Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam na imie Rafał

jestem kompletnym laikiem. Posiadam akwa z pyśkami 100x40x50h 180l Juwel vision o obsadzie nie pisze bo akwarium założyłem rok temu w pyśki dostałem w prezencie od wujka z tym ze była to losowa obsada i nie zgodna z zasadmi . (Teraz to wiem jak zaczołem śledzi forum i bede robił z tym pożądek)

Ale przejde do pytań czytając wasze tematy naszła mnie chęć zbudować sobie nowe oświetlenie no i kilka pytań co do moich planów

1.jaka jest rożnica między powerledami a modułamk np samsunga 5730 chodzi mi o jasność, łatwość montażu , praktycznosc itd

2.wstepnie założyłem że zakupie driver od słynnego pana Romka bo widze że lepszych strrowników to chyba nie ma

3 . Moduły samsunga myśle o

5730 ip68 3 diodowych o barwie chyba 11000k 10szt 6500k 10szt oraz 6-8 rgbw tez samsunga czy taka ilosc światla bedzie wystarczająca na to akwarium ( i ? chciałbym zeby był zapas w razie gdybym za jakis czas chcial wymienic na wieksze np 240l) aktualnie mam 2x razy świetlowka t8 25w

4. Czy zasilacz moze miec dużo wiecej W czy to czemus przeszkadza oczywiscie zachowujac odpowiednie V ( mysle o moim starym zasilaczu od lapka na dniach poszukam i wtedy podam dokładne dane ale z tego co pamietam mial okolo 90w)

5. Czy takowe moduly gdybym przykleił do pokrywy czy pozniej da sie je bez wiekszych problemow odkleic i wykorzystac dalej i czy problemem bedzie jak osiadac beda glony i bede je np. Przecierał szmatka.

Myslałem o ceowniku ale nie bardzo widze jakbym go mial zmiescic pod pokrywa ale nad tym bede mysłal bo zamknolbym go pleksa i po problemie a i jakas hermetycznosc by to zyskalo i problem z przełożeniem też by sie wyjasnił

6. Umiejscowienie modułow ceownika chodzi mi o to ze zgodnie z waszymi radami jakie wyczytałem zalecacie dać oświetlenie bliżej przedniej szyby skierowane do tyłu . Szukałem ale nie udało mi sid znalezc przykladow zdjec jak wyglada oswietlone akwarium od przodu a jak gdyby diody podzielic na przod i tył akwarium badz środek

Bardzo przepraszam za tyle pytań ale czytając to forum widze w Was profesjonalizm ktorego ja chciałbym sie nauczyc

Pozdrawiam wszystkich serdecznie

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka


Opublikowano

Hej, ja właśnie na dniach skończyłem budowę nowej lamy na powerledach do mojego akwa 135x45x45.

W moim projekcie wykorzystałem powerledy 1w w ilości:

6- białe zimne 11-12k

3- niebieskie Royal blue 

3- czerwone 

Wszystko to umieściłem na ceowniku aluminiowym, a jako klosze użyłem szklanych szalek petriego:)

Sterownik od Romka i zasilacz12v. 

Ja jestem zadowolony z efektu napewno świeci dużo lepiej niż na modułach jakie miałem wcześniej ;) kolory ryb też są ladniejsze. 

Opublikowano

Z tego co piszesz powerledy lepiej swieca niz moduły? Tzn mocniej? I lepsze kolory daja? Masz jakas fotke do wrzucenia. Z góry dziekuje

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

To moja subiektywna ocena, ale powerledy dają ładniejsze barwy od zwykłych modułów. Jutro postaram się zrobić zdjęcie jak znajdę chwilę czasu. 

IMG_20160826_080600.jpgIMG_20160826_080531.jpg

To tak na szybko s rana,  moc święcenia około 70%

IMG_20160826_080548_1.jpg

Edytowane przez bizonkrk17
Opublikowano

Wyglada fajnie dzieki za fotki, echh teraz dobrze gdyby jeszcze jedna osoba napisała swoja opinie i decyzja wtedy bedzie podjeta

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wydaje mi się że najlepszym i najłatwiejszym rozwiązaniem będą moduły led 12szt samsung 3x5630 6500k i 6szt RGB,do tego sterownik od Romka.

To wszystko wkładasz do koryta na kable jak to na zdjęciu

6240342.jpg

i opierasz o wzmocnienia

 

Opublikowano

Lepiej kupić moduły 11000k, 6500k nie świecą na biało, raczej to światło jest lekko żółte. Ostatnio zmieniłem 6500k na 11000k i dopiero teraz mam ładne białe światło.

Wytapatalkowane

Opublikowano (edytowane)

Mam też belkę z modułami RGB i dopiero teraz można tak naprawdę coś konkretnie pokombinować z barwą światła, ale efektom i tak jest daleko do dobrej świetlówki. Jednak to prawda, że moduły led jeszcze słabo oddają barwy.

Wytapatalkowane
 

Edytowane przez darkon
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Dziekuje kolegom za swoje opinie i w związku z tym co piszecie mam kolejne pytania

1. Czemu moduły 5630? Czy ten 5730 nie są mocniejsze

2. Czy wiecej modulow ze swiatlem bialem tj tych 11000k a mniej rgb ( tak naprawde rgb to glownie chodzi mi o kolr niebieski jako nocne) czy tak jak kolega napisał wiecej rgb a mniej bialych

3.czy 12 modulow wystarczy?

4. Czy te diody powerled maja faktycznie lepsze barwy niz moduły

5.co to znaczy dobra swietlowka? Mocna? Firmowa? Czy o danej barwie
Bo aktualnie posiadam 2 xt8 25w dokladne parametry musiałbym zerknac mam gdzies opakowania. Nie chcialbym zeby okazalo sie ze wydalem powiedzmy 200zl a bedzie gorzej swiecic niz to co mam



Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka



Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.