Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam na imie Rafał

jestem kompletnym laikiem. Posiadam akwa z pyśkami 100x40x50h 180l Juwel vision o obsadzie nie pisze bo akwarium założyłem rok temu w pyśki dostałem w prezencie od wujka z tym ze była to losowa obsada i nie zgodna z zasadmi . (Teraz to wiem jak zaczołem śledzi forum i bede robił z tym pożądek)

Ale przejde do pytań czytając wasze tematy naszła mnie chęć zbudować sobie nowe oświetlenie no i kilka pytań co do moich planów

1.jaka jest rożnica między powerledami a modułamk np samsunga 5730 chodzi mi o jasność, łatwość montażu , praktycznosc itd

2.wstepnie założyłem że zakupie driver od słynnego pana Romka bo widze że lepszych strrowników to chyba nie ma

3 . Moduły samsunga myśle o

5730 ip68 3 diodowych o barwie chyba 11000k 10szt 6500k 10szt oraz 6-8 rgbw tez samsunga czy taka ilosc światla bedzie wystarczająca na to akwarium ( i ? chciałbym zeby był zapas w razie gdybym za jakis czas chcial wymienic na wieksze np 240l) aktualnie mam 2x razy świetlowka t8 25w

4. Czy zasilacz moze miec dużo wiecej W czy to czemus przeszkadza oczywiscie zachowujac odpowiednie V ( mysle o moim starym zasilaczu od lapka na dniach poszukam i wtedy podam dokładne dane ale z tego co pamietam mial okolo 90w)

5. Czy takowe moduly gdybym przykleił do pokrywy czy pozniej da sie je bez wiekszych problemow odkleic i wykorzystac dalej i czy problemem bedzie jak osiadac beda glony i bede je np. Przecierał szmatka.

Myslałem o ceowniku ale nie bardzo widze jakbym go mial zmiescic pod pokrywa ale nad tym bede mysłal bo zamknolbym go pleksa i po problemie a i jakas hermetycznosc by to zyskalo i problem z przełożeniem też by sie wyjasnił