY typu SMD i RGB jaka jest różnica bo nie mogę znaleźć i czy poniższa oferta na allegro nadaje się do mojego baniaka w którym chcę mieć tylko skały (wapienie i łupek drzewiasty)no i pielęgnice z Malawi oczywiście.....

http://allegro.pl/show_item.php?item=6286718822&snapshot=MjAxNi0xMC0xMVQxMTozOTo1OFo7YnV5ZXI7NzgwZjc2YTQ4ZmZjY2U3MWM1ODhkNGY4ODkxOWNhZTBhZDEwODM5MDc2MzcxYjA5NTEzYWE3MTNjNDE0OTk5ZQ

Opublikowano (edytowane)

Witaj, SMD to rodzaj diody a RGB to określenie diody która ma 3 kolory.

Najlepiej się sprawdzają u nas z prostych do wykonania oświetleń ledowych, oświetlenia na modułach Samsunga. Kupujesz takie moduły i są one połączone przewodami około 8-10cm. Z jednej strony przewody izolujesz (te pod pokrywą) a z drugiej wyprowadzasz do sterownika (manualnego, radiowego, lub bardziej zaawansowanego jak Led Dimmer Pro). Dalej sterownik łączysz z zasilaczem 12V o mocy około 20% większej niż wyliczony pobór mocy modułów, średnio jeden moduł pobiera około 1W-1,2W.

Moduły można przykleić od spodu do pokrywy, lub na aluminiowej belce - np. ceownik. Są ludzie którzy jeszcze dodatkowo zabezpieczają moduły silikonem w miejscu gdzie wychodzą z nich przewody, ja również stosuję tą metodę i do niej namawiam.

 

Moduły białe mają barwę (temperaturę barwy) od ciepłej aż po bardzo jasną, wielu z nas wybiera te najjaśniejsze 1100k ale ja u siebie mam takie 6500k

https://www.perfektmarket.com.pl/modul-led-goq-samsung-3-smd-2835-zimny-6500k-id-497

i dają radę, na 300l dał bym około 10 białych i 8RGB i sterownik Led Dimmer Pro, którym możesz regulować poziom jasności i robić różne triki, typu automatyczny zachód i wschód słońca z grą kolorów :).

W razie dodatkowych pytań wal śmiało.

 

Edytowane przez Pleziorro
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Witaj...

Ja bym się dwa raz zastanowił czy kupić to oświetlenie z linku podanego przez ciebie...

Miałem podobne i powiem że to tylko kwestia czasu aż zaczną świecić słabiej...

Proponuje tobie zakup modułów białych barwy zimnej https://www.perfektmarket.com.pl/modulled-goq-samsung-3-smd-5730-zimny-11000k-id-765

+dodatkowo RGB https://www.perfektmarket.com.pl/modul-led-goq-samsung-3-smd-5050-rgb-id-151

Do tego profil aluminiowy do przyklejenia do niego tych modułów http://allegro.pl/profil-aluminiowy-led-100cm-x-10cm-belka-i5859323081.html

No i na koniec oczywiście sterownik http://palabras.pl/#/leddimmer

Opublikowano

Następny młodzianek ale i raptus się trafił:D

Kolego waty OK lumeny OK ale barwa do d... tylko niebieskie ryby wybieraj bo tylko te wybarwi to niemal aktyniczne  te 20-25k ale i tak nocnego niebieskiego nie masz.:(

Taśmy SMD w rurach z plexy robiłem wiele lat temu - nie mają odprowadzenia ciepła z taśm więc się mocno grzeją ( ja dawałem je na taśmie alu i wyprowadzone ciepło na zewnątrz tej hermetycznej rury a i tak słabo to działało.,szczególnie pod pokrywą gdzie i tak jest pod 26C więc poszczególne diody szybko się przepalają i jak koledzy słusznie prawią szybko jasność spada.

Jak zamówiłeś to masz prawo bez rozpakowania zwrócić i odzyskać kasę i to ci radzę.

Radzę też nie chodzić do zoologa w Elblągu i radzę najpierw tu pytać a potem działać a nie odwrotnie  Na pewno pomożemy i będzie taniej i bez stresu.

Opublikowano
2 minuty temu, deccorativo napisał:

Kolego waty OK lumeny OK ale barwa do d... tylko niebieskie ryby wybieraj bo tylko te wybarwi to niemal aktyniczne  te 20-25k ale i tak nocnego niebieskiego nie masz.:(

To sobie dokupi 6 modułów czerwonych i będzie miał przedsmak prawdziwego oświetlenia :).

A szczerze, to jeśli chce Ci się bawić w oddawanie to oddał bym, tak jak radzi kolega powyzej,  albo może jeszcze można anulować zamówienie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.