Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

termin odbioru akwarium już coraz bliżej. Pora na wykonanie oświetlenia. Zaplanowałem wykonać oświetlenie na diodach COB RGB 20W i COB White 10W o barwie 10 000 - 15 000K. Sterowanie, Led Dimer Pro.

Posiadam odpowiednio 4 oraz 3 sztuki każdej z diod. Zakupiłem także zasilacz HP (HSTNN-LA12) - 19,5 [V] i 11,8 [A]. Pozostaje jeszcze wybór podstawy i układu diod. Jako podstawę chcę zakupić profil aluminiowy kasetonowy o szerokości 140 lub 180 [mm], wersja ekonomiczna. Wersją droższą jest zakup radiatora aluminiowego, np. Radiator; C20025. Cenowo jest to x5. Także tutaj potrzebuję wsparcia co wybrać. Jeśli ktoś ma doświadczenie czy taki profil wytrzyma bez dodatkowego chłodzenia.

Belkę planuję zamocować na porywie, a tą chcę zrobić z dibondu.

W przyszłości nie wykluczam puszczenia górą wody jako chłodziwa.

Rozmieszczenie diod na tą chwilę zakładam tak w załączniku.

 

 

Lampa schemat.jpg

Edytowane przez bobanr
Opublikowano

Jak chcesz podłączyć 3 diody białe 9,8V pod zasilacz 19,5V 

jest taki zasilacz HP z tym napięciem 19,5V 200W ?

czytałeś mój temat o światełku RGB COB 4x10W ? mam takie dwa w dwu baniakach i od 2 lat chodzi bezawaryjnie ale na profilu kasetonowym 18cm  z chłodzeniem powietrznym i nie pod pokrywą a już się grzeje mimo że wysterowane tylko na 60%.

W firmie mam takie  4x10W RGB + 1x10W 12000K i o tym piszę.

 

Opublikowano

daj linkę do tego zasilacza bo może się kiedyś przydać.

Są rózne diody białe COB 10W 

są na 700mA i na 1050mA  - które wybrać a no te 45mils bo cytuję z aukcji leleszka

" Najważniejszym elementem diody jest półprzewodnik, z którego jest wykonana.

Sprawność półprzewodnika (ilość wytwarzanego światła w stosunku do ilości pobranej energii) zależy w największym stopniu od jego wielkości. Im większy jest półprzewodnik, tym większa jest jego sprawność. Półprzewodniki o wielkości 30x30mil mają typowo sprawność ok. 70-80LM / W, natomiast te o wielkości 45x45mil zwykle 100-120LM / W.

W naszej ofercie są diody dużej mocy od 10W do 100W (COB/MCOB) wykonane na obydwu wersjach półprzewodników. Proszę również pamiętać, że im większa jest sprawność diody tym mniejsza ilość ciepła, jaką dioda wytwarza."

Rezystory muszą być 15W bo 10W będzie na nich bezpowrotnie zamieniane w 100% na ciepło a nic w światło.

Trochę jak lokomotywa co tylko gwiżdze a nie jedzie.

Zmień koncepcję.na :

4 x 10W białe połączone po dwie w szereg czyli daje to 19,7V i dwa takie łańcuchy po dwie diody. już bez żadnego rezystora.

Cała moc w światło.

do tego 4x 20W RGB  z rezystorem na każdej diodzie w kanale R.

Wadą tego światełka jest to że w tych COB są diody 1W więc w 20W COB jest po 6 szt diod tworzących dość długie łańcuchy.

Czym większa moc tego COBa tym żródło poszczególnych kolorów coraz dłuższe a tym samym większe obwódki kolorowe wokół krawędzi przedmiotów w wodzie.

 

 

Opublikowano (edytowane)

Z pewną dozą nieśmiałości patrzę na taki zasilacz 230W 19,5V chiński a to dlatego że takie montażowe dziurowe jak sito to już mają wewnątrz wiatraki wyjące jak cholera a tylko 24V i 240W.

Skupiać to się proponuję nie na rozmieszczeniu diod bo zamieniasz miejscami białe z rgb na swoim szkicu i po kłopocie.

Ty już się skup jak tą belkę zahermetyzować i to do IP68 czyli belka wrzucona do baniaka tonie ale świeci i nie tylko przez chwilę.

Pod pokrywą będziesz miał stale takie warunki IP68 a jak to się będzie grzało bez chłodzenia :cry: - czarno to widzę ale nie odradzam.

a i tak kombinuj z diodami RGB by żadna nie trafiła na spinkę poprzeczną bo Adam już napisał co jest wtedy - pryzmat i gdzieś w baniaku kawałek tęczy na piasku czy kamieniach.

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano
10 godzin temu, deccorativo napisał:

Zmień koncepcję.na :

4 x 10W białe połączone po dwie w szereg czyli daje to 19,7V i dwa takie łańcuchy po dwie diody. już bez żadnego rezystora.

Jesteś pewien, że takie połączenie nie będzie wymagało rezystora przed pierwszą diodą w szeregu?

Opublikowano

Jestem elektronikiem i takie sprawy to wyliczam ale pewien będę jak podasz parametry diod białych jakie kupiłeś/zamierzasz kupić.

W większości na allegro są sprzedawane chińskie odpady bo najtaniej kupisz je w Chinach.

Opublikowano

Miałem nadzieję że uważnie czytasz ale na przyszłość zapamiętam że nie za zbytnio:D

najważniejsze to było to

6 godzin temu, deccorativo napisał:

kupiłeś/zamierzasz kupić.

tak podane parametry to mają wszystkie diody COB 10W białe i te 35mils i te 45mils i te dobre i te co od razu świecą słabo i te co przy 1000mA od razu się spalą.

Ale nie pękaj - jak masz sterownik Romka i multimetr z mA  to sam sobie zmierzysz jakiego napicia nie wolno przekraczać a rezystorów zaręczam na białych nie będzie.

 

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.